2017-04-08, 09:32
Medlem
Vad var det Trump sa nu igen?

Troligtvis kommer vurmandet om våra nysvenska öka.
Politikerna och väljarna vill ju inte erkänna det SD varnat för pga enstaka händelser.

Snart får vi höra vissa forskare och politiker att terrorn inte ökat i Sverige.
Citera
2017-04-08, 09:42
Medlem
staticages avatar
Det positiva var ju att man sa att man i förde gränskontroller.bättre sent än aldrig,men antar att man redan öppnat igen.
Citera
2017-04-08, 09:47
Medlem
staticages avatar
Undrar om man från regeringshåll kommer att göra nånting åt dagens sverige.
Kvinnor kan inte röra sej hur man vill i förorter,barn könsdeskrimineras.
Åtgärd: detta är fruktansvärt.

Terrorattack åtgärd:
"Främlingskärlek"
Kärleksbomba alla muslimer??
Citera
2017-04-08, 09:47
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det som händer vid händelser som denna är ju att alla blir mer övertygade om att de har rätt. De ser händelsen som en bekräftelse på sin egen åsikt och världsbild.

Konsekvensen blir alltså någonstans mellan status quo eller mer av samma politik.

Tror ni jag har fel? Hitta i så fall någon som har ändrat sig.
Helt rätt. Det kommer bli mer av samma politik. Tills det nuvarande etablissemanget blir avsatt. Förr eller senare händer det.
Citera
2017-04-08, 09:53
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Har också märkt det. Men jag märkte också något annat som chockade mig (kanske därför som de flesta som intervjuas inte är vita..).
När jag såg sändningarna från Stockholm så verkade det vara 50/50 vita o bruna/svarta människor på gatorna.
Har Stockholm blivit som flera europeiska storstäder att urinvånarna har blivt nästa eller helt i minoritet?

Fort, fort har det gått.

Svenskarna är på jobbet för att kunna tjäna ihop tillräckligt för att via skatt kunna finansiera införsel av ännu fler presumtiva terrorister.

Eller skänka till terrorister utomlands som i Palestina tex.
Citera
2017-04-08, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
hur tror ni detta kommer påverka samhället och politiken?

Man kommer göra manifestationer och fackeltåg. Sen är allt glömt om några veckor.
Citera
2017-04-08, 09:55
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Man kommer göra manifestationer och fackeltåg. Sen är allt glömt om några veckor.

Fackeltåg till stöd för utsatta muslimer ja!
Citera
2017-04-08, 09:55
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Blir förnuftigare tag mot sk papperslösa illagala invandrare, Miljöpartiet sinnessjuka politiker kastas ut och SD med förvaring av illegala blir politik, ett nej vid asylprocessen är ett nej, ordning och reda.
Citera
2017-04-08, 09:56
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Helt rätt. Det kommer bli mer av samma politik. Tills det nuvarande etablissemanget blir avsatt. Förr eller senare händer det.
Och då tror du att det blir bättre eller?
Citera
2017-04-08, 10:03
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift

Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Fackeltåg till stöd för utsatta muslimer ja!

Ja, det verkar vara på gång.
Vänsteraktivisten Damon Rasti står visst bakom en "Kärleksmanifestation" på Sergels torg på söndag.
https://www.facebook.com/events/1013853625413027/?ti=cl

Den är "opolitisk", vilket betyder:
Citat:
Vi vet alldeles för lite om händelsen för att spekulera i det. Men vi vet att vi är ett Stockholm, enat mot alla som försöker skrämma oss.
Citera
2017-04-08, 10:08
Medlem
MorkaKrafters avatar
Jag är inte hoppfull att dådet kommer påverka svenska samhället eller debatten särskilt mycket. Man kommer göra sitt yttersta för släta över det, propagera för öppenhet och tolerans. Prata om att "hatet får inte segra". Skylla på en ensam galning. Samma gamla vanliga klyschor som vi hört tusentals gånger. Rapporteringen igår var väldigt mycket PK och kommer så förbli. Måhända får vi se någon lagskärpning mot återvändande jihadister som varit och krigat i Mellanöstern. Anders Ygeman har fram tills nu varit rätt ointresserad av detta fenomen: https://www.youtube.com/watch?v=zsVT9hRdyFM

Det är dock rimligt att anta att en hel del svenskars verklighetsuppfattning förändrades igår. Jag var som många andra i Stockholm på jobbet när attacken utfördes. Först verkade folk inte förstå vad som hade hänt men sen märkte jag att vissa försvann iväg. Många ringde, satt med mobilerna och såg skärade och förvirrade ut. Nån tillrättalagd jävel uttryckte att "Nu vinner säkert SD nästa val" (som man bara gått och väntat på). Hörde dock en annan kille nämna att han sett bilder på nätet från Drottninggatan som han önskar att han aldrig sett. Så även om det var mycket PK i media igår så bidrog nog bilderna på söndertrasade kroppar att även vänsterliberala människor insåg allvaret i situationen och för första gången förstod att Sverige inte bara är en fredad mångkulturell lekstuga.

En annan sak som gjorde folk väldigt oroliga var att tåg och kollektivtrafiken slutade att gå. E4 var smockfull och taxi var svårt att få tag på (jag lyckades dock hitta en på gatan och tog mig hem på lite mer än en timme). Fick inte känslan ute av att det var någon regelrätt panik men nog fanns det en väldigt tryckt och orolig stämning. Vi svenskar är ju vana att allt ska fungera, att tågen ska gå i tid m.m. Just ovissheten och att inte få information om vad som pågick eller när tågen skulle börja rulla igen gjorde nog så att många fick sig en tankeställare...

Jag har läst nu på morgonen om att vissa Stockholmare öppnade sina hem, bjöd okända människor på pizza m.m. Detta skulle jag dock ta med en stor nypa salt och det rör sig max om 50 pers, aktiva på sociala medier. Tror dock att många av dessa godhetsknarkare fick fontänorgasm av att vissa sig lite extra duktiga och öppna. Inte alls oväntat.
Senast redigerad av MorkaKrafter 2017-04-08 kl. 10:12.
Citera
2017-04-08, 10:11
Medlem
Detta "Polarisera inte! Inte alla muslimer!" måste få ett stopp. Det är outhärdligt.
99.99% av människor förstår väl att det inte är ALLA muslimer.
ISLAM är dock ett virus som förpestar varje hjärna det kommer i kontakt med, till olika grad.
De muslimer som är bra människor är det TROTS islam, inte pga islam. De är bra människor helt enkelt.
Bra muslimer borde uppmuntras till att lämna Islam genom att lära sig om islams negativa sidor.
Problemet blir inte bättre om vi ska låtsas som att det inte finns.
Låtsas som att det inte finns är konsekvensen av detta "inte alla muslimer" som per automatik spys ut gång på gång.

Stäng ned moskéerna och utvisa alla som visar några tecken alls på islamism.
Stödjer sharia? Ut. Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in