Flashback bygger pepparkakshus!
2017-04-08, 16:54
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
om att man kan överleva det där och springa därifrån utan att vara svårt skadad vad tror du chansen är för det?köper du allt media säger?
Uppenbarligen klarade ju sig personen och sprang därifrån, det är ingenting som msm hittat på.

Förstår inte vad du vill komma fram till?
Citera
Medlem
TsarenSvikerAldrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kan också ha berott på krutladdningarna från sprinklersystemet.
Sprinklersystem har inte krutladdningar.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Okej, tycker att jag läst och hört om sprängämne på flera ställen i media. Blir lite svårt att hålla isär uppgifter då. Media anser att vi ska vara källkritiska läste jag också..

Så blir det ju under dessa extraordinära händelser.
Polisen håller tyst pga sekretess och för att de kanske försöker gripa fler medgärningsmän. Samtidigt som alla medier vill vara först med scoop, och andra medier vill gärna spinna detta till en politisk fördel.

Man ska ta all media med en nypa salt alltid, alla har en agenda, politisk eller ekonomisk
Citera
2017-04-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Bekräftat från familjen att Ebba är död. Kommer inte skriva mer.

Då antar jag att allas farhågor är besannade. Det var flickan på bilden?
Citera
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det är inte muslim-barnet du tänker på? Såg någon unge som stod och garvade och gjorde grimascher bakom en reporter igår. Ville bara vrida nacken av ungen.
Jo, det är förmodligen han jag menar. Såg inte klippet själv, vilket är anledningen till att jag vill se det. Någon?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Bra att dom skickar klantarslen till Sverige för sabotage och skickar proffsen till Bryssel, Paris och London. Denne man var tydligen inte mogen uppgiften. Kanske inte hade körkort ens. Kanske drabbades av panik. Kanske ångrade sig på halva vägen. Inte kul att köra över barn upptäckte han. Har ju barn själv.

Påminner om idioten förut som bara sprängde sig själv i luften. Kom nog inte till islamhimlen på den grejen. Bra att ligga lite geografiskt avsides.

Tror inte att det var organiserat av IS, al-Nusra eller någon annan terroristorganisation i förväg. Snarare ett spontant dåd av en ensam sympatisör.
Citera
2017-04-08, 16:56
Medlem
Videodemonstration av en sprinkler som utlöses

Om detta är en indikation på hur en sprinkler kan låta så är det sannolikt att chockade människor tar det för skottlossning i en sådan situation som igår ägde rum. Jag har själv aldrig hört sprinklar i verkligheten så kanske någon brandutbildad kan kommentera vidare.
Citera
Medlem
Jag tror att det i stort sett bara är personer med svenskt utseende bland döda och sårade. Det förklarar varför det var så pass få som dog. Terroristen körde slalom och siktade på folk och andelen människor med muslimskt utseende är väldigt hög. Jag kan garantera att det inte var någon med slöja som dog i alla fall.
Man kan undra vad som hände på slutet. Fordonet körde in i Åhlens men terroristen verkar inte ha suttit i eller så måste det ha gått långsamt eftersom han inte blev allvarligt skadad. Kan det vara så att han hoppade av i farten.
Citera
Medlem
Citat:
ja inte tror jag nån överlever det där inte.klart staten kan ljuga för dej det har dom ju aldrig gjort förut?vilken förövare har du sett han gripas eller litar du blint på media?

Bara genom din särskrivning har jag svårt att ta dig på allvar. Jag är personligen inget stort fan av media, men jag har svårt att tro att man säger att man gripit förövaren om man i själva verket inte har det, doesn't make any sense. Precis som ditt tankesätt. Är ju inte direkt logiskt heller att man spärrar av hela innerstan efter ev. gärningsman om han ligger/sitter avliden i hytten?
Citera
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Bekräftat från familjen att Ebba är död. Kommer inte skriva mer.
Tack. Det var bra att få det bekräftat vad som har hänt henne, men det var ju inte det beskedet vi ville ha.
Citera
2017-04-08, 16:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
om att man kan överleva det där och springa därifrån utan att vara svårt skadad vad tror du chansen är för det?köper du allt media säger?
Det är ju bara smärre plåtskador och trasig ruta.
Jag tror inte det gick så fort in i Åhléns byggnaden utan att en del skador kommit till utmed drottninggatan.
Citera
2017-04-08, 16:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Så här skriver svt.se...
Citat:
Det ska röra sig om en hemmagjord bomb som placerats i en väska. Enligt poliskällorna detonerade aldrig bomben, men gärningsmannen ska ha bränt sig på den. Det dröjde till lördageftermiddagen innan polisen bekräftade uppgifterna officiellt, och då kallade man fyndet ”en brandfarlig anordning” som skulle undersökas vidare.

Tack!

I den röran och det kaos som uppstod i samband med attentatet så kan nog snart vad som helst ha låtit som pistolskott gissar jag.

Vi får se om det var den brandfarliga anordningen som lät när vi får fup i vår hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in