När man läser om omöjligheten för Sverige att utvisa ens 20 afghaner så går man genom sorgestadier, tycker jag. Nu har jag nog nått slutstadiet: acceptans. Vi är körda. En viss sorgsenhet infaller när jag vet att cancerpatienten är i sitt slutstadie. Afghanhistorierna var lögn från början och det lönar sig inte kämpa. Man har media och allt emot sig.
82% av afghanerna har fått uppehållstillstånd, stod det i
Expressen igår. Även om vi bara utvisar 1% av afghanerna (några hundra personer) så vill media och snyftgruppen #vistårinteut vrida det till att vi gör något "skamligt" som historian "kommer döma oss för". Jag kan lova att nästa gång vi tar in , säg, 1 miljon av de mest outbildade människorna från de minst utvecklade platserna på jorden, med våldtäkts och pedofilikulturer, så kommer det snyftas lika mycket om vi så bara skickar hem 100 av dem. Sveriges asylpolitik är som en frivillig våldtäkt, och vi svenska folket är den blonda flickan som bjöd in [en mörkhyad] för att få utstå behandlingen, och sen måste leva tillsammans med vederbörande, allt medan media och batiktanterna vill få det till att det är synd om [den mörkhyade].
(har avsiktligt censurerat vissa ord för att förhoppningsvis slippa bli åtalad för HMF)
Tyskland har utvisat afghaner sedan december (
http://www.smh.com.au/world/migrant-crisis/germany-deports-50-rejected-afghan-migrants-20161215-gtbqks.html), och Tyskland är inte RIKTIGT lika styrda av batikhäxor och känslo"argument" som Sverige.
12 500 är planerade att utvisas från Tyskland:
http://www.dw.com/en/germany-to-repatriate-about-12000-afghans-report/a-36421862
Men Sverige ska alltid vara bäst i klassen. Endast Sverige svenska afghaner har.
Jag vet inte varför jag alltid känner sån lust att ta livet av mig när jag läser om de här hazarbedragarna. De kommer att leva som zigenare i Sverige och i framtiden kommer man fråga sig: "varför tog ni hit dem? insåg ni inte att denna typ av mångkultur inte bygger ett högteknoligiskt samhälle?"
Nåväl, alla fåniga ideologier går upp som en sol och krashar som en pannkaka. De måste genomgå den processen för att överges. Det hände med nazismen, kommunismen och avregleringarna på finansmarknaden. Det måste nog hända med "humanitära stormakten" också. Historian visar på att ingen humanitär stormakt överlevt särskilt länge.
Dags att fundera ut några positiva egenskaper hos hazarerna, framtidens unga svenskar:
* De tycker inte om sunnimuslimer och fundamentalister som ISIS. Så terrorism behöver vi inte oroa oss för.
* Många av dem är nog ändå hyfsat ambitiösa. De har ju tagit sig ändå hit med hopsparade pengar i hopp om att skapa sig ett bättre liv. Sen är det nog svårt att som 25-åring låtsas vara 16 och läsa in gymnasium och högskola.