• 1
  • 2
2017-03-26, 20:27
Medlem
Arabiskan är ett av världens största språk och svenskan är ett betydligt mindre språk globalt sett.
Citera
2017-03-26, 21:30
Medlem
Kebabfysikers avatar
I sinom tid. Först måste vi rösta fram Alliansen igen så att invandringen kommer upp i dom nivåer som rådde under 2014. Efter det kommer allting ske naturligt. Annie Lööf verkar ivrigast just nu att islamisera Sverige.
Citera
2017-03-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det finska språket har en speciell status i Sverige, tex. nyheter sänds på finska 17.50 varje dag,
men hur många finnar bor i Sverige?

Hur många araber bor Sverige?
Hur många svarta från Nordafrika som talar arabiska? jag tänker på somalier, sudaneser, etc.?
Hur många andra muslimer bor i Sverige? som har lärt sig arabiska då det är islams heliga språk

jag tippar på 500.000, troligen mer

Hur skulle ni reagera om arabiskan införs i skolorna bredvid engelskan?
Om aktuellt 17.50 sänds på arabiska?

När kommer frågan lyftas fram?

redan idag har man satt in muslimska helgdagar i den svenska almanackan
Eller när blir Svenska minoritetsspråk?
Citera
2017-03-27, 20:03
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
I sinom tid. Först måste vi rösta fram Alliansen igen så att invandringen kommer upp i dom nivåer som rådde under 2014. Efter det kommer allting ske naturligt. Annie Lööf verkar ivrigast just nu att islamisera Sverige.

Nja. Annie Lööf är nyliberal. Hennes fria invandring betyder bara det. Du har rätt att fritt invandra. Försörja dig får du dock göra själv från dag ett. Så att en massa migranter skulle vilja komma till Sverige med ett sådant styre tar jag för osannolikt. Varför komma till ett nyliberalt Sverige när man kan flytta till länder på varmare breddgrader med fler förmåner?

Folk har inte fattat vad fri invandring innebär i praktiken. C vill inte bara ta bort förmånerna för migranter. De vill montera ner hela välfärdsstaten och privatisera allt. Sen ska medborgarna jobba och betala för sig. Sjukhus, skolor, etc ska fungera som alla andra vinstdrivande företag.
Citera
2017-03-27, 20:39
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Nja. Annie Lööf är nyliberal. Hennes fria invandring betyder bara det. Du har rätt att fritt invandra. Försörja dig får du dock göra själv från dag ett. Så att en massa migranter skulle vilja komma till Sverige med ett sådant styre tar jag för osannolikt. Varför komma till ett nyliberalt Sverige när man kan flytta till länder på varmare breddgrader med fler förmåner?

Folk har inte fattat vad fri invandring innebär i praktiken. C vill inte bara ta bort förmånerna för migranter. De vill montera ner hela välfärdsstaten och privatisera allt. Sen ska medborgarna jobba och betala för sig. Sjukhus, skolor, etc ska fungera som alla andra vinstdrivande företag.

Det finns många människor som hellre skulle vilja bo i Sverige än i något skitigt arabland. Varför tror du gatubarnen från Marocko vistas i Sverige? Inte är det för att leva på bidrag iallafall.
Citera
2017-03-29, 13:01
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Det finns många människor som hellre skulle vilja bo i Sverige än i något skitigt arabland. Varför tror du gatubarnen från Marocko vistas i Sverige? Inte är det för att leva på bidrag iallafall.

Ja men de skulle förmodligen bli inspärrade illa kvickt i ett nyliberalt samhälle om de inte ämnar att arbeta och betala för sig. Sen, om man är en parasit vill man nog flytta till ett land där parasiterandet lönar sig. Du fattar inte vad liberaler vill. Världen ska vara ett gränslöst klot där de som är företagsamma gynnas medan mindre lyckligt lottade som sjuka, missbrukare, gamla och flyktingar lämnas i rännstenen.

Jag är inte emot nyliberaler för deras invandringspolitik. Jag är rädd för deras politik överhuvudtaget som gynnar de som redan har men slår mot alla som har det svårt i livet. Vissa kallar det för frihet och det stämmer säkert om man är född med silversked i munnen.
Citera
2017-03-29, 14:15
Medlem
Jag tycker det är dags nu. Gör arabiska till officiellt minoritetsspråk. Starta en arabiskspråkig tv-kanal, radiokanal och gratistidning (så kanske tältsubborna får lite andra värderingar och nyheter än vad som förmedlas via parabolen). Låt arabiskspråkiga barn gå i skolan på sitt eget språk (så slipper vi att de agerar bojsänken i våra svenska klasser). Integrationen är redan död, sluta pumpa in miljarder i projekt till folk som ändå inte vill integreras.
Citera
2017-03-29, 21:04
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Ja men de skulle förmodligen bli inspärrade illa kvickt i ett nyliberalt samhälle om de inte ämnar att arbeta och betala för sig. Sen, om man är en parasit vill man nog flytta till ett land där parasiterandet lönar sig. Du fattar inte vad liberaler vill. Världen ska vara ett gränslöst klot där de som är företagsamma gynnas medan mindre lyckligt lottade som sjuka, missbrukare, gamla och flyktingar lämnas i rännstenen.

Jag är inte emot nyliberaler för deras invandringspolitik. Jag är rädd för deras politik överhuvudtaget som gynnar de som redan har men slår mot alla som har det svårt i livet. Vissa kallar det för frihet och det stämmer säkert om man är född med silversked i munnen.

Nyliberalismen har aldrig fungerat. Det är en tankekonstruktion som skapats av banklobbyn som vill få bort så många regleringar som möjligt.
Citera
2018-06-29, 20:57
http://www.friatider.se/konsumentver...till-hemlandet

Citat:
Konsumentverket lanserar tjänst på arabiska – hjälper invandrare skicka miljarder till hemlandet

Citat:
Konsumentverkets webbplats Money from Sweden hjälper människor att jämföra avgifter när de skickar pengar till andra länder. Nu har den statliga webbplatsen utvecklats och finns bland annat i en arabisk version.

Citat:
Exakt hur mycket pengar som invandrare i Sverige skickar till sina anhöriga i hemländerna är oklart. Enligt Världsbanken handlar om det 32 miljarder årligen, uppger Omvärlden. SCB hävdar 3-4 miljarder.

I februari skrev Fria Tider om en annan tjänst, "Swish för migranter", som låter invandrare skicka hundratals miljoner till hemlandet.
Citera
2020-05-16, 15:31
Medlem
Ördögs avatar
Vid närmare eftertanke tror jag att jag inte vill samla på mig fler varningar för korspostning.
Senast redigerad av Ördög 2020-05-16 kl. 15:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in