2017-04-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har du provat google?

Chris med Spotifypersonal 2013: http://www.hardwarezone.com.my/tech-news-maxis-and-spotify-pave-way-mobile-music-malaysia
Chris i irländsk tidning 2013: http://www.irishtimes.com/business/technology/vodafone-teams-up-with-music-service-spotify-1.1600210

Dessutom dyker det upp mängder av andra bilder på honom i olika sammanhang..

...och förlåt men på dom två länkarna som du skickade så är det omöjligt att se huruvida det är samma person som på bilderna i media. Just saying.
Citera
2017-04-10, 15:24
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Filmen från platsen jag tidigare nämnde har nu publicerats på DN:

https://www.dn.se/webb-tv/klipp/nyheter/fredrik-sprang-mot-lastbilen-och-filmade/

Det vore bra om någon kunde jämföra de rörliga bilderna med platserna där de döda offren påträffades. På videon syns det nämligen inte allt för många skadade eller döda...

EDIT: På Fredrik Lie's facebook (han som filmade) har människor nu börjat ifrågasätta likt ovan. De kommentarerna lär dock förbli obesvarade alternativt försvinna, gissar jag.

Har jämfört allting nu, alla skadade ligger mer eller mindre "i början" av drottninggatan. Precis i korsningen Adolf fredrikskyrkogata/drottningatan ligger det första offret, blodfläckarna ligger mitt i gatan och detta måste ha varit den första skadade eftersom lastbilen stals runt hörnet. En bit efter korsningen vid olof palmes gata finns b.la hunden och andra skade, i korsningen Apelbergsgatan/drottningatan finns det bilder med två kroppar/kroppsdelar med filtar. Korsningen efter det (kungsgatan/drottningagatn) är där 11-åringen blev påkörd. Fredriks filmklipp är från sista sträckan precis innan korsningen där kraschen skedde, där verkar det inte vara några skadade så det är inte konstigt att det inte syns några skadade i hans klipp eftersom de skadade/döda låg bra mycket längre upp på gatan.

Det som jag däremot fastnat vid och inte riktigt kan förstå är bild nummer 55 ( https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php ). De bär iväg en kvinna på mäster samuelsgatan, själva kraschen skedde i den korsningen men på bilden där dom bär iväg kvinnan har lastbilen inte befunnit sig nån gång. De ser dessutom ut att komma från sergelstorgshållet, vilket ligger efter kraschen vid åhlens. De befinner sig ungefär 50 meter till vänster om kraschen, och ser ut att röra sig mot området där lastbilen tidigare kört. Det kan jag inte riktigt förstå, det framgår inte heller på vilket sätt kvinnan är skadad. Kanske rör sig om nån som svimmat av chock eller dylikt, men jag förstår inte hur kvinnan skulle kunna blivit träffat av lastbilen. Isåfall måste kvinnan förflyttats 50-100 meter därifrån efter skadan, för att sen bli förflyttad igen (vid bilden).

Jaja!
Citera
2017-04-10, 15:33
Medlem
Han är gift med en Annika som arbetar på Google sverige.
Citera
2017-04-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
Kolla videon! videon från affären! ser det inte ut som att det bara är ett hjul bak på lastbilen. Spela videon långsamt! Bara en axel bak? på bilderna ser man tydligt två? Vad tycker ni flashbackare?
https://www.youtube.com/watch?v=20kQhUNtQBg&feature=youtu.be

Japp endast en bak axel på lastbilen som susar förbi

Ger mig fan på att platsen var smyg avspärrat före de drog igång hela spektaklet, därför få observationer från vakna individer,, sedan gör ju massmedia och myndigheter allt för att folk ska hålla käften om vad de verkligen sett,,, Ett verkligt hot mot det öppna samhälle vi alla vill ha.

Jämför den här händelsen med när Palme sköts, här är fallet klappat och klart över en helg, Palmefallet pågår fortfarande, vem som helst med lite sunt förnuft fattar ju hur fejk detta är.

Riktigt beklämmande att det är på detta viset, lägger inte mer krut på detta nu, Case closed.
Citera
2017-04-10, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitax
Japp endast en bak axel på lastbilen som susar förbi

Ger mig fan på att platsen var smyg avspärrat före de drog igång hela spektaklet, därför få observationer från vakna individer,, sedan gör ju massmedia och myndigheter allt för att folk ska hålla käften om vad de verkligen sett,,, Ett verkligt hot mot det öppna samhälle vi alla vill ha.

Jämför den här händelsen med när Palme sköts, här är fallet klappat och klart över en helg, Palmefallet pågår fortfarande, vem som helst med lite sunt förnuft fattar ju hur fejk detta är.

Riktigt beklämmande att det är på detta viset, lägger inte mer krut på detta nu, Case closed.

Har ni hört talas o frame rate?
Idioter.
Citera
2017-04-10, 16:38
Medlem
DikTs avatar
Fantastiskt att läsa detta forum ibland.
Jag vet natirligtvis att det kan förekomma "false-flag" operationer, men det finns (i dagsläget) absolut ingenting som pekar på att det var en sådan.
Måste vara jobbigt att leva ett liv där man ser en konspiration i allt jobbigt som sker i livet/samhället.
Dåliga saker händer även utan att det finns en djupare plan/mening med skiten. Kanske låter lite tråkigt för er som verkar tro att i princip allt som sker är detaljer i en stor "masterplan"...

Dyker det upp någon fakta som talar för motsatsen är jag beredd att ompröva den ståndpunkten.

Nu är det ju bara rent trams som "polisen var för snabb", "det var en övning innan", "media sa tidigt att det var en terror attack" etc etc
Inget som har något som helst bevisvärde (eller ens logisk mening) för att det skulle vara "false flag".
Citera
2017-04-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Har jämfört allting nu, alla skadade ligger mer eller mindre "i början" av drottninggatan. Precis i korsningen Adolf fredrikskyrkogata/drottningatan ligger det första offret, blodfläckarna ligger mitt i gatan och detta måste ha varit den första skadade eftersom lastbilen stals runt hörnet. En bit efter korsningen vid olof palmes gata finns b.la hunden och andra skade, i korsningen Apelbergsgatan/drottningatan finns det bilder med två kroppar/kroppsdelar med filtar. Korsningen efter det (kungsgatan/drottningagatn) är där 11-åringen blev påkörd. Fredriks filmklipp är från sista sträckan precis innan korsningen där kraschen skedde, där verkar det inte vara några skadade så det är inte konstigt att det inte syns några skadade i hans klipp eftersom de skadade/döda låg bra mycket längre upp på gatan.

Det som jag däremot fastnat vid och inte riktigt kan förstå är bild nummer 55 ( https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php ). De bär iväg en kvinna på mäster samuelsgatan, själva kraschen skedde i den korsningen men på bilden där dom bär iväg kvinnan har lastbilen inte befunnit sig nån gång. De ser dessutom ut att komma från sergelstorgshållet, vilket ligger efter kraschen vid åhlens. De befinner sig ungefär 50 meter till vänster om kraschen, och ser ut att röra sig mot området där lastbilen tidigare kört. Det kan jag inte riktigt förstå, det framgår inte heller på vilket sätt kvinnan är skadad. Kanske rör sig om nån som svimmat av chock eller dylikt, men jag förstår inte hur kvinnan skulle kunna blivit träffat av lastbilen. Isåfall måste kvinnan förflyttats 50-100 meter därifrån efter skadan, för att sen bli förflyttad igen (vid bilden).

Jaja!
Det är väl möjligt att någon skadad blev förflyttad flera gånger. Även möjligt att personer som inte befann i den omedbara närheten av lastbilsattacken har svimmat eller liknande som sagt.

Det finns även olika vittnesmål och versioner om lastbilens körväg efter tillgreppet. En version är att lastbilen stals, körde runt några kvarter i området. Sedan kom lastbilen körande tillbaka efter några minuter och efter att ha åkt ett varv, passerade den plats där den blev stulen och började sin våldsamma färd längs drottninggatan. Det senare skulle kunna vara en förklaring till att skadade personer dyker upp från oväntade håll så att säga, någon kan ha blivit påkörd eller chockad på någon annan gata än just drottninggatan.

Mer detaljer och fakta är att vänta under de närmsta dagarna eller veckorna. Vi får nog veta exakt vad som hänt när bilden klarnat lite mer. Oklarheterna ovan har nog inget med false flags eller skådespeleri att göra, utan allt har sin logiska förklaring skulle jag tro.
Citera
2017-04-10, 17:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamoza
...och förlåt men på dom två länkarna som du skickade så är det omöjligt att se huruvida det är samma person som på bilderna i media. Just saying.

Förvisso antar jag att du bara trollar men du kan ju titta här så har du några bilder på honom: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4394760/Stockholm-terror-suspect-named-Rakhmat-Akilov.html

Skälet att jag länkar denna artikel och bilder är dock mest det som står i texten, vilket kan vara svar på idioten i inlägget ovanför ditt - janostortan - som skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Varför är inte de svenska offrens namn kända? Finns de? Var de på plats? Tvivlen ökar på fejkattack?
Vi skulle vilja ställa frågor till deras anhöriga-Varför undanhålls vi sanningen?

The family requests absolute privacy at this incredibly difficult time to mourn his passing in peace.'
och
The first victim of the attack was identified as an 11-year-old girl who was on her way home from school when the Islamist fanatic struck.
Her mother had previously released a desperate appeal for information about her whereabouts on Facebook. MailOnline is not identifying her at this time following a request from her family.
Citera
2017-04-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Och det är detta som alltid felar vid en sådan händelse. Personer som var mitt uppe i det uppfattar situationen på ett sätt, skadade blir döda, höga smällar av saker som skott. Sedan när man får distans så blir bilden klarare, ofta ialla fall.

Jo faktsikt vore det rätt otroligt att medierna i Sverige skulle ljuga om dödstalet, antalet vittnen till händelsen, sjukvårdspersonal och transparansen i vårt samhälle nej det funkar inte.

Edit: Jäkla Snakeplissken att hinna först

Citat:
Ursprungligen postat av MilleniumFalcon
Varför skulle man mörka? Medierna eller regeringen som ligger bakom mörkläggningen isåfall? Regeringen vill ju redan skärpa vapenlagstiftningen så eventuellt inblandade skjutvapen hade ju bara varit ett plus. Speciellt om det hade varit ett stulet jakt- eller sportskyttevapen.
Medierna skulle mörka för att om rätt uppgifter kom ut så skulle det blir våldsamma kravaller med en eventuell revolution till slut.
Det var locket på för alla vittnen och inblandade vid IKEA morden

Sen så är inte det här något som jag lägger större trovärdighet, tråden handlar om konspirationer och jag delgav bara lite rykten och tänkte kolla om flera hade hört liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouintheh
Får många år sedan hade du kunnat dölja antalet döda men nu med sociala medier är det svårare. Någon hade kunnat kolla upp att -"Vänta nu det står RIP på 80 olika facebook sidor som gäller samma händelse och samma tidpunkt"

Men varför dölja antalet? 4 döda är traumatiskt nog. Vid Tsunamin 2004 och Estonia 1994 fanns heller ingen anledning/vilja att dölja antalet döda. Det har därmed aldrig funnits och den som kommer med det påståendet är ute och snurrar i fantasier.

Är det kul att leka troll på nätet KjelleBenchpress?
Vadå troll? Jävla pajas
Citera
2017-04-10, 18:50
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Har ni hört talas o frame rate?
Idioter.
Menar du på fullaste allvar att frame rate kan ta bort ett hjulpar?
Citera
2017-04-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Menar du på fullaste allvar att frame rate kan ta bort ett hjulpar?

Jepp t.o.m hela lastbilen..
Läs på lite.
Idiot.
Citera
2017-04-10, 19:34
Medlem
Purpleswags avatar
Orkar inte läsa hela tråden. Ni har säkert redan knäckt koden.

Helt uppenbart att det är en pr-kupp för att förbättra den svenska polisen rykte! Aldrig sett media slicka så mycket snutstjärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in