Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2025-11-19, 14:49
Medlem
klybans avatar
För mig är eller mer rätt sagt var bara för inspiration, och när man började med detta så var ju inte internet mycket att ha mot det varit det senaste decenniet.
Slängde 90% av mina kokböcker, skänkte bort en del.
Det som jag sparade var de som jag gillade recept, och som såsböcker, mat med hetta, hamburgare, mexikanskt och vitlöks recept.
Blev väl ca 15st kvar, och ser mig inte köpa en ny kokbok någon gång.
Men vet, kanske det kommer något som är bra nog.
Citera
2025-11-21, 01:30
Medlem
Roligare att bläddra i en bok än att scrolla genom recept på internet. En bok är alltid en bok.
Citera
2025-12-03, 21:18
Medlem
SportquattroS1s avatar
Jag har en pärm med recept för att ha tillgängligt vid ett internethaveri. Mest för bakning av sötsaker som sker lite mer sporadiskt, mat brukar jag laga på känn.

Jag bor på landet och blev för ett år sedan utan internet i cirka 12 timmar. Bredbandet var dött och mobilen kunde ringa röstsamtal men inte mer.

Så jag ser helt klart ett värde av offline litteratur.
Citera
2025-12-05, 23:43
Medlem
Vem0ths avatar
Varför köper man CD-skivor när allt finns på spotify? Varför köper man bluray/DVD-skivor när Piratebay existerar?

Jo för fysiska material blir lite av en del av inredning eller konstutsmyckning i sitt hem.

Jag har min samling CD-skivor i en hylla i vardagsrummet som jag typ aldrig rör men jag känner mig alltid så stolt över att ha den samlingen trots att musiken väljer jag istället lyssna på Spotify av oklar anledning... mestadels för då måste jag ha skivspelaren framme vilket normalt bor i en banankartong i källaren.

Plus att sådana saker ger gäster ett intryck att man inte är så dum som man ser ut.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in