• 5
  • 6
2017-08-27, 19:34
Medlem
Sparar för att få igång en pengamaskin som sköter sig själv.
Detta för att gradvis mer och mer slippa behöva jobba för jag Måste och fortsätta jobba för att jag Vill.
Citera
2017-08-27, 19:54
Medlem
Egentligen ingenting. Jag offrar i nuläget ingenting för mitt sparande, utan har helt enkelt låga krav och är nöjd med de saker jag redan äger, känner inget behov av att köpa en massa prylar bara för sakens skull. På grund av detta så får jag ett naturligt sparande varje månad utan att jag ens försöker.

Det jag däremot uppskattar mest med det är tryggheten. Att jag kan köpa vad som helst om jag vill. Att jag sedan inte vill är ett helt annat ämne, men just att jag kan ger en väldig trygghet och allmänt lugn. Jag kan ta semester och segla jorden runt i några år om jag vill och behöver alltså inte jobba för pengarna. För mig vore det en mardröm att inte ha ett sparande och vara beroende av nästa månadslön, då är man verkligen fast i klorna på sitt arbete.

En annan fördel är att när man har råd med saker så vill man helt plötsligt inte ha dem. När jag inte hade några pengar alls kunde jag drömma om att köpa en Rolex för 80 000, idag skulle jag kunna köpa en utan problem men just på grund av detta så är det inte längre lockande. Man vill ofta ha saker just för att man inte kan få dem, och så fort man sedan har råd så inser man att det faktiskt inte var så lockande. Detta tycker jag mig se genomgående hos alla mina vänner. De som inte har mycket pengar tar stora lån och köper nya bilar och dyra saker medan de som jag vet har mycket pengar inte gör nåt av detta.
Citera
2017-08-27, 20:12
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Jag sparar för att jag är besatt i att försöka komma upp i så stor förmögenhet som möjligt. Lite som ett high score för mig själv
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in