Jag har med framgång anonymiserat de mina konsultprojekt som jag gjort via mellanhänder. Det har inte varit några problem över huvud taget och ingen har anmärkt på det. Under intervjuer så brukar intervjuledaren helt enkelt fråga de vanliga frågorna typ "Describe your role in your last military software engineering position" eller "Use the whiteboard to describe the architecture you planned for the integrations in the military engineering project".
Såhär brukar jag formulera beskrivningar av anonymiserade projekt:
-------------
Military equipment; Senior software engineer
The client required an engineer with experience in weapon systems software and hardware, team lead and project management blablabla. With my prior experience from SAAB I had a broad base of similar experiences fit for the task.
Weapon system software As the senior team lead I blabla blabla bla.
Communication Bla blabla blabla
--------------
Viktigast är att man håller sig till sanningen och framförallt kommer ihåg vad tusan man egentligen gjorde. Whiteboard -exemplet från ovan slutade i tragedi, fick en brainfreeze utan dess like. Jag hade helt glömt vad jag egentligen gjort.

Men ett jobberbjudande blev det ändå, hårda tider för företagen.
Just LinkedIn/CV:n är en ganska tacksam platform för anonyma projektbeskrivningar, i synnerhet för tekniska projekt. Jag kan tänka mig att designers har det lite svårare, kanske även frontendare inom web där ens fingerkänsla för UI är viktigt.