2019-11-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnienumberone
Salam Shebani är en av dem smartaste och snyggaste och mest omtyckta badboyn Svealand någonsin haft. Tillskillnad från alla rötägg gangstrar malmö har så är denna killen känd för att vara korrekt. Om alla gangstrar hade fastigheter, akademiskt bakgrund och sysslade med välgörenhet...

E du hans fru eller du är kanske en av dom som springer efter dom?
Citera
2019-11-07, 21:37
Medlem
Står lite om domen och varför det inte blir livstid. Vilket det kan bli i hovrätten.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/darfor-far-inte-ahmad-jawad-livstids-fangelse/
Citera
2019-11-07, 21:42
Medlem
Jag får lite dåliga vibbar av hur domen är skriven. Jag tror inte jag nånsin sett några resp så MÅNGA invändningar från försvaret nerskrivna i en dom. Dom invändningarna är inte utan substans, faktiskt. Det får mej att tro att domen kommer ändras i hovrätten, för den lär hamna där. Och tyvärr tror jag att dom där invändningarna kommer medföra att det blir s k "rimligt tvivel" i flera fall, och därmed fler frikännanden. Vi får se. Att han med AK47:an gick fri från mord är en teknikalitet, tror jag. Dom glömde väl åtala honom för mord alternativt mordförsök (han sköt ju inte ihjäl BO, utan skadsköt bara), där slapp han undan. Som sagt...vi får se.

Edit: kolla vilka summor advokaterna dragit in på det här jävla slöddrets försvar....du o jag betalar.
Senast redigerad av FZappa 2019-11-07 kl. 21:45.
Citera
2019-11-07, 21:46
Medlem
Har inte läst fup ännu men är svartsjukegrejen som nämns i AB som motiv Abdulaziz ex flickvän s@ra?
Citera
2019-11-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Jag får lite dåliga vibbar av hur domen är skriven. Jag tror inte jag nånsin sett några resp så MÅNGA invändningar från försvaret nerskrivna i en dom. Dom invändningarna är inte utan substans, faktiskt. Det får mej att tro att domen kommer ändras i hovrätten, för den lär hamna där. Och tyvärr tror jag att dom där invändningarna kommer medföra att det blir s k "rimligt tvivel" i flera fall, och därmed fler frikännanden. Vi får se. Att han med AK47:an gick fri från mord är en teknikalitet, tror jag. Dom glömde väl åtala honom för mord alternativt mordförsök (han sköt ju inte ihjäl BO, utan skadsköt bara), där slapp han undan. Som sagt...vi får se.

Edit: kolla vilka summor advokaterna dragit in på det här jävla slöddrets försvar....du o jag betalar.

Var hittar man domen någon som lagt upp den?
Citera
2019-11-07, 22:01
Medlem
inlägg 1000, ett par sidor bakåt
Citera
2019-11-07, 22:24
Medlem
Citat:
inlägg 1000, ett par sidor bakåt

Tack👍
Citera
2019-11-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jawad, 18år, mord
Momme, 4år, medhjälp. Abtjänar redan ett 12årigt straff för försök till mord på sin bästa vän meysem
Taha, frikänd (även om det är högst troligt att han var en av skyttarna.
Karrar, 7år medhjälp

Tack mannen! Läste genom FUP som nån länkade så lyckades klura ut det. Skönt med de 3 idioterna ute, SJUKT att den ena går helt fri..
Citera
2019-11-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Hahaha det måste ju vara någon som låtsas vara han eller så är han en aspirerande författare, novellen Månens Skugga verkar handla om narkotikaaffärer bland annat! Jag har bara skummat hittils och kan inte uttala mig om den är ett ny Strindberg eller om det är en Läckberg än... Haha ibland överträffar verkligheten dikten. Nu måste jag läsa klart novellen.

Protagonisten i Månens Skugga heter Samuel, det kan ju vara ett alter ego för någon som heter något liknande...
Jag tror faktiskt den är äkta, med tanke på vad den handlar om och namn osv, jag gillar inte att glorifiera kriminella men måste säga att denne SS verkar vara lite mer intelligent än många andra av dom
Citera
2019-11-07, 23:17
Medlem
Citat:

Håller med. I och med advokatens uttalande om blackberryn är enda beviset. Skulle då inte AJ tex hävda att det inte är hans telefon eller att han lånat den av någon? Förutsatt att de ej skrivit varandras namn och efternamn. Känns som hovrätten skulle kunna fria med tanke på att(som jag fattade de) inte finns någon som helst teknisk bevisning? Ni får gärna rätta mig om jag har fel var någon vecka sen jag läste fuppen
Citera
2019-11-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Tack mannen! Läste genom FUP som nån länkade så lyckades klura ut det. Skönt med de 3 idioterna ute, SJUKT att den ena går helt fri..
Att taha går fri är inget som förvånar mig. Finns inga tekniska bevis på honom som kopplar honom till det utan bara snack på gatan och att längden stämmer in på honom. Även att hans smeknamn nämns av jawad i bbn att han är ute och letar efter jazz med sin 180a.
Citera
2019-11-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Efter att mordet var utfört skrev han på nytt till den dömde mördaren:

– Jag har vapen och allt bror. Hela Europa vill jobba med mig bror, vi har en mycket fin väg framför oss.

Ja, mycket fin väg ni har framför er. 😆🤦🏽‍♀️
Påminner mig om saddam hussein. Mr. "Hela europa vill jobba med mig" gömmer sig i nån råtthåla och jawad sitter inne för 18år.
Aaaa mkt fin väg😂
Om det är nån som gömmer sig i nån råtthåla måste vara du. Det salam säger sant, alla som känner honom vet att han sitter på flera miljoner. Vad är det för råtthåla du snackar om? Killen bor i dubai i en fastighet som är värd flera miljoner medans du sitter och hatar på han på flashback.
Senast redigerad av Optenna53 2019-11-07 kl. 23:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in