Citat:
Ursprungligen postat av
Tremendously
Jag påstår inte att det var exakt så dom gjorde. Vill bara förklara hur lätt det är att lura riktiga vittnen om man har kontroll över de skadade själv. Klart att vittnen tror att dom hjälper en skadad person. Klart att dom tror att personen blivit påkörd av den lastbil dom såg längre upp/längre ner på gatan.
Varför står ambulanser kvar på platsen i 50 min? Vad och varför använde man centralbadet till? Dom påstår att dom vårdade "lindrigt skadade personer där". Grejen är den att man inte blir lindrigt skadad av att inte träffas av en lastbil eller betonglejon på 900kg. Blev dom skadade av jorden? Kruksplitter? Använde dom Centralbadet till psykologverksamhet?
Hur många blev lindrigt skadade? 150 personer påstår Kenneth Lavrell. Vilket inte stämmer alls. Det kanske handlade om 5-10 personer med lindriga skador om man ska förhålla sig till FUP. Vilket man inte hade behövt något cebtralbad till.
En favorit är ändå den dammiga barnvagnen inne på Åhlens som försäkringsbolaget ersatte. Alla vet att försäkringsbolag inte ersätter nen dammig och oskadad barnvagn bara sådär utan att försöka tvätta den innan.
Men vad vet man om sånt när man inte vill läsa FUP.
Du kommer ju med en oupphörlig mängd fantasier: Nato-skådespelare, att det är förbjudet att berätta om sina upplevelser från Drottninggatan, stuntmän, farbricerade vittnen, det bara fortsätter.
I denna kaskad av egna påhitt missar du helt rimligheten i att på blanka eftermiddagen mitt i fredagsshoppingen iscensätta ett terrordåd med flera döda och skadade. Hälla ut låtsasblod, flytta betonglejon inklusive göra skrapmärken. Detta inför tusentals potentiella vittnen varav ingen såg något iscensättande.
Detta skedde även i en tid av återkommande terrordåd runt om i världen, många av dem utförda genom att köra ett fordon in i folkmassor. Varför skulle det vara så konstigt att någon försökte göra detta i Sverige?
Därtill har vi de dödas anhöriga, de skadade och deras anhöriga. Alla dessa är alltså på låtsas?
Vad skulle någon tjäna på att göra detta? Vad blev resultatet?
En sak till jag tänkt på är varför det skulle bevisa något om det har hållits en terrorövning i närtid innan ett terrordåd?
Samt, om det nu är ett bevis på att det är fejk, varför står de då och berättar om det efteråt?