Citat:
Ursprungligen postat av
JalleKalleBalle
Jag bor nu i Japan och jag och min fru har länge pratat om att flytta till Sverige, då klimatet i Sverige är mycket lugnare och mindre hektiskt än Japan. Men det finns ett problem...
Få mig inte fel, jag är ingen rasist men är precis som många av er andra (eller som de flesta svenskar iallafall tycker innerst inne) - jag vill inte vara i närheten av araber och afrikaner. Finns det några platser i Sverige där man kan flytta och leva ett lugnt och sansat liv, och ändå ha tillgång till allt det som behövs i vardagen? Utan att i princip behöva se några av dessa?
Detta handlar inte bara om att jag är rädd för att bli sliten i stycken av araber som svenskarna blev i Stockholm igår, jag vet hur mycket problem det är att ha en invandrarfamilj i lägenheten ovanför sig osv. Min fru har också varit i Sverige tidigare och blev antastad av ett gäng skrattande somalier på tunnelbanan. Nu drar vi alla över en kam, men vi vill helt enkelt inte vara i närheten av dem.
Finns det några städer kvar i Sverige som är helt arab och afrikanfria?
För jössenam bor du redan i världens mest underbara land så stanna då kvar där för allt i världen!
Sverige är verkligen inget land du vill återvända till! Tro mig! Jag håller själv på att göra mitt yttersta för att emigrera till just Japan. Skulle du mot all förmodan ändå välja att återvända så är väl landsbygden det enda säkra kortet i nuläget, men å andra sidan med tanke på den fart landet håller på att raseras så är det väl inte mycket att rekommendera heller.. Det finns ju knappt någon service eller kvalité i det här landet, i alla fall inte om man ska jämföra med Japanernas serviceanda och bemötande.