2019-11-03, 22:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Du sa att du bodde i Stockholm. Då borde du ju även veta att skyltfönstret söm lastbilen körde in i inte gick att se ut igenom inifrån butiken.

Nej inte alls hela gatan behövs tömmas. Då blir det svårt att spela teater framför riktiga vittnen som bär deras lögn.

Det finns mer än ett fönster på Åhléns, bla har restaurangen på våning fyra stora fina fönster plus att man kan sitta ute.
Här har du en bild av en annan del av Drottninggatan, räkna fönster.
https://media.objektvision.se/Image.aspx?f=//17089/188016176.MDIzM3wwMDAwMDAxMjIyMXw5Ng..&wm=930&hm=6 20&pad=1&pc=FFEFF1F0&us=0

Bor i Stockholm men försöker i möjligaste mån undvika Drottninggatan, det är en gata för turister och förortsungdomar som ska handla på HM.
Citera
2019-11-03, 22:56
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det finns mer än ett fönster på Åhléns, bla har restaurangen på våning fyra stora fina fönster plus att man kan sitta ute.
Här har du en bild av en annan del av Drottninggatan, räkna fönster.
https://media.objektvision.se/Image.aspx?f=//17089/188016176.MDIzM3wwMDAwMDAxMjIyMXw5Ng..&wm=930&hm=6 20&pad=1&pc=FFEFF1F0&us=0

Bor i Stockholm men försöker i möjligaste mån undvika Drottninggatan, det är en gata för turister och förortsungdomar som ska handla på HM.

Då vill jag att du tar fram bilder runt tiden för attacken från dessa fönster du pratar om. Annars kan vi enkelt utesluta att folk befann sig där.
Citera
2019-11-03, 23:19
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Då vill jag att du tar fram bilder runt tiden för attacken från dessa fönster du pratar om. Annars kan vi enkelt utesluta att folk befann sig där.

Var tror du att alla som brukar befinna sig i dessa byggnader befann sig vid tiden för utförandet av hoaxen? Och vad fick dem att inte befinna sig på sina arbetsplatser just då? Och varför reagerar ingen av dessa tusentals människor på att de blev arbetsbefriade just vid tiden för din hoax?

Du vill att jag ska presentera en bild tagen på en random person i ett fönster på Drottninggatan minuten innan Akilov kör räserbil genom livet? Visst, om du presenterar en bild på någon i ett fönster på Avenyn i Gbg klockan 16.10 i torsdags. Va?! Kan du inte? Det var alltså inte en enda person som jobbade längs Avenyn i torsdags?
Woop och hej baberiba!
Citera
2019-11-03, 23:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Har du aldrig förstått vad ett fabricerat vittne är?

Du säger att folk som jobbade skulle märka att nånting var fishy. Hur då?

En grupp om 6 skådespelare tar hand om en sjätte skadeskådespelare. Ingen vanlig kommer lägga sig i, eftersom hjälp redan finns.

Du kan ju testa själv med dina kompisar. Köp en ambulans och ambulanskläder. Skjut en knallpulverpistol. Lägg dig på valfri välpasserad gata och häll ut blod. Låt dina kompisar "arbeta på dig". Ingen vanlig kommer gå fram och börja rota på dig. Ambulansen kommer, plockar upp dig.

Det va du och dina kompisar. Skulle ni sen ha hjälp av SÄPO, MSB, landstinget osv. Så kan ni även fejka ett dödsattest och få ut skiten i media som mord. Grattis du har nu genomförd ditt hoax.

Nu börja städa övervakningsfilmer, förhör vittnen, har nån märkt något som inte stämmer med eran historia, Fimpa skiten i papperskorgen. Det sista du säger till vittnet är att den är förbjuden att Prats med någon, att det är straffbart eftersom det kan ha med rikets säkerhet att göra. HälsnINGAR SÄPO.

Allt du skriver ovan är ju endast fantasier. Det finns exakt ingenting som tyder på något av detta. Hur kan du skriva all denna smörja utan att tycka det är pinsamt?
Citera
2019-11-04, 00:22
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Var tror du att alla som brukar befinna sig i dessa byggnader befann sig vid tiden för utförandet av hoaxen? Och vad fick dem att inte befinna sig på sina arbetsplatser just då? Och varför reagerar ingen av dessa tusentals människor på att de blev arbetsbefriade just vid tiden för din hoax?

Du vill att jag ska presentera en bild tagen på en random person i ett fönster på Drottninggatan minuten innan Akilov kör räserbil genom livet? Visst, om du presenterar en bild på någon i ett fönster på Avenyn i Gbg klockan 16.10 i torsdags. Va?! Kan du inte? Det var alltså inte en enda person som jobbade längs Avenyn i torsdags?
Woop och hej baberiba!

