2017-04-08, 10:06
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freepali
du fattar väl att muslimer också sörjer? är medlem i många muslimska svenska grupper på facebook och det pratats om den här händelsen stup i kvarten. håll din polariserande käft.

På varje "sörjande" muslim, så går det 10 jublande! Du är en apologet som inte vet ett skit och vill bara suga arabkuk. Att det pratas om ett dåd innebär inte att man sörjer, det förstår du, eller?

Denne terrorist borde kedjas fast i varje arm och ben - mellan två lastbilar och sedan slitas itu. Hans lemmar skulle sedan brännas på bål, tillsammans med 72 grisar - askan skulle sedan malas ner i grisföda...

Angående sprängladdningen som upphittats - undrar om det var en med inriktning på maximal sprängstyrka, eller fylld med järnskrot för att maximera personskador, dvs. lemlästning?
Citera
2017-04-08, 10:09
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ska vi begära att t ex Tino Sanandaji, Gina Darawi och Özz Nujen ska gå ut och ta avstånd från dåden? De är muslimer.
Tino är inte muslim. Eller är man automatiskt muslim för att man är kurd? Gina kallar sig muslim men verkar vara väldigt sekulär. Uppmaningen rör främst de praktiserande troende då det blir svårare att urskilja om de bara är troende eller om de radikaliserats.

Det börjar dessutom växa fram en föreställning att muslimer i hemlighet sympatiserar eller är likgiltiga till västerlänningars död så de som inte vill detta har mycket att vinna på avståndstagande. Tråkigt att det ska behövas men det måste till en tydlig skiljelinje mellan vanliga muslimer och dess växande extrema del. Den muslimska tystnaden legitimerar också extremisterna som ser deras tystnad som ett ställningstagande och som ett tyst bifall.
Citera
2017-04-08, 10:09
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Denna tråd är fylld av en massa tyckande och propaganda, mest islamofob. Jag skulle vilja veta vad muslimska organisationer faktiskt sagt.
Citera
2017-04-08, 10:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Denna tråd är fylld av en massa tyckande och propaganda, mest islamofob. Jag skulle vilja veta vad muslimska organisationer faktiskt sagt.

Vad tror du de har sagt eller kommer säga? Att de är glada över detta dåd, eller? Tror du de så gärna vill bli av med sina bidrag - självklart fördömer även dessa denna terrorism, men i smyg ler man i mjugg och jublar bakom lyckta dörrar...
Citera
2017-04-08, 10:18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
På varje "sörjande" muslim, så går det 10 jublande! [...]
Statistiken alla har väntat på. Då har du väl en trovärdig källa som du länkar till vilken minut som helst.
Citera
2017-04-08, 10:21
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Känn som att jag upprepar mig nu. Men snälla svara på detta, jag vill verkligen veta hur du tänker.

Självklart sörjer vi offren och deras anhöriga. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns för de drabbades nära och kära idag.

Men har det verkligen undgått dig att det växer fram ett förakt mot muslimer i det västerländska samhället? Vad tror du det främst beror på? Du läser ju uppenbarligen denna tråd, och kanske även andra trådar i detta forum, då måste du ju se vad det är som händer på en samhällelig nivå. Och detta måste ju även muslimerna se. Det borde ligga i deras intresse att visa att islamofoberna har fel, i synnerhet då de blir fler till antalet för varje dag som går.

Nu när du ber om det snällt så kan jag väl svara dig.

Jag har ärligt talat inte upplevt något märkvärdigt eller förakt mot mig på individnivå. När man läser på FB så känns det som att man snart ska kastas in i en koncentrationsläger, men FB är knappast representativt för Sverige så det är skönt.

Jag har demonstrerat mot sådana här typer av attacker tidigare, men det är ganska tröttsamt att ständigt behöva skrika sig hes att jag inte sympatiserar med sådana här människor som utgör bra mindre än 1% av den muslimska befolkningen.
Citera
2017-04-08, 10:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Statistiken alla har väntat på. Då har du väl en trovärdig källa som du länkar till vilken minut som helst.

Och du kan dementera förstår jag, din djävla apologet? Allt går inte att mäta via statistik, det borde även lilla du förstå. Känslan jag har av detta kan du ej ta ifrån mig och mången fler, med eller utan bevis - tror inte du har full täckning för allt du skriver på Flashback, eller har du det?

Jag har, till sist, eller inte skrivit att detta är en absolut sanning - har du sett detta i dina förvridna drömmar?
Citera
2017-04-08, 10:26
Medlem
hejsan07s avatar
De säger mycket lite.
Troliga orsaker:
-Rädda för förföljelse/förtal/obehag från andra muslimer..Både inom gruppen och/eller från andra muslimska grupperingar.
-Attityd "Varför skall jag kommentera och offentligt ta avstånd till vad " DOM andra" gör. De tänker helt enkelt inte att det är en viktig signal till samhället.

(Intressant lååång artikel som analyserar en del attityder från koranen som kan ge lite ledtrådar.
. http://www.gluefox.com/orel/ishis.shtm
OBS, Jag har dock inte ork eller intresse att källgranska)
Citera
2017-04-08, 10:27
Medlem
KamratBruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille

Vad de faktiskt sagt:
Citera
2017-04-08, 10:28
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ska vi begära att t ex Tino Sanandaji, Gina Darawi och Özz Nujen ska gå ut och ta avstånd från dåden? De är muslimer.

Poängen i resonemanget är att muslimer aldrig tar avstånd från terrordåd eller annat våld mot svenskar. Hade muslimer brytt sig om svenskar så hade de tagit avstånd från terrordåden frivilligt. Som redan påpekats kommer det dock ej att ske.
Citera
2017-04-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad tror du de har sagt eller kommer säga? Att de är glada över detta dåd, eller? Tror du de så gärna vill bli av med sina bidrag - självklart fördömer även dessa denna terrorism, men i smyg ler man i mjugg och jublar bakom lyckta dörrar...

Det är trams. Även om man som muslim kan känna ilska mot t.ex Usa´s eller Rysslands styrande så är det en helt annan jävla sak att mörda oskyldiga människor som inte bär något ansvar för krigen.
Citera
2017-04-08, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freepali
min muslimska familj, släkt och vänner är väldigt upprörda och det snackas om händelsen för fullt här. varför vill ni prata om just muslimernas reaktion på terrorattentatet? inget liv? vill ni få er falska bild bekräftade att alla muslimer är osympatiska as? min muslimska bästakompis var där på plats när det hände, tror ni hon hade blivit skonad?
vi fick också ringa runt och försäkra oss om att alla var okej. vi fick också vänta fem timmar i trafiken för att hämta närstående i city.

tycker ni kan dra åt helvete och ert jävla polariserande skitsnack.

https://www.facebook.com/islamakademin.se/posts/1660762193950229:0

Varför balansera på helvetets rand, islamismen, i så fall?
Är det inte enkelt att här och nu bara ta avstånd från islam och i.st ägna sig åt vettigare sysselsättning?

Kanske arbeta för fosterlandet i.st.f att underkasta sig rent ut sagt svammel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in