• 2
  • 3
2017-04-22, 19:46
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
ja våra framtida generation kommer tacka oss för mindre cancer och allt skit det innebär. Gå och tryck in rök i lungan du, det är bra för dig

Det är därför vi betalar tobaksskatt pucko.

Jag tycker trots allt det är bra med bilderna, man tänker en sväng extra och sparar några cigg.
Citera
2017-04-22, 19:48
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Köpte mig ett packet Prince idag för att ha till att mecka jolle och fyfan vad äcklad man blir av deras paket, köpte en tjusig liten cigarettetui också så slipper jag se eländet. Kommer detta få mig att sluta köpa cigaretter? Knappast!

Det ska jag göra
Citera
2017-04-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det är därför vi betalar tobaksskatt pucko.

Jag tycker trots allt det är bra med bilderna, man tänker en sväng extra och sparar några cigg.

Men det räcker inte för att bota erat beroende! En svag individ kommer ju inte ändra på sig pga någon bild... Speciellt när ni lever i en bubbla där er cancerpinne kretsar erat liv
Citera
2017-04-23, 08:05
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Men det räcker inte för att bota erat beroende! En svag individ kommer ju inte ändra på sig pga någon bild... Speciellt när ni lever i en bubbla där er cancerpinne kretsar erat liv

Eftersom mitt tobaksbruk ligger på ett par cigg varvarannan dag eftersom jag för det mesta röker pipa så får det nog mig att lägga av med cigaretterna.

Måttlighet i allt, vill du leva till 100, gör det, jag hindrar dig inte. "Cancerpinne kretsar erat liv". Gubbe lille, de är tobak inte heroin, mitt liv påverkas lika mycket av en cigg som ditt gör om du tar en burgare på donken (och skiten där är bra värre än en lugn cigg på morgonen till kaffet).
Senast redigerad av Mackan52 2017-04-23 kl. 08:18.
Citera
2017-04-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Eftersom mitt tobaksbruk ligger på ett par cigg varvarannan dag eftersom jag för det mesta röker pipa så får det nog mig att lägga av med cigaretterna.

Måttlighet i allt, vill du leva till 100, gör det, jag hindrar dig inte. "Cancerpinne kretsar erat liv". Gubbe lille, de är tobak inte heroin, mitt liv påverkas lika mycket av en cigg som ditt gör om du tar en burgare på donken (och skiten där är bra värre än en lugn cigg på morgonen till kaffet).

1. Att du röker varannan dag rättfädigar inte att man kan ta heroin lite då och då. Extremt många dör av cancer från cigaretter och du drar direkt in RÖK i lungan och ändå fattar du inte hur illa det är. Svart lunga har du.
2. Lugn cigg? Det är placebo att man är lugn och cigg sätter igång stressnivåerna så du lugnar inget annat än ditt beroende vilket ursprungligen kommer för att du är en svag individ.
Citera
2017-04-23, 22:26
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
1. Att du röker varannan dag rättfädigar inte att man kan ta heroin lite då och då. Extremt många dör av cancer från cigaretter och du drar direkt in RÖK i lungan och ändå fattar du inte hur illa det är. Svart lunga har du.
2. Lugn cigg? Det är placebo att man är lugn och cigg sätter igång stressnivåerna så du lugnar inget annat än ditt beroende vilket ursprungligen kommer för att du är en svag individ.

Du gillar att pladdra men du vet inte hur gott det är med cigg och en kopp kaffe på morgonen eller efter maten. Men för all del tro att du kan leva i evighet, jag stoppar dig inte
Citera
2017-04-26, 00:09
Medlem
miorphs avatar
En kille på jobbet argumenterade för att dessa bilder påverkar våra kroppar negativt. Han menade att när vi tänker på konsekvenserna av rökning så blir kroppen medveten och då är det större risk att problem börjar uppstå.

Om han har rätt eller inte vet jag inte, han verkar lite bakom flötet, dock tror jag ju på placebo så är lite kluven
Citera
2017-04-27, 09:52
Medlem
Jag tänker inte sluta handla cigaretter pga några bilder på paketen.
Tycker mest det är kul att de livar upp paketen med några bilder.
Påminner om när man var liten och fick leksaker i flingpaketen, "vilken bild får jag på nästa paket"?

Visst kan det vara effektivt på några, men det fungerar inte på mig. Men jag har märkt att de överdriver så mycket som det bara går.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in