Citat:
Ursprungligen postat av
Tratten52
Jag har en MS6818. Kostar en del men den funkar även om kabeln är nerplöjd 1dm. Men den klara bara av att hitta totalt avbrott på en singel kabel. Om kablarna ligger dubbelt ut till en ö runt ett träd och du får ett avbrott i ena kabeln så luras man av att den tycker det är helt. Jag har varit med om exakt det. Jag la ner 2 dagar med att försöka hitta avbrottet utan resultat. Det slutade med att jag ändå fick gå tillbaka till uteslutningsmetoden och gräva upp kabeln på mitten och koppla in en lös bypasskabel och ringa in avbrottet.
Jag köpte en billig detektor förra året utan att jag egentligen behövde en. Testade hos en bekant som hade något fel, men jag kunde lika gärna ha använt en slagruta. Pengarna i sjön! I år fick jag själv problem, så jag har köpt en likadan som du har. Väldigt bra manick. Tog även hjälp av AI som säkert halverade tiden för felsökning. Har själv spikat ner min kabel. Hade en skada vid en plastspik. Höll i fem år, men inte i sex.
Såg att man kan hyra en MS6818 på en site som heter hygglo.se (tror jag). Men det var svindyrt och fem mil bort.