2017-04-06, 10:33
Medlem
japanskbruds avatar
Vad ska jag använda ? Avfettning och lacknafta stinker för mkt .. Ser inte ett jävla piss när solen skiner i ögonen ..
Såg att det också kan bero på glykol-läckor nånstans .. drygt... så mkt att hålla reda på med bilar..
Eller att plastdetaljerna i bilen förångas och det sätter sig på rutorna.
Senast redigerad av japanskbrud 2017-04-06 kl. 11:19.
Citera
2017-04-06, 10:45
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
Vad ska jag använda ? Avfettning och lacknafta stinker för mkt .. Ser inte ett jävla piss när solen skiner i ögonen ..
Testa med ren sprit det bör fungera
Citera
2017-04-06, 11:09
Medlem
GulligaGullans avatar
Skulle föreslå ordentligt med rent vatten i flera omgångar för att få bort den feta hiinan som blir av för mycket fönsterputs och rengörnings medel.
Citera
2017-04-06, 11:22
Medlem
Turbomachines avatar
Själv brukar jag använda diskmedel och vatten i en sprayflaska och sedan torka i omgångar.
Citera
2017-04-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbomachine
Själv brukar jag använda diskmedel och vatten i en sprayflaska och sedan torka i omgångar.

Håller med dig. Fast det ska vara vanliga gröna Yes, går att använda med bra resultat till väldigt mycket!
Citera
2017-04-06, 15:04
Medlem
T-sprit eller diskmedel löser fett bra. Putsa sen bara med vanlig fönsterputs efteråt!
Citera
2017-04-08, 02:13
Medlem
Har du ett glykol-läckage i ditt värmepaket så borde du känna lukten när fläkten är på, det luktar sött, en lukt som inte ska finnas i en bil.

Du kan torka rent rutan hur mycket du vill men så länge du har fläkten på så blir rutan smutsig och att fixa ett läckande värmepaket är ofta problematiskt = dyrt

Är det en billig bil du har så sälj den och köp en annan.
Citera
2017-04-08, 22:46
Medlem
killawifes avatar
Jag såg en video på youtube där en kille visade skillnaden mellan att rengöra en vindruta "vanligt" och att rengöra den med en clay-bar. Jag åkte och köpte mig en direkt men har inte testat den ännu. Om du inte vet vad det är så är det en Lerklump av speciell modell som används för djuprengöring av billacker men den funkar även på rutorna.
Citera
2017-04-09, 00:58
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag såg en video på youtube där en kille visade skillnaden mellan att rengöra en vindruta "vanligt" och att rengöra den med en clay-bar. Jag åkte och köpte mig en direkt men har inte testat den ännu. Om du inte vet vad det är så är det en Lerklump av speciell modell som används för djuprengöring av billacker men den funkar även på rutorna.

Ja, clayen (lerkudde) går bra att använda även på rutorna. Mycket effektiv. Biltema tar 119kr för sin lösa claybar. Finns även nåt kit med clay-smörjmedel men det behövs inte. Brukar köra med ljummet vatten med lite bilschampoo i. Hur allt går till finns som skribenten ovan sagt på YT.
Citera
2017-04-09, 14:32
Medlem
svengörans avatar
Ren sprit är värdelöst som rengöringsmedel men T-Röd brukar kunna ta bort det mesta
Citera
2017-04-09, 15:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Ren sprit är värdelöst som rengöringsmedel men T-Röd brukar kunna ta bort det mesta
Okej, vad menar du skiljer sig mellan ren sprit och T-röd, mer än lite färgämne och en liten procentandel denatureringsmedel?
Citera
2017-04-09, 16:43
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Okej, vad menar du skiljer sig mellan ren sprit och T-röd, mer än lite färgämne och en liten procentandel denatureringsmedel?

Ren Ispropylalcohol eller vanlig vodka för den delen är värdelösa rengöringsmedel.
Stor skillnad på rengöringseffekten jämfört med T-Röd, Har testat både Isopropyl och T-Röd på arbetsbänken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in