2021-05-19, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Dom ska dra av 30% av lönen om den anställda utfört arbetet i sverige står det ja.

Men ingen här är ju anställd utan vi är frilansare.

Ahaa haha
2021-05-19, 17:07
Medlem
X
2021-05-19, 18:22
Medlem
Nej berätta nu Ictura
2021-05-19, 18:32
Medlem
artigass avatar
Har en hobbyteori. Tror ni att det kan bero på vilken bredbandsleverantör ni har för er som har problem med kön? Har comhem och börjat inse att jag har packetloss konstant vilket kräver att man måste manuellt uppdatera sidan för att få nya gubbar.

Vad har ni för ISP?
2021-05-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Har en hobbyteori. Tror ni att det kan bero på vilken bredbandsleverantör ni har för er som har problem med kön? Har comhem och börjat inse att jag har packetloss konstant vilket kräver att man måste manuellt uppdatera sidan för att få nya gubbar.

Vad har ni för ISP?

Jag hade pissigt internet en gång i tiden, alltså en fckn router med ett simkort i, i ett u-land. Det gick knappt att köra cc, den hoppade liksom ur hela tiden. Men kan inte tänka mig en svensk lina är i samma klass.
2021-05-19, 18:53
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Jag hade pissigt internet en gång i tiden, alltså en fckn router med ett simkort i, i ett u-land. Det gick knappt att köra cc, den hoppade liksom ur hela tiden. Men kan inte tänka mig en svensk lina är i samma klass.
Många arbetar hemifrån. Svenska bredbandsnätet är överbelastat med alla som jobbar hemifrån så det är nog ändå inte helt fel ute?
2021-05-19, 19:00
Medlem
Citat:
Många arbetar hemifrån. Svenska bredbandsnätet är överbelastat med alla som jobbar hemifrån så det är nog ändå inte helt fel ute?

Vet ingenting om tekniken. Men vet att uppdatera sidan är någonting alla gör eller gjorde, oavsett uppkoppling, därav alla pop ups som kommer emellan. Det är ett smidigt sätt att få upp nya gubbar snabbt, som du också märkt.

För mig var det helt enkelt tvärstopp på cc med mobila uppkopplingen. Så fort jag fick halvdan dsl var det inga problem. Så gissar det beror på dålig kö helt enkelt om du inte får bra med mess, det kan inte vara tryck hela tiden. Ta det folk skriver i denna tråden med en nypa salt. De ständiga megaköernas dagar är över, alla aktörer tar in mycket folk nu, hela tiden.
2021-05-19, 19:04
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Vet ingenting om tekniken. Men vet att uppdatera sidan är någonting alla gör eller gjorde, oavsett uppkoppling, därav alla pop ups som kommer emellan. Det är ett smidigt sätt att få upp nya gubbar snabbt, som du också märkt.

För mig var det helt enkelt tvärstopp på cc med mobila uppkopplingen. Så fort jag fick halvdan dsl var det inga problem. Så gissar det beror på dålig kö helt enkelt om du inte får bra med mess, det kan inte vara tryck hela tiden. Ta det folk skriver i denna tråden med en nypa salt. De ständiga megaköernas dagar är över, alla aktörer tar in mycket folk nu, hela tiden.
Detta måste väl gå i vågor? Tänker att om man är ny hade jag inte velat sitta och skriva 100 meddelanden på 5h.

De nya slutar och då börjar det bli kö igen på antalet meddelanden.
2021-05-19, 19:28
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Ja, fungerar bra.
Tar lång tid att få kontot klart på Bitsafe. Det blir bara Error och meddelande att maila supporen för mig?
2021-05-19, 19:40
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Tar lång tid att få kontot klart på Bitsafe. Det blir bara Error och meddelande att maila supporen för mig?

Jag fick göra om det 5 gånger innan jag lyckades sedan tar det 2-3 dagar innan de verifierat kontot.
2021-05-19, 19:44
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Jag fick göra om det 5 gånger innan jag lyckades sedan tar det 2-3 dagar innan de verifierat kontot.
Okej. Tack
2021-05-19, 19:47
Medlem
Citat:
Detta måste väl gå i vågor? Tänker att om man är ny hade jag inte velat sitta och skriva 100 meddelanden på 5h.

De nya slutar och då börjar det bli kö igen på antalet meddelanden.

Det gör det, men när köerna går upp så rekryterar dom alltid fler ops tämligen omgående, denna mekanismen var inte lika självklart back in the day, upplever jag i varje fall. Det var år och dagar sedan det var ihållande och solida köer, och då menar jag cc och även andra plattformar. Men någon som vet bättre får gärna rätta mig om jag har fel.

Sen har det skett någonting i hur meddelanden tilldelas med, både cc och en viss annan plattform.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in