Citat:
Det kan absolut vara kul att köra bil och när jag nuförtiden hyr bil på mina resor så brukar jag välja någon sportigare för skojs skull.Jag kan dock förstå bilen. Behöver själv egentligen ingen bil då jag bor centralt men har en relativt sportig och dyr bil ändå, funderar dessutom på att byta ut den till en ännu värre pjäs just för att det är roligt.
Har man bilintresse och gillar att vara ute och köra så ger det mycket glädje med att ha en egen rolig bil.
Har man bilintresse och gillar att vara ute och köra så ger det mycket glädje med att ha en egen rolig bil.
Frågan är om det är 5000-kronor i månaden kul, som det kostar att äga en bil förutom de allra billigaste, och då också tråkigaste, bilarna. Roligare sportbilar kommer upp mot 10000 kronor i månaden bara i värdeminskning, skatt, försäkring och service och då har man knappt börjat köra bilen än.
Det är givetvis upp till var och en huruvida det är värt det eller inte, jag vill inte insinuera annat, och min världsbild baseras mest på mina egna erfarenheter såklart, även om det finns studier också.
Men i min värld så blev jag bara kortvarigt glad av fina prylar, och det ser så ut även när jag tittar på mina bekanta.
När jag läser inlägg här så ser jag också folk som å ena sidan skriver att man ska "leva livet", men på andra håll skriver "jag hade varit nöjd om jag hade tjänat 10.000 kronor mer, då hade jag haft råd att..." och inser inte var felet ligger och är inte intresserad av att höra det heller.
Fin bil finns inte med i Maslows behovshierarki

Men nu svamlar jag bara.