2017-04-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
På närbilder av samma område ser det ut som att det ligger två lik under filtarna i mitten. Kan dock vara en synvilla pga teleobjektiv

Tror det kan vara personen som är på bilden där benet är helt avkapat från kroppen.
Citera
2017-04-07, 21:59
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.marsta.nu/startsidan/terroristen-greps-steninge/

Jag undrar ifall han är ifrån märsta.

Steninge ligger bredvid valsta och tingvallavägen.
Det är riktiga muslimghetton. Affärer där har allahtecken, har viftats med IS flaggor och moskén i närheten har jag för mig i somras fick ett tillslag.

//bodde på tingvallavägen och fick se ett och annat.
Citera
2017-04-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
BREAKING NEWS:
För 40 minuter sen. Otroligt att jag inte uppfattat att det ens nämnts på Flashback. Alla är upptagna att skriva här kanske?

https://www.svd.se/just-nu-fordon-kor-bland-folk-pa-drottninggatan/om/terrordadet-i-stockholm

Gränskontroller för utresa, ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Troligen snabbare då att ta SJ-tåg, eller rent av SL.

Möjligt. Går dock ett tåg strax efter 15 som borde vara möjligt att hinna med.
Citera
Medlem
Någon som kan berätta om Märsta är en invandrartät förort?
Citera
Medlem
junazs avatar
Citat:
På närbilder av samma område ser det ut som att det ligger två lik under filtarna i mitten. Kan dock vara en synvilla pga teleobjektiv
Har du någon länk till dessa närbilder?

För om man tittar på den här bilden på den personen som inte är hel (milt uttryckt): http://i.imgur.com/frF8GYN.png (VARNING FÖR STARKT INNEHÅLL) så finns där ingen annan kropp på övergångsstället alls. Och med tanke på "spridningen" av personen känns det fullt logiskt att lägga ut flera filtar och täcka över allting.
Citera
Medlem
Verkar lite lurigt att han hittar en lastbil som står med nycklarna i ,vem lämmnar dom i på en bil som kör ut starköl mm enl interljuv med spenderups hade förare just lossat sista stället
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Är du slö? Lastbilar har tändning
Innan du startar lastbilen så låter du ju den stå med tändningen igång ett litet tag för att låta system starta. Sedan startar du lastbilen.

Vill du ha mer bevis: Googla på tändningsenhet till en scania.

Snälla, tänk lite innan du skriver

Ström behövs - men inte tändning för att tända motorn. Rent principiellt. På tal om slö...
Citera
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Vad säger att han inte gått runt en timme och letat efter en lastbil?

Inte orimligt att lastbilen kommer en gång per vecka och fyller på dryck eller...?
Citera
2017-04-07, 22:01
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Flera Tweets har gjorts via hans POTUS-konto senaste timmarna. Dock inte ett pip om Sverige.

Han kanske har en tidsmaskin i källaren, och gjorde sitt uttalande för veckor sedan.

Eller också har han fullt upp med Syrienkrisen, en rätt mycket viktigare interantionell händelse än ännu en i raden av lastbilsmördare i Europa.

Du har väl läst om att USA skjutit kryssningsrobotar mot Syrien? Säkerhetsrådet sitter i möte just nu.

Det kommer en kondoleans från USA tids nog, när de får en stund över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intekvn
på många lastbilar måste man ha tändningen igång för att bakgaveln ska fungera. Tändningen måste vara igång för att lastkänningsventilen ska fungera, vilket är ett måste på en drickabil om du ska lossa/lasta.

Chauffören har inte gjort nåt fel hur ni än vrider och vänder på det.

Som chaufför själv hade jag aldrig lämnat nycklar i tändningen, inte ens i Göteborg där jag kör.
Finns för mycket jävla idioter.

Ja, lastkänningsventilen fungerar inte om tändningen är av, men du klarar dig utan denna också vid lastning/lossning.
Citera
Medlem
Jag tror inte rätt man är gripen. Polisen är väldigt luddiga i sina formuleringar.
Kanske blir som när Anna Lindh mördades, en helt oskyldig fick skiten tills de hade rätt person. Kändes som att det var för att visa handlingskraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in