2017-03-25, 19:03
Medlem
Fler och fler politiker vill förbjuda religiösa friskolor, idag går även ett gäng socialdemokrater ut med detta krav.

I och för sig kan jag sympatisera med förslaget i sig, men däremot inte med bakgrunden till att det blivit aktuellt att diskutera frågan.

Ämnet har kommit upp på agendan därför att de muslimska skolorna i Sverige inte följer grundläggande svenska värderingar och ständigt får anmärkningar från skolinspektionen. För att få slut på detta vill man därför förbjuda alla religiösa friskolor, även kristna sådana med gott renomme. Man följer någon sorts likavärdesprincip. Förslaget har ens aldrig varit på tapeten förrän de senaste åren.

Islamsk invandring lyckas således ytterligare förändra det svenska samhället på ännu en punkt. Även om förslaget slår hårdast mot de nya bosättarna visar förslaget hur invasionen förändrar Sverige.

Hade man förbjudit religiösa friskolor för tretti år sen, hade jag samtyckt. Nu säger jag nej. Sverige ska inte förändras genom yttre tryck, vi ska förändras inifrån, av egen kraft.

Givetvis bör man lägga förslaget: Förbjud muslimska friskolor men inte kristna. När vi så småningom reducerat den muslimska befolkningen är det fritt fram att diskutera de kristna friskolornas vara igen.
Citera
2017-03-25, 19:06
Bannlyst
Religion är inte hemma i skolan. Religiösa knäppskallar kan vi klara oss utan. Skattepengar skall inte gå till att hjärntvätta folk.
Citera
2017-03-25, 19:07
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Fler och fler politiker vill förbjuda religiösa friskolor, idag går även ett gäng socialdemokrater ut med detta krav.

I och för sig kan jag sympatisera med förslaget i sig, men däremot inte med bakgrunden till att det blivit aktuellt att diskutera frågan.

Ämnet har kommit upp på agendan därför att de muslimska skolorna i Sverige inte följer grundläggande svenska värderingar och ständigt får anmärkningar från skolinspektionen. För att få slut på detta vill man därför förbjuda alla religiösa friskolor, även kristna sådana med gott renomme. Man följer någon sorts likavärdesprincip. Förslaget har ens aldrig varit på tapeten förrän de senaste åren.

Islamsk invandring lyckas således ytterligare förändra det svenska samhället på ännu en punkt. Även om förslaget slår hårdast mot de nya bosättarna visar förslaget hur invasionen förändrar Sverige.

Hade man förbjudit religiösa friskolor för tretti år sen, hade jag samtyckt. Nu säger jag nej. Sverige ska inte förändras genom yttre tryck, vi ska förändras inifrån, av egen kraft.

Givetvis bör man lägga förslaget: Förbjud muslimska friskolor men inte kristna. När vi så småningom reducerat den muslimska befolkningen är det fritt fram att diskutera de kristna friskolornas vara igen.
Kallar du det seger? Bara bra om vidskepliga dravel skolor försvinner. Detta är ingen vinst för dom, utan en vinst för alla som inte tror på spöken. Snacka om att tolka saker felaktigt för det ska passa din agenda.
Citera
2017-03-25, 19:20
Bannlyst
Det är en del av anledningen till att muslimer släpps in.
Det är det dom vill. Förbjuda Jesus. Allt som händer i världen händer för att folk som tror på Jesus ska dödas eller förbjudas.
Citera
2017-03-25, 19:41
Medlem
barkenarots avatar
Det kan argumenteras starkt för att kristendom inte är en religion, utan snarare en livsfilosofi som tillsammans med vetenskapen står i ett motsatsförhållande till religion. Ett förbud mot religiösa friskolor skulle i så fall bara innebära att friskolor som menar sig vara kristna skulle behöva avskaffa de religiösa inslagen och därmed bli mer kristna. Det är ju bra.

Fast så är det politik så de kommer säkert att hitta något sätt att röra ihop begreppen. Den enda politiska lösning som skulle verka lovande vore att