2017-04-06, 19:08
Medlem
Vad tycker ni om MGTOW? Har dom rätt i det mesta gällande relationer? Särskilt den där Turd Flinging Monkey på Youtube?
Citera
2017-04-06, 19:12
Medlem
Patetiska betamän som inte klarar av att hantera en kvinna, blir passivaggressiva och drar sig undan genpoolen. Jag tycker att det är bra med MGTOW, dessa män ska inte sprida sina gener.

Sammanfattar det ganska bra:

https://www.youtube.com/watch?v=JSqrbdM8XjI
Senast redigerad av Sniperkalle 2017-04-06 kl. 19:14.
Citera
2017-04-06, 19:17
Medlem
jadu.. man kan ju iof förstå dom ibland, just sayin'
Citera
2017-04-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperkalle
Patetiska betamän som inte klarar av att hantera en kvinna, blir passivaggressiva och drar sig undan genpoolen. Jag tycker att det är bra med MGTOW, dessa män ska inte sprida sina gener.

Man kan bara bli kallad alfahane om man har ett snyggt utseende, är rik eller hög status... Annars är man en "betahane".
Citera
2017-04-06, 19:26
Medlem
Snusovics avatar
Deras analyser är ofta klockrena, speciellt Barbarossa och TFM. Har själv ställt mig många frågor efter att jag hört vad dom har att säga och kan inte annat än instämma med det mesta till slut. Ägna ett liv åt att dyrka kvinnlig narcissism (barn har jag aldrig önskat mig), varför? Det är i mångt och mycket mer givande att pyssla med saker med garanterad avkastning.
Citera
2017-04-06, 19:33
Medlem
okok1s avatar
Om du läser om MGTOW så är det bara massa gnäll, speciellt på r/mgtow. Män framstår som goda och alla kvinnor är onda parasiter. Så handplockar man historier för att det ska passa ens narrativ. Man ger ett enkelt svar på ett komplext problem. Precis som alla andra värdelösa ideologier.

http://www.rockingphilosophy.com/2013/06/face-it-mgtow-is-cult.html
Citat:
MGTOW are a carbon copy of feminism. This fit is so snug that leftists are flocking to the MGTOW banner, already accustomed to reinterpreting class struggle to different groups, be it race, sex, sexuality, or economic class. MGTOW believe that men have historically been kept down by women through obligations to protect and provide for them, and the entire system has been shaped for their benefit. By appealing to the ego of MGTOW, painting them as a victim class, this sets up the climate for groupthink. Pseudo-intellectual theories, backed by nothing but conjecture, are rife within MGTOW circles, deeming women as parasitic and incapable of virtue. Any exceptions to this rule are somehow dismissed through talking points, as either a statistical anomaly or a case where the woman has not yet taken advantage of the man in her life. Chief among MGTOW pseudo- intellectualism is Briffault’s law, created a communist, no less. It’s therefore unsurprising that class consciousness is central to his thesis, and has thus become endemic within MGTOW circles.

MGTOW constantly redefine terminology and facts to suit their outlook, thus gradually building up the mythology of oppressive female nature. The acronym ‘NAWALT’ (not all women are like that) was originally created to counter the deflection that women are not all like that, when it is used by feminist apologists to sideline any arguments that oppose feminist hegemony. It was supposed to indicate that while all women are not like that, this does not excuse the fact that many women can and will take advantage of men. This runs counter to the feminist notion that masculinity is the problem. Even when feminists acknowledge that some women are part of the problem, somehow the ‘problem’ always comes back to masculine nature or values. MGTOW have appropriated this term to suggest that ‘all women are like that’, using this as a deflection against anyone that challenges their fatalistic interpretation of female nature and intent.

Even the acronym MGTOW has been appropriated in this fashion. It was originally a term that had nothing to do with fatalistic female nature and class consciousness, and certainly not the marriage and relationship strike now compulsory to the participation in the MGTOW cult. This website here shows that MGTOW was originally an outline to encourage masculinity in men, femininity in women, limited government, and personal responsibility. None of those things are acceptable to the leftist interpretation of MGTOW, however.
Citera
2017-04-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Vad tycker ni om MGTOW? Har dom rätt i det mesta gällande relationer? Särskilt den där Turd Flinging Monkey på Youtube?

Med tanke på hur sjuka lagar USA har vid skilsmässor där kvinnan som regel får ensam vårdnad av barnen, runt 75% av samtliga tillgångar, samt livstids försörjning av sin exmake pga att hon vant sig vid en viss livsstil så är det inte konstigt att MGTOW finns.

I övrigt anser jag att TFM har poänger i det mesta som han pratar om. Skarpsynt, rakt på sak och rationell. Jag anser att han är en av de få på youtube som känns som en "äkta" representant av MGTOW.

Jag är inte MGTOW själv men det är verkligen en fördel om man är medveten om hur kvinnor fungerar innan man ger sig in i ett förhållande. Jag har själv lärt mig den hårda vägen och MGTOW bekräftar i princip det jag redan känner till. Sen vad man gör av saken är upp till var och en.
Citera
2017-04-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om du läser om MGTOW så är det bara massa gnäll, speciellt på r/mgtow. Män framstår som goda och alla kvinnor är onda parasiter. Så handplockar man historier för att det ska passa ens narrativ. Man ger ett enkelt svar på ett komplext problem. Precis som alla andra värdelösa ideologier.

http://www.rockingphilosophy.com/2013/06/face-it-mgtow-is-cult.html

Vad är det som är ett komplext problem? Det är väldigt enkelt. Kvinnor är hypergama och den insikten samt dess implikationer tar ett tag att smälta. Det är ingen ideologi utan ett faktum.
Citera
2017-04-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperkalle

Säg det till alla män i USA som blivit ruinerade vid skilsmässor, eller till alla som har fått sitt liv förstört av falska våldtäktsanklagelser eller de som aldrig mer få se sina barn. Det är en sak att hantera sin kvinna i ett förhållande. Det är en helt annan sak att hantera henne efter ett förhållande där samhället stöttar kvinnan i alla väder oavsett vem som har rätt i sak. Det finns säkert många män som är ofrivilligt MGTOW men de flesta hardcore-MGTOW är de som har råkat ut för något liknande som jag beskrev.
Citera
2017-04-06, 20:18
Medlem
Katzyns avatar
Vore utmärkt om män slutade hänga efter kvinnor så mycket och skaffade ett eget liv istället. Win-win för alla.
Citera
2017-04-06, 20:21
Bannlyst
Ett gäng gråtande vuxna män

Som undrar varför dom inte är attraktiva
Citera
2017-04-06, 20:27
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Vore utmärkt om män slutade hänga efter kvinnor så mycket och skaffade ett eget liv istället. Win-win för alla.

Jo. Och det skulle enklast göra genom att legalisera och ta bort det skamliga i att köpa prostituerade. Lämpligen införa statliga bordeller. Detta för att män som så kallat "tänker med kuken" - på grund av hur vi människor rent biologiskt fungerar. Kunde alla män dagligen få sig ett utav staten ordinerat knull, så kommer garanterat många krogar att gå i konkurs. Då finns det inte längre någon anledning att ge sig ut och jaga hor på lördagskvällen - eller för att hålla på och försöka imponera på fruntimmer dagarna i ända.

För - varför då lägga tid på att hålla på och försöka imponera på fruntimmer, svansa efter, gå på dejter och allt annat - när man bara kan stanna till på bordellen en halvtimme på väg hem från jobbet?

Förstå även hur pass mycket färre bittra pojkar som skulle hänga på Flashback dessutom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in