• 1
  • 2
2017-04-30, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Jag bor nu i Japan och jag och min fru har länge pratat om att flytta till Sverige, då klimatet i Sverige är mycket lugnare och mindre hektiskt än Japan. Men det finns ett problem...

Få mig inte fel, jag är ingen rasist men är precis som många av er andra (eller som de flesta svenskar iallafall tycker innerst inne) - jag vill inte vara i närheten av araber och afrikaner. Finns det några platser i Sverige där man kan flytta och leva ett lugnt och sansat liv, och ändå ha tillgång till allt det som behövs i vardagen? Utan att i princip behöva se några av dessa?

Detta handlar inte bara om att jag är rädd för att bli sliten i stycken av araber som svenskarna blev i Stockholm igår, jag vet hur mycket problem det är att ha en invandrarfamilj i lägenheten ovanför sig osv. Min fru har också varit i Sverige tidigare och blev antastad av ett gäng skrattande somalier på tunnelbanan. Nu drar vi alla över en kam, men vi vill helt enkelt inte vara i närheten av dem.

Finns det några städer kvar i Sverige som är helt arab och afrikanfria?

För jössenam bor du redan i världens mest underbara land så stanna då kvar där för allt i världen!
Sverige är verkligen inget land du vill återvända till! Tro mig! Jag håller själv på att göra mitt yttersta för att emigrera till just Japan. Skulle du mot all förmodan ändå välja att återvända så är väl landsbygden det enda säkra kortet i nuläget, men å andra sidan med tanke på den fart landet håller på att raseras så är det väl inte mycket att rekommendera heller.. Det finns ju knappt någon service eller kvalité i det här landet, i alla fall inte om man ska jämföra med Japanernas serviceanda och bemötande.
Senast redigerad av Schabrak 2017-04-30 kl. 01:58.
Citera
2017-04-30, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Principes
Småland, Dalarna, Värmland, Norrlands inland.

Dalarna går nog fetbort för det är verkligen mörkt.
Citera
2017-05-01, 09:54
Medlem
Det blir småstäder då, Vellinge eller Skanör/Falsterbo.
Citera
2017-05-01, 10:54
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afghan-frisyr
Det blir småstäder då, Vellinge eller Skanör/Falsterbo.
För stunden ja, men det ändras fort. Nu slussas de ut från förläggningarna och man ser dem snart överallt. I mina trakter finns de numera även i de små, små kransområdena. Och då pratar jag om områden med bara några hundra invånare.

Det är bara att konstatera: Det finns inga stensäkra områden längre.
Citera
2017-05-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
För stunden ja, men det ändras fort. Nu slussas de ut från förläggningarna och man ser dem snart överallt. I mina trakter finns de numera även i de små, små kransområdena. Och då pratar jag om områden med bara några hundra invånare.

Det är bara att konstatera: Det finns inga stensäkra områden längre.
Nej, man ska nog ner till byar om max 200 - 300 pers. ifall det ska vara ganska fritt. Några hundra tusen om året oavbrutet gör ganska så stora demografiska förändringar.
Citera
2017-05-01, 13:51
Medlem
Till och med en mindre ort som Smedjebacken i Dalarna har begåvats med bilbränder läste jag om.
Ett nedlagt torp på rena bonnlandet kan vara utlänningsfritt men så fort man behöver handla måste man till tätort och så ser man mest utlänningar och tiggare vart man än kommer.
Har å tjänstens vägnar besökt Ludvika, Borlänge Kramfors och Härnösand och där bemöts man av långa rader utlänningar som bara står och glor på en när man besöker centrum för att handla. Känns hotfullt mitt på dagen.
Jag skulle inte lämna Japan. Japanerna släpper aldrig en europe inpå livet men det kan man väl leva utan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in