2019-05-16, 11:16
Medlem
Risbaos avatar
Hejsan!
Jag och min granne har samma robotklippare. "Clipper 1200 Rustas"

Min har funkat felfritt sen jag köpte den 2014/15. Och grannen köpte en likadan säsongen efter.
men nu har hans klippare slutat klippt. Den laddar som den ska enligt batterivolymen på menyn. Den går som den ska när den ska vara ute och klippa. Den går ner och klipper 4-5 sekunder, Och då rasslar det lite i den. Sen slutar den klippa och går runt som att man tror den klipper. Någon som har haft liknande problem?

Vi har provat återställt den, smörjt. Tagit bort skalet & blåst rent. men inget ser ut att vara trasigt på roboten eller på kretskortet.
Citera
2019-05-17, 10:31
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Fysik, matematik och teknologi --> Trädgård, växter och odling

/Moderator
Citera
2024-05-14, 20:13
Medlem
JoeDevolas avatar
Någon som kan tipsa om en signalkabelsökare som är billig och som fungerar bra.

Jag är fullt kapabel att själv googla fram billiga instrument, men vet ju inte hur bra de fungerar förrän man har testat.
Citera
2026-04-25, 23:40
Medlem
Skaffade nyligen ett lite hus med robotgräsklippare som ingick!
Vilket fynd denna robotgräsklippare är! Men läste på ett forum att livslängden bara är 5-10r....
Citera
2026-04-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Skaffade nyligen ett lite hus med robotgräsklippare som ingick!
Vilket fynd denna robotgräsklippare är! Men läste på ett forum att livslängden bara är 5-10r....

Vad är det för modell?
Citera
2026-04-26, 22:15
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Någon som kan tipsa om en signalkabelsökare som är billig och som fungerar bra.

Jag är fullt kapabel att själv googla fram billiga instrument, men vet ju inte hur bra de fungerar förrän man har testat.

Jag har en MS6818. Kostar en del men den funkar även om kabeln är nerplöjd 1dm. Men den klara bara av att hitta totalt avbrott på en singel kabel. Om kablarna ligger dubbelt ut till en ö runt ett träd och du får ett avbrott i ena kabeln så luras man av att den tycker det är helt. Jag har varit med om exakt det. Jag la ner 2 dagar med att försöka hitta avbrottet utan resultat. Det slutade med att jag ändå fick gå tillbaka till uteslutningsmetoden och gräva upp kabeln på mitten och koppla in en lös bypasskabel och ringa in avbrottet.
Citera
2026-04-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Vad är det för modell?
Ska kolla i morgon....
Citera
2026-04-26, 22:49
Medlem
Hur ofta klipper dom, antar att det inte är hela tiden. Ser bara att min är ute då och då.....

Extremt fin matta har man i alla fall!
Citera
2026-04-26, 22:54
Medlem
Citat:
Hur ofta klipper dom, antar att det inte är hela tiden. Ser bara att min är ute då och då.....

Extremt fin matta har man i alla fall!

Jag kör min varannan dag, det räcker. Tar ca 6h för den, plus nån timme att ladda
Citera
2026-04-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Jag kör min varannan dag, det räcker. Tar ca 6h för den, plus nån timme att ladda
kör??? Bestämmer den inte det själv när den ska klippa
Citera
2026-04-26, 23:11
Medlem
Citat:
kör??? Bestämmer den inte det själv när den ska klippa

Nä, jag går bakom med telefonen som fjärrkontroll
Citera
2026-04-26, 23:22
Medlem
Citat: