2021-02-07, 19:47
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Detta företag kommer att skjuta sig i foten till slut- Dom kastar ut folk för man gör småsaker fel
eller glömmer logga cykel elcykel vaniljsås till efterrätt.
Det känns som att man snart ska vara högutbildad för att vara ämnad för detta yrke.
Snart ska man skicka in ett cv med och kopia på belastningsregistret för ärligt ett skitarbete,
Till slut tröttnar folk och lämnar båten sedan har dom inget arbetande folk kvar.
Tyvärr inser dom inte detta men det kommer en dag allt är över.
Håller med dig fullständigt. Förstår verkligen om dom varnar operatörerna som fullständig skiter i att logga något och beter sig illa. Men en jävla miss. Det är ju inte viktigt att veta att fanskapet cyklar, eller har husvagn och bostadsrätt. Dessutom får man tydligen fan för om man inte loggat det som tidigare operatörerna har missat. En target vill BARA gå på dejt och knulla liksom.
2021-02-07, 19:56
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Håller med dig fullständigt. Förstår verkligen om dom varnar operatörerna som fullständig skiter i att logga något och beter sig illa. Men en jävla miss. Det är ju inte viktigt att veta att fanskapet cyklar, eller har husvagn och bostadsrätt. Dessutom får man tydligen fan för om man inte loggat det som tidigare operatörerna har missat. En target vill BARA gå på dejt och knulla liksom.
Jag kan bara påpeka att arbeta på JH måste vara spännande. Det känns som att man inte kan koppla av när man arbetar. OM man inte kan göra det då är det inget bra arbeta.
Jag känner att jag arbetar på en väldigt bra plattform där man kan koppla av utan att tänka.
Nu menar jag att man kan skriva utan att fundera för mycket. Om man ska behöva Fundera en massa så blir det bara massa krångel. Då tänker jag på hur man får betalt med bonus hit och dit. För mig är det inte värt att lägga ner tid på att använda hjärnan för mycket för folk som bara vill knulle.
2021-02-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Jag skvallrar inte men det är ju skönt att snabbt se senaste loggat och direkt kunna se vad som nyligen tagits upp vilket du alltså sabbar för alla andra?

Du klagar på att du förväntas utföra dina arbetsuppgifter? Jag förstår att det inte är dom skarpaste som jobbar med det här men det är ju patetiskt att inte ens klara av detta jobb.

Men buhu gå och grina nån annanstans om att man inte loggar vad target äter till middag eller att han har en cykel. Jag undrar vem den patetiska är egentligen?
2021-02-07, 20:13
Medlem
Citat:
Jag kan bara påpeka att arbeta på JH måste vara spännande. Det känns som att man inte kan koppla av när man arbetar. OM man inte kan göra det då är det inget bra arbeta.
Jag känner att jag arbetar på en väldigt bra plattform där man kan koppla av utan att tänka.
Nu menar jag att man kan skriva utan att fundera för mycket. Om man ska behöva Fundera en massa så blir det bara massa krångel. Då tänker jag på hur man får betalt med bonus hit och dit. För mig är det inte värt att lägga ner tid på att använda hjärnan för mycket för folk som bara vill knulle.

Dessutom har man ju andra operatörer som agerar minicoacher och printar och skickar till dom "riktiga" coacherna ifall du missar att logga att target åt ärtsoppa till middag. Dom operatörerna har förmodligen en dröm om att dom nån gång ska få göra karriär och bli coach på J.H
2021-02-07, 20:17
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canoon
Dessutom har man ju andra operatörer som agerar minicoacher och printar och skickar till dom "riktiga" coacherna ifall du missar att logga att target åt ärtsoppa till middag. Dom operatörerna har förmodligen en dröm om att dom nån gång ska få göra karriär och bli coach på J.H
Jag har den känslan också att nybörjare tror att de kan stiga i graderna.
Samla poäng är lite som prostitution men det fungerar för vissa.
Men känslan är att många rymmer från JH det skiter sig till slut.
Nu är det enkelt att hitta nytt folk när coronahelvetet är borta då blir det troligen svårt att anställa nya.
Det kommer som ett brev på posten. Tacka vet jag att jag kan arbeta avkopplande utan att tänka för mycket. Jag skiter absolut i bonusen måste jag säga.
2021-02-07, 20:26
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ständigt nervös för att råka göra ett litet fel. En miss kan kosta en jobbet direkt för att en coach har en dålig dag. Det skulle väl vara bättre om dom anställde korrekturläsare som kunde rätta skiten.
2021-02-07, 20:28
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canoon
VEM vill ens bli coach och ge någon sparken för att dom inte loggat att target har långa röda hårstrån på kuken, under utseende?
2021-02-07, 20:32
Medlem
Citat:
Jag har den känslan också att nybörjare tror att de kan stiga i graderna.
Samla poäng är lite som prostitution men det fungerar för vissa.
Men känslan är att många rymmer från JH det skiter sig till slut.
Nu är det enkelt att hitta nytt folk när coronahelvetet är borta då blir det troligen svårt att anställa nya.
Det kommer som ett brev på posten. Tacka vet jag att jag kan arbeta avkopplande utan att tänka för mycket. Jag skiter absolut i bonusen måste jag säga.

J.H har inga bonusar knappt längre. Över jul och nyår så var det ju, men det hade nog det stället som du jobbar på med. Sen har det varit två gånger den sista veckan som du kan skriva 350 meddelanden på ett dygn och få 5 euro. Klarar mig utan den bonusen känner jag, speciellt när det är alldeles för många operatörer och man får sitta och vänta på meddelanden.
2021-02-07, 20:34
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ständigt nervös för att råka göra ett litet fel. En miss kan kosta en jobbet direkt för att en coach har en dålig dag. Det skulle väl vara bättre om dom anställde korrekturläsare som kunde rätta skiten.
Jag tror att du förstår att de inte kommer att anställa sådana korrekturläsare.
Det är liksom en kostnad för företaget.
Jag kan bara påpeka som jag har sagt innan jag tjänar gärna mindre och slappnar av på arbetet.
Det känns som att man inte ens behöver läsa loggen när man känner kunderna.
Det bara flyter på per automatik och man kan göra andra saker samtidigt.
2021-02-07, 20:39
Medlem
Citat:
VEM vill ens bli coach och ge någon sparken för att dom inte loggat att target har långa röda hårstrån på kuken, under utseende?

Fan vad pinsamt att ens behöva störa en operatör på skype för att tala om sån skit
2021-02-07, 20:49
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Jag tror att du förstår att de inte kommer att anställa sådana korrekturläsare.
Det är liksom en kostnad för företaget.
Jag kan bara påpeka som jag har sagt innan jag tjänar gärna mindre och slappnar av på arbetet.
Det känns som att man inte ens behöver läsa loggen när man känner kunderna.
Det bara flyter på per automatik och man kan göra andra saker samtidigt.
Tror att du tjänar mer än på JH. Fan vad skönt att bara skumma snabbt meddelandet och sen skriva ett svar, och bara logga det väsentliga som namn och stad. Det tar en jävla massa extratid och kolla så man inte missar.
2021-02-07, 20:53
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Tror att du tjänar mer än på JH. Fan vad skönt att bara skumma snabbt meddelandet och sen skriva ett svar, och bara logga det väsentliga som namn och stad. Det tar en jävla massa extratid och kolla så man inte missar.
Det är lite så jag resonerar att jag kan ha mycket fritid. Det känns inte som att jag behöver fokusera på kunden för mycket.
Jag vet redan i regel vad han kommer att svara innan jag får meddelandet.
Loggade väsentliga är a och o för mig medans andra inte gör det.
Jag orkar inte klaga eller skvallra för gör jag det måste jag logga hans fel.
Bättre att gå vidare och se på fotboll eller en bra film avkopplande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in