2017-03-31, 22:33
Medlem
arneankanns avatar
Köpte denna dator idag då jag behövde en billig dator snabbt efter att min gamla pajade imorse. Allting fungerar precis som det ska, förutom just att kortkommandot fn+f9 för att stänga av touchpaden ej fungerar. Jag har sett att detta är ett vanligt problem och att det ska gå att inaktivera touchpaden via kontrollpanelen, men det alternativet är inte klickbart för mig. Jag kan avinstallera drivrutinerna, men det vill jag ju inte då jag vill kunna använda den ibland, bara inaktivera den medan jag sitter med en vanlig mus.

Finns det någon lösning?
Citera
2017-04-01, 00:51
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Köpte denna dator idag då jag behövde en billig dator snabbt efter att min gamla pajade imorse. Allting fungerar precis som det ska, förutom just att kortkommandot fn+f9 för att stänga av touchpaden ej fungerar. Jag har sett att detta är ett vanligt problem och att det ska gå att inaktivera touchpaden via kontrollpanelen, men det alternativet är inte klickbart för mig. Jag kan avinstallera drivrutinerna, men det vill jag ju inte då jag vill kunna använda den ibland, bara inaktivera den medan jag sitter med en vanlig mus.

Finns det någon lösning?

Uppdatera Asus smart gesture fick jag lov att göra efter jag hade fått en uppdatering till win10 för att det skulle fungera att stänga av touchpaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in