2019-11-04, 07:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Om du inte sett eller ens vet om den så kan jag bara skratta åt dig.

Du vet ingenting om detta fall utöver det media sagt att du ska veta.

Det är en stor klocka på en husfasad som visar 10:23. Kanske 5-10 minuter efter dådet.

Filmen är filmad av en kille som arbetar på försvarsmakten. Han la själv upp den på sin Facebook strax efter dådet där han skriver att filmen är filmad några minuter innan han la upp den.

Fastighetsbolaget har kontaktats med förfrågan om klockan har haft problem att hålla tiden. Deras svar var att, vi hade problem tidigare med urverket men bytte ut det till ett nytt förra året (läs 2016) och sedan dess har den fungerat som den ska.

Centralpostens klocka ja... Klockan som är så känd för att ständigt visa fel tid - och ibland t.o.m gå baklänges - så att DN gjorde en artikel om det redan 2015: https://www.dn.se/arkiv/stockholm/ur-led-ar-tiden-vid-centralposten/

Killen som filmade klockan, Nikl@s Edré(n), har själv berättat att han tog filmen 15:19 och den lades ut 15:26 på hans Facebook.
http://www.jostemikk.com/wp-content/uploads/2017/04/Niklas-med-filmen-militæret-jegerbataljonen-terror-Stockholm-2017.jpg

Att en "publik" klocka stannat eller visar fel tid är knappast skäl att börjatro på konspirationer.. Ja, om man inte prompt vill förstås, men det är ju lite så konspirationsteoretiker verkar fungera - det gäller att desperat söka efter minsta lilla anomali, och när man väl funnit något så låter man det utgöra "bevis" för det man vill tro på - hur långsökt det än må vara..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-04 kl. 07:36.
Citera
2019-11-04, 10:10
Medlem
Tycker det är respektlöst mot de som dog och dess anhöriga att hävda att det inte hänt.
Citera
2019-11-04, 11:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag påstår inte att det var exakt så dom gjorde. Vill bara förklara hur lätt det är att lura riktiga vittnen om man har kontroll över de skadade själv. Klart att vittnen tror att dom hjälper en skadad person. Klart att dom tror att personen blivit påkörd av den lastbil dom såg längre upp/längre ner på gatan.

Varför står ambulanser kvar på platsen i 50 min? Vad och varför använde man centralbadet till? Dom påstår att dom vårdade "lindrigt skadade personer där". Grejen är den att man inte blir lindrigt skadad av att inte träffas av en lastbil eller betonglejon på 900kg. Blev dom skadade av jorden? Kruksplitter? Använde dom Centralbadet till psykologverksamhet?

Hur många blev lindrigt skadade? 150 personer påstår Kenneth Lavrell. Vilket inte stämmer alls. Det kanske handlade om 5-10 personer med lindriga skador om man ska förhålla sig till FUP. Vilket man inte hade behövt något cebtralbad till.

En favorit är ändå den dammiga barnvagnen inne på Åhlens som försäkringsbolaget ersatte. Alla vet att försäkringsbolag inte ersätter nen dammig och oskadad barnvagn bara sådär utan att försöka tvätta den innan.

Men vad vet man om sånt när man inte vill läsa FUP.

Du kommer ju med en oupphörlig mängd fantasier: Nato-skådespelare, att det är förbjudet att berätta om sina upplevelser från Drottninggatan, stuntmän, farbricerade vittnen, det bara fortsätter.

I denna kaskad av egna påhitt missar du helt rimligheten i att på blanka eftermiddagen mitt i fredagsshoppingen iscensätta ett terrordåd med flera döda och skadade. Hälla ut låtsasblod, flytta betonglejon inklusive göra skrapmärken. Detta inför tusentals potentiella vittnen varav ingen såg något iscensättande.

Detta skedde även i en tid av återkommande terrordåd runt om i världen, många av dem utförda genom att köra ett fordon in i folkmassor. Varför skulle det vara så konstigt att någon försökte göra detta i Sverige?

Därtill har vi de dödas anhöriga, de skadade och deras anhöriga. Alla dessa är alltså på låtsas?

Vad skulle någon tjäna på att göra detta? Vad blev resultatet?

En sak till jag tänkt på är varför det skulle bevisa något om det har hållits en terrorövning i närtid innan ett terrordåd?

Samt, om det nu är ett bevis på att det är fejk, varför står de då och berättar om det efteråt?
Citera
2019-11-04, 16:17
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du kommer ju med en oupphörlig mängd fantasier: Nato-skådespelare, att det är förbjudet att berätta om sina upplevelser från Drottninggatan, stuntmän, farbricerade vittnen, det bara fortsätter.

I denna kaskad av egna påhitt missar du helt rimligheten i att på blanka eftermiddagen mitt i fredagsshoppingen iscensätta ett terrordåd med flera döda och skadade. Hälla ut låtsasblod, flytta betonglejon inklusive göra skrapmärken. Detta inför tusentals potentiella vittnen varav ingen såg något iscensättande.

Detta skedde även i en tid av återkommande terrordåd runt om i världen, många av dem utförda genom att köra ett fordon in i folkmassor. Varför skulle det vara så konstigt att någon försökte göra detta i Sverige?

Därtill har vi de dödas anhöriga, de skadade och deras anhöriga. Alla dessa är alltså på låtsas?

Vad skulle någon tjäna på att göra detta? Vad blev resultatet?

En sak till jag tänkt på är varför det skulle bevisa något om det har hållits en terrorövning i närtid innan ett terrordåd?

Samt, om det nu är ett bevis på att det är fejk, varför står de då och berättar om det efteråt?

Det är ju bättre att dom själva går ut med det än att såna som jag kommer och berättar det. Hade såna som jag avslöjat att dom haft övning innan så hade ju deras legitimitet sjunkit om man säger så. Frågan är ju dock varför man inte berättade innan attacken att man hade övning.
Vilket är normalt vid övningar att man gör, med undantag när det sker terrordåd, då går man ut med det efteråt. Sug på den du.

Tror jag räknat det till minst 11 attacker genomförda av NATO/Gladio år 2017 i Europa.
Citera
2019-11-04, 16:23
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Centralpostens klocka ja... Klockan som är så känd för att ständigt visa fel tid - och ibland t.o.m gå baklänges - så att DN gjorde en artikel om det redan 2015: https://www.dn.se/arkiv/stockholm/ur-led-ar-tiden-vid-centralposten/

Killen som filmade klockan, Nikl@s Edré(n), har själv berättat att han tog filmen 15:19 och den lades ut 15:26 på hans Facebook.
http://www.jostemikk.com/wp-content/uploads/2017/04/Niklas-med-filmen-militæret-jegerbataljonen-terror-Stockholm-2017.jpg

Att en "publik" klocka stannat eller visar fel tid är knappast skäl att börjatro på konspirationer.. Ja, om man inte prompt vill förstås, men det är ju lite så konspirationsteoretiker verkar fungera - det gäller att desperat söka efter minsta lilla anomali, och när man väl funnit något så låter man det utgöra "bevis" för det man vill tro på - hur långsökt det än må vara..

Menar du denna klocka?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Centralposthuset,_Stockholm#/media/Fil%3ACentralpostens_klocka_2012b.jpg

Urverket på klockan jag menar byttes ut till ett nytt år 2016. Så en artikel från 2015 saknar betydelse i sammanhanget.

Och vad Nicklas påstår saknar också grund. Litar du mer på hans skitnödiga bortförklaringar än vad fastighetbolaget sagt(som inte har nån anledning att ljuga, och vet nog sin klocks bättre än någon annan på planeten) så talar det en hel del för att även du är en dessinformatör.

Mem tack för bilden, jag har letat efter den där.
Senast redigerad av Tremendously 2019-11-04 kl. 16:30.
Citera
2019-11-04, 16:30
Medlem
Citat:
Det är ju bättre att dom själva går ut med det än att såna som jag kommer och berättar det. Hade såna som jag avslöjat att dom haft övning innan så hade ju deras legitimitet sjunkit om man säger så. Frågan är ju dock varför man inte berättade innan attacken att man hade övning.
Vilket är normalt vid övningar att man gör, med undantag när det sker terrordåd, då går man ut med det efteråt. Sug på den du.

Tror jag räknat det till minst 11 attacker genomförda av NATO/Gladio år 2017 i Europa.
Var var övniningen nu igen?
Citera
2019-11-04, 16:33
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Var var övniningen nu igen?

Vilken av övningarna menar du?
Citera
2019-11-04, 17:11
Medlem
Citat:
Vilken av övningarna menar du?
Den som var dagen innan Akilov mördade människor.
Citera
2019-11-04, 17:21
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Tycker det är respektlöst mot de som dog och dess anhöriga att hävda att det inte hänt.

Själv så tycker jag att det är rätt dålig stil att utföra operationer för att sätta skräck i sina egna medborgare.

Oavsett om det var någon som dog på riktigt eller ej så är utredningen full av hål, full av motsägelsefulla omständigheter och manipulerade övervakningsbilder. Vilket tyder på att den officiella polisutredningen inte stämmer överens med varken verkligheten eller den officiella mediabilden.

Och folk gillar att säga "det där är bara detaljer". Det är just detaljerna som avslöjar dom, precis som att det är detaljerna som fäller folk vid t.ex. rån och mord.

Ska en morddömd sitta och säga " Ähhni får titta på helhetsbilden och inte sitta och bygga konspirationsteorier på detaljerna." eller vadå?
Senast redigerad av Tremendously 2019-11-04 kl. 17:23.
Citera
2019-11-04, 17:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Menar du denna klocka?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Centralposthuset,_Stockholm#/media/Fil%3ACentralpostens_klocka_2012b.jpg

Urverket på klockan jag menar byttes ut till ett nytt år 2016. Så en artikel från 2015 saknar betydelse i sammanhanget.

Och vad Nicklas påstår saknar också grund. Litar du mer på hans skitnödiga bortförklaringar än vad fastighetbolaget sagt(som inte har nån anledning att ljuga, och vet nog sin klocks bättre än någon annan på planeten) så talar det en hel del för att även du är en dessinformatör.

Mem tack för bilden, jag har letat efter den där.

Nej det är inte den klockan alls - det är en klocka på viadukten över Klara Norra Kyrkogata..
Här har du: https://www.google.com/maps/@59.3325668,18.0598045,3a,75y,329.74h,89.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSyrR5eqq9QocIssN7UKTrw!2e0!7i1 6384!8i8192

Vad har Nicklas förklaringar med fastighetsbolaget att göra?
Klockor som visar fel tid är knappast ovanligheter oavsett vad du krystar ihop för trams..
Citera
2019-11-04, 18:08
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det är inte den klockan alls - det är en klocka på viadukten över Klara Norra Kyrkogata..
Här har du: https://www.google.com/maps/@59.3325668,18.0598045,3a,75y,329.74h,89.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSyrR5eqq9QocIssN7UKTrw!2e0!7i1 6384!8i8192

Vad har Nicklas förklaringar med fastighetsbolaget att göra?
Klockor som visar fel tid är knappast ovanligheter oavsett vad du krystar ihop för trams..

Vi pratar om samma klocka. Klockan gick inte fel den 7 april 2017.

Idag kan vi också besvara alla Niklas frågeställningar. Vad för skador personen hade osv.

Att han har varit delaktiga i terrorövningar förut gör inte precis att hans ord ger tyngre än fastighetsbolaget ord om klockan.

Han påstår att man flyttade den skadade för att man inte visste bla bla om säkerheten.

Samtidigt stod det åskådare på andra sidan staketet vid byggplatsen mellan Sergel och Åhlens.

Så det är fullständigt skitsnack att man skulle bära iväg nån dit pga säkerheten.

Brukar kalla det för "walk of terror" när man medvetet går omkring med skadade och gärningsmän för att fotografera och visa upp dom för riktiga vittnen som sen per automatik kan bekräfta terrorn, "jag va där, jag såg!!"
Citera
2019-11-04, 18:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vi pratar om samma klocka. Klockan gick inte fel den 7 april 2017.

Idag kan vi också besvara alla Niklas frågeställningar. Vad för skador personen hade osv.

Att han har varit delaktiga i terrorövningar förut gör inte precis att hans ord ger tyngre än fastighetsbolaget ord om klockan.

Han påstår att man flyttade den skadade för att man inte visste bla bla om säkerheten.

Samtidigt stod det åskådare på andra sidan staketet vid byggplatsen mellan Sergel och Åhlens.

Så det är fullständigt skitsnack att man skulle bära iväg nån dit pga säkerheten.

Brukar kalla det för "walk of terror" när man medvetet går omkring med skadade och gärningsmän för att fotografera och visa upp dom för riktiga vittnen som sen per automatik kan bekräfta terrorn, "jag va där, jag såg!!"
Konstigt att du länkade en bild på tornklockan om det inte var den du menade...
Du får gärna visa din källa på att klockan gick rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in