2017-04-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollontrasten
Vad är det för handtecken ni pratar om?
Någon som kan förklara med en bild t ex?

Nåt åt det här hållet,
Hand-Signs.jpg

Fig. 8 och 9.
Senast redigerad av eyecreate 2017-04-14 kl. 00:12.
Citera
2017-04-14, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
-Flera helikoptrar som cirkulerar attentatsplatsen timman innan dådet.

-Insatsstyrka i full mundering på plats inom minuter.

-Medias initiala hantering.

-Frågetecken om ev skottlossningar som sopats under mattan.

-Tillgången till en läglig lastbil, upplåst och med motorn igång i centrala sthlm.

-Stort polisuppbåd vid Rosenbad trots att inget hänt där.

-Dygnen innan attacken övade polisens internationella insatsstyrka tillsammans med försvaret på scenariot terrordåd i centrala Stockholm.

Bara några av frågetecknen, som pekar mot en s.k. false flag, planerat attentat.

Akilov transporteras till platsen där en lastbil tillhörande bryggeriet Spendrups står still med motorn på och dörren till förarhytten olåst och eventuellt också öppen.
Akilov tar fordonet (regnr PNG 037) i besittning och inleder en rad manövrar där han efter sju 90-graders kurvor till slut hamnar på Drottninggatan i södergående riktning.

Han accelerera fordonet och inleder vansinneskörningen mot det planerade slutmålet.

Efter ett par hundra meter upptäcker Akilov en bomb i förarhytten. Akilov inser med ens att planen är att han själv skall dö i slutskedet på attacken.

Han försöker desarmera bomben, och lyckas, men ådrar sig i samband med detta brännskador – vilket gör att han tillfälligt tappar kontrollen över lastbilen.

Lastbilen han framför brakar in i parfymavdelningen på varuhuset Åhlens City.

Akilov tar sig ut ur fordonet och lämnar platsen.

Han tar sig Centralstationen där han hoppar på tåget Arlanda Expressen norrut. Akilov undkommer på så sätt de tungt beväpnade poliser från bland annat polisens nationella insatsstyrka som jagar honom i City – en jakt under vilken åskådare talar om skottlossning och explosioner.

Vid Arlanda byter Akilov transportmedel och hamnar till slut i Märsta, där han utan dramatik grips av polis.

Decenniets största terrorattack förebyggd?

Vad hade hänt om Akilov inte upptäckt bomben i förarhytten och desarmerat den?

Hade lastbilen fortsatt rakt framåt på den gata där Akilov placerat den, Drottninggatan i södergående riktning, hade den till slut hamnat i regeringskvarteret Rosenbad.

Vi överlåter åt läsarna att reflektera över vad som skett i Sverige, men också internationellt, om Akilov inte upptäckt bomben och attackens resultat inte blev en lastbilsolycka vid ett varuhus utan en explosion i ett regeringskvarter.

Vilken roll spelade övningen med polisens nationella insatsstyrka dagen innan i detta scenario? Placera ut bomber i Rosenbad för syftet att förstärka effekten av bomben i lastbilen?

Citerat från blueshift.

Hittills den mest logiska och vettiga förklaringen, även om vi säkerligen aldrig kommer få svaret.

1.
Det finns enkla förklaringar till precis alla punkter du radar upp. Min fyra år gamla dotter klarar av att förklara det för dig.

2.
"Hittills mest logiska förklaring"
Är du helt slut i huvudet?
Blueshift? Driver du med oss eller försöker du på riktigt få till en vettig förklaring med Blueshift som "källa"? Idiot.
Senast redigerad av M.J.A 2017-04-14 kl. 01:07.
Citera
2017-04-14, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mey-mey
Jag har bara påpekat att flera människor med mycket makt står med händerna likadant. Inget mer.
Om du, eller någon, vill dra några slutsatser av det. Varsågoda.
Och jag skrev just i det inlägg du citerade att det står dig fritt att presentera "mer eller mindre fantasifulla funderingar." Det är till och med nödvändigt i ett demokratiskt genomlyst samhälle att medborgaren är aktivt kritisk till allt som den får sig serverat ovanifrån via mer eller mindre seriösa media.
Citera
2017-04-14, 07:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollontrasten
Vad är det för handtecken ni pratar om?
Någon som kan förklara med en bild t ex?

Han formade väl ett hjärta med händerna vilket folk nu försöker tolka som nåt hemligt budskap...
Citera
2017-04-14, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Och jag skrev just i det inlägg du citerade att det står dig fritt att presentera "mer eller mindre fantasifulla funderingar." Det är till och med nödvändigt i ett demokratiskt genomlyst samhälle att medborgaren är aktivt kritisk till allt som den får sig serverat ovanifrån via mer eller mindre seriösa media.

Ja, speciellt när man befinner sig i ett forum, i en tråd som rör konspiration.
Citera
2017-04-14, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Han formade väl ett hjärta med händerna vilket folk nu försöker tolka som nåt hemligt budskap...

Ja men självklart. Ett hjärta. Precis som Angela Merkel jämt gör..
Och Donald, såklart. Det måste vara något slags budskap om kärlek de försöker sprida sinsemellan.
Då har vi löst det!
Citera
2017-04-14, 08:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mey-mey
Ja men självklart. Ett hjärta. Precis som Angela Merkel jämt gör..
Och Donald, såklart. Det måste vara något slags budskap om kärlek de försöker sprida sinsemellan.
Då har vi löst det!

Ja men fram med bilderna då så vi får se Stefans hemliga illuminatisignalerande...
Citera
2017-04-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarGurka

[i]"En timme innan terrordådet på Drottninggatan på fredagen lade anställda på ett kontor i närheten av Åhléns märke till att flera helikoptrar cirkulerade över centrala Stockholm.

– Det var fyra stycken, minst två var polishelikoptrar. De flög precis över det område som dådet skedde vid. Vi undrade vad det var frågan om. Helikoptrarna höll på länge och vi trodde alla att något hänt, säger Ken som jobbar i närheten.

Kjell Lindgren som är pressinformatör på polisens regionledningscentral i Stockholm säger att de har två helikoptrar stationerade i Stockholm och att det inte är något ovanligt att de flyger över staden.

Tankar?

"kl 14.00 så snurrade en mörkgrön/svart black hawk helikopter på ganska låg höjd över Kungsholmen"

(FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07)

Vill poängtera att jag inte kommenterar angående själva konspirationsteorin, utan det var något jag mindes angående helikoptrar och dådsdag.
Citera
2017-04-14, 08:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
"kl 14.00 så snurrade en mörkgrön/svart black hawk helikopter på ganska låg höjd över Kungsholmen"

(FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07)

Vill poängtera att jag inte kommenterar angående själva konspirationsteorin, utan det var något jag mindes angående helikoptrar och dådsdag.

Konstigt, jag såg den inte från jobbet, inte heller de jag känner som fanns på Kungsholmen! Kanske påhittat eller?
Citera
2017-04-14, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja men fram med bilderna då så vi får se Stefans hemliga illuminatisignalerande...

Jag har försökt hitta det. Såg det på SVT's direktsända nyhetssändning på lördagsmorgonen.
Citera
2017-04-14, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Jepp t.o.m hela lastbilen..
Läs på lite.
Idiot.

Istället för att dumförklara oss utan samma kunskap kan du väl istället förklara så att vi förstår.
Citera
2017-04-14, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Istället för att dumförklara oss utan samma kunskap kan du väl istället förklara så att vi förstår.

Du påstår saker = du belägger det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in