• 1
  • 2
2017-04-04, 18:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jewish Chronicle och Tagesspiegel skriver idag om en 14-årig skolelev i Friedenau i Berlin, som tvingats sluta skolan på grund av antisemitiska trakasserier.

http://www.tagesspiegel.de/berlin/be.../19600038.html
https://www.thejc.com/news/world/cla...ewish-1.434990

Pojkens mamma kallas i JC Emma. Hon är från Storbritannien, och hade valt skolan åt sin son (här kallad Philip) tack vare dess mycket mångkulturella elevunderlag.

De verbala kränkningarna övergick så småningom i fysiskt våld. I mars tog mobbarna strypgrepp på Philip och hotade honom med ett leksaksvapen som såg ut som en riktig pistol.

Emma har nu satt sin son i en engelskspråkig skola. Den mångkulturella skolans resktor Uwe Runkel (tjusigt namn) beklagar djupt händelsen, och säger att förvarna ska få "ta konsekvenserna" av det de gjort.

Det här var inte första gången som en judisk elev i Berlin varit tvungen att byta skola till följd av trakasserier från "kamrater". Och dessa verkar inte vara blonda blåögda arier ...

Mamman fick smaka på den mångkultur hon uttryckligen ville ha. Jag ser inte vad problemet är.
Citera
2017-04-04, 19:44
Medlem
LeifD2s avatar
Det finns inga som varit så aktiva (i frhållande till sitt antal) i att få en massa araber och turkar till europa som just judar. Både inom politik och media. Och så är dt fortfarande.
Märkligt att dom gnäller över den mångkultur som dom själva varit så pådrivande för att att skapa. Synd om grabben förståss, han hade otur med föräldrarna.
Citera
2018-02-12, 13:57
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det finns inga som varit så aktiva (i frhållande till sitt antal) i att få en massa araber och turkar till europa som just judar. Både inom politik och media. Och så är dt fortfarande.
Märkligt att dom gnäller över den mångkultur som dom själva varit så pådrivande för att att skapa. Synd om grabben förståss, han hade otur med föräldrarna.

Jag har aldrig medverkat till att få araber och turkar till Sverige, tvärtom. Jag har hela tiden varit emot muslimsk invandring. Dessutom har jag, vilket jag är särskilt stolt över, "en vidrig kvinnosyn" också och vill sparka ut nästan alla kvinnor från myndighetsväsendet. Det är förvånande om judarna skulle tagit in muslimer. Personligen har jag sett till att två avskyvärda muslimska politiker fått lämna sina uppdrag. Lotfi Krifa och Afifa Krifa. Det var det ingen som tackade mig för. Som jude spelar det ingen roll vad man gör för andra. Man blir ändå beskylld för allt ont. I mitt unika fall så är jag så fattig och maktlös utan en massa advokater och pengar att jag riskerar att placeras på liknande tvångsvård som redan lär ha tillämpats på Europas judar, så att två tredjedelar ca 6 mijoner råkade avlida. Tills vidare fokuserar man på mig, trots att jag flydde från Sverige 2011, intill dess de övriga 19999 mäktiga judarna förlorar sin ställning. Just nu är mitt bankonto blockerat i Sverige. Även det en klassisk åtgärd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in