2005-12-28, 06:16
Medlem
Från början förstod jag inte vad många såg i Cityakuten men för ett par veckor sedan (bättre sent än aldrig!) började jag titta på eftermiddagsreprisen (perfekt tid då man kommit hem från jobbet) och sedan dess är jag helt såld. Till och med då serien tar uppehåll under helgerna saknar jag det faktiskt.

Är det någon fler som är såld på Cityakuten?

bmed
Citera
2005-12-28, 11:10
Medlem
Jag tyckte om det för sisådär 5-6 år sedan, sedan dess har jag inte kollat.
Citera
2005-12-28, 12:30
Medlem
Liten_smurfs avatar
Kanske inte såld men Förr va jag. Då följde jag det hårt. Tyvärr har jag inte följt det på länge för det krockade med massa nya serier jag va tvungen att se.
Citera
2005-12-28, 12:53
Medlem
50-öring.s avatar
Själv har jag följt serien slaviskt. Sett alla avsnitt. Kollar även alla repriser som sänds. Vet inte varför egentligen för så bra är inte serien. Men den har fastnat och jag kan inte sluta titta.

Nu när de börjat sända repriser vid elva på kvällen så är jag fast framför TV:n igen. Fastän jag sett de avsnitten två, tre gånger innan.
Citera
2005-12-28, 14:31
Medlem
Jag har gjort precis som trådskaparen...Inte sett vad folk tycker är bra i serien när jag som första anblick bara tyckte att dom sprang runt och räddade folk.

Men efter att ha sett många avsnitt måste jag säga att detta är ibland det bästa jag har sett. Alla skådisar som jobbar på serien är ruggigt bra och jag tycker att det är konstigt att så få har fått en hygglig film karriär efteråt.

Favoriter.

1.Dr.Green
2.Dr.Carter
3.Abby Lockhart senare Dr.Abby Lockhart
Citera
2005-12-28, 14:57
Medlem
följde det slaviskt för några år sedan men har inte brytt mig om det på senare tid.tror bara jag blev trött på det helt enkelt
Citera
2005-12-28, 17:06
Medlem
Poenas avatar
Dr Ross var min största favorit genom alla år..hmm, undra varför? Barnläkare, skitsnygg charmig....Han får gärna komma tillbaka...fast det kommer ju inte ske
Citera
2005-12-28, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poena
Dr Ross var min största favorit genom alla år..hmm, undra varför? Barnläkare, skitsnygg charmig....Han får gärna komma tillbaka...fast det kommer ju inte ske

Nej, det kommer sannolikt inte att hända, han var synonym med serien - tillsammans med den extremt håriga sjuksköterskan (!), unde de första åren!

Men det har varit en väldigt bra serie, som faktiskt inte känns urvattnad trots hyfsat många år, och nya skådespelare som tar över de ledande rollerna.

Men den har väl också fått en massa TV-pris i USA (Emmy?) under årdens lopp - välförtjänt!
Citera
2005-12-30, 10:43
Medlem
C-flus avatar
Vem är inte såld på serien?

Jag antar att hemligheten, förutom ett vasst manus, ligger i de snygga övergångarna från privata dialoger till ett akutfall som kommer in i akutrummet. Alla släpper vad de har för händer och börjar hjälpa till.

Och ja, Abby är förtjusande.
Citera
2005-12-30, 11:16
Medlem
För några avsnitt sedan gick ju Abby, Carter, Gallant, Luka och Susan på en föreläsning om sexuella trakassier. Det avsnittet var faktiskt grymt roligt, särskilt då Abby frågade Carter om hur mycket han var god för. Det hela började med att Gallant frågade Carter vad hans pappa sysslade med (han ställde den frågan till allihopa).

Gallant: What does your dad do?
Susan: He spends the family trust fund.
Carter: He manages several of my family’s investment funds, sits on some corporate boards.
Gallant: Family investment funds?
Susan: Carter's loaded.

Hur som helst... Carter sade vid ett tillfälle att det inte alltid varit enkelt att vara rik. Då lade Susan in en ganska sarkastisk och rolig kommentar!

Carter: It's embarrassing everyone assumes when you grow up with money things are great
Susan: Yeah, it must have been hard growing up in the mansion, was gamma too cheap to heat the pool?

Eller lite tidigare då Susan och Abby pratade med varandra om då de förlorade sina oskulder. Susan hade uppenbarligen förlorat sin med en kille vid namn Floyd i ett skjul bakom hans pappas garage, som verkade vara en mekaniker. Innan de frågade Gallant, sade då Susan:

"Jodå, doften av kylarvätska tänder mig fortfarande"

bmed
Citera
2006-01-01, 15:38
Medlem
Jag laddade hem säsong 1&2 när Lost gjorde uppehåll för att ha nått att kolla på..fan det är riktigt bra ju. Problemet nu är att säsong 3 inte verkar finnas nånstans
Citera
2006-01-01, 19:09
Medlem
Jonas_Pampariuss avatar
Citat:
Stor_tänkare Jag laddade hem säsong 1&2 när Lost gjorde uppehåll för att ha nått att kolla på..fan det är riktigt bra ju. Problemet nu är att säsong 3 inte verkar finnas nånstans

Vart hittade du säsong 1 & 2 då?

På TVtorrents kan man ju bara ladda de senaste avsnitten. Till de tidigare finns inga seeds.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in