2017-04-08, 03:48
Medlem
Vad för lön till de som arbetar som servicetekniker med installation av kassasystem samt lösa tekniska problem med hård- och mjukvara?

Utbildningsivån ligger en bra bit över det som krävs.

Vilken lönenivå bör en sådan tjänst ligga på. Företaget är ett japanskt marknadsledande företag som säljer till banker och butiker.
Citera
2017-04-08, 06:52
Medlem
-Andreas-s avatar
Well.
30-42k/mån brutto + traktamente/milersättn/m.m. Minst.
Jag hade, personligen, inte utfört arbete åt ett sådant företag gentemot banker och annan näringsverksamhet för mindre än det beloppet... till att börja med.
Sen kan du öka allt eftersom. Det bestämmer uppdragsgivaren om det du kan leverera åt dem samstämmer med någorlunda med den ersättning de ger dig.
Citera
2017-04-08, 18:59
Medlem
Doncarloss avatar
Pratade med rekryterings/ konsult företaget Barona om en liknande tjänst på Fujitsu Siemens med samma uppdrag, dom va inte i närheten av 30k om man jobbade för Barona som uthyrd konsult dessutom svamlade rekryteraren en del om uppdraget Swebank/ Axfood knappast välbetalt uppdrag för min del med mer än 25 i teknikbranschen som service/ support tekniker, skulle vilja säga lite varning att sälja sig billigt
Citera
2017-04-08, 22:05
Medlem
macknus avatar
Allt från runt 23 till upp emot 50, beroende på hur avancerat jobbet är. Annonser kan få jobbet låta attraktivt och avancerat men är det i princip bara sätta i en kassa och plugga i kabeln så kan du räkna med att ligga runt 25000.
Att din utbildningsnivå är över är inget dom betalar för.
Citera
2017-04-12, 11:13
Medlem
Ok, intressant att höra. Nu kan jag berätta hur villkoren var. I annonsen stod det inget om uppdragets eller anställningens längd. Vid första kontakt sades det att det var 3-4 veckor med avsikt att förlänga.

Den anställdes bil skulle också användas för uppdraget, det var krav. Milersättningen var bara de skattefria c.a. 18Kr/mil. Lönen var 120-125 Kr/timma. 8-17.

Anställningstiden visades vid senare kontakt vara 15 dagar.

De företag som räknades upp i ett tidigare inlägg stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in