Grejen är att du utgår från mediabilden när du försöker beräkna hur dom utfört hoaxen. Droppa mediabilden, glöm alla bilder och historier du hört i media. Läs FUP. Läs dokumentet jag länkade till på dropbox.

Kom tillbaka sen så kan vi prata vidare.
Citera
2019-11-04, 00:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Grejen är att du utgår från mediabilden när du försöker beräkna hur dom utfört hoaxen. Droppa mediabilden, glöm alla bilder och historier du hört i media. Läs FUP. Läs dokumentet jag länkade till på dropbox.

Kom tillbaka sen så kan vi prata vidare.

Spelar ingen roll vad mediabilden är. Antingen var det folk där och såg det eller så var de inte där. Om de inte var där så måste någon eller något hållit dem hemma den dagen.
Citera
2019-11-04, 00:31
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Allt du skriver ovan är ju endast fantasier. Det finns exakt ingenting som tyder på något av detta. Hur kan du skriva all denna smörja utan att tycka det är pinsamt?

Jag påstår inte att det var exakt så dom gjorde. Vill bara förklara hur lätt det är att lura riktiga vittnen om man har kontroll över de skadade själv. Klart att vittnen tror att dom hjälper en skadad person. Klart att dom tror att personen blivit påkörd av den lastbil dom såg längre upp/längre ner på gatan.

Varför står ambulanser kvar på platsen i 50 min? Vad och varför använde man centralbadet till? Dom påstår att dom vårdade "lindrigt skadade personer där". Grejen är den att man inte blir lindrigt skadad av att inte träffas av en lastbil eller betonglejon på 900kg. Blev dom skadade av jorden? Kruksplitter? Använde dom Centralbadet till psykologverksamhet?

Hur många blev lindrigt skadade? 150 personer påstår Kenneth Lavrell. Vilket inte stämmer alls. Det kanske handlade om 5-10 personer med lindriga skador om man ska förhålla sig till FUP. Vilket man inte hade behövt något cebtralbad till.

En favorit är ändå den dammiga barnvagnen inne på Åhlens som försäkringsbolaget ersatte. Alla vet att försäkringsbolag inte ersätter nen dammig och oskadad barnvagn bara sådär utan att försöka tvätta den innan.

Men vad vet man om sånt när man inte vill läsa FUP.
Citera
2019-11-04, 00:36
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Spelar ingen roll vad mediabilden är. Antingen var det folk där och såg det eller så var de inte där. Om de inte var där så måste någon eller något hållit dem hemma den dagen.

Mediabilden får folk som sett lastbilen köra men inte sett folk bli påkörda att till 100% lita på att lastbilen körde på folk. Och därmed vara säkra på att mediabimden stämmer.

Du påstår att folk stod i fönster överallt, var är alla fotografier? Hittar knappt några alls som inte är från gatuplan. Fram med bilder som bevisar att händelsen är äkta.
Citera
2019-11-04, 00:39
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:

Kan du förklara varför klockan på huset visar 10.23 när attacken skedde 14.54? Om du vet vilken klocka jag menar.
Citera
2019-11-04, 00:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Kan du förklara varför klockan på huset visar 10.23 när attacken skedde 14.54? Om du vet vilken klocka jag menar.

Ingen aning vilken klocka. Visa mig.
Citera
2019-11-04, 01:01
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ingen aning vilken klocka. Visa mig.

Om du inte sett eller ens vet om den så kan jag bara skratta åt dig.

Du vet ingenting om detta fall utöver det media sagt att du ska veta.

Det är en stor klocka på en husfasad som visar 10:23. Kanske 5-10 minuter efter dådet.

Filmen är filmad av en kille som arbetar på försvarsmakten. Han la själv upp den på sin Facebook strax efter dådet där han skriver att filmen är filmad några minuter innan han la upp den.

Fastighetsbolaget har kontaktats med förfrågan om klockan har haft problem att hålla tiden. Deras svar var att, vi hade problem tidigare med urverket men bytte ut det till ett nytt förra året (läs 2016) och sedan dess har den fungerat som den ska.
Citera
2019-11-04, 01:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Om du inte sett eller ens vet om den så kan jag bara skratta åt dig.

Du vet ingenting om detta fall utöver det media sagt att du ska veta.

Det är en stor klocka på en husfasad som visar 10:23. Kanske 5-10 minuter efter dådet.

Filmen är filmad av en kille som arbetar på försvarsmakten. Han la själv upp den på sin Facebook strax efter dådet där han skriver att filmen är filmad några minuter innan han la upp den.

Fastighetsbolaget har kontaktats med förfrågan om klockan har haft problem att hålla tiden. Deras svar var att, vi hade problem tidigare med urverket men bytte ut det till ett nytt förra året (läs 2016) och sedan dess har den fungerat som den ska.

Oj. Det förändrar allt. Vilken game changer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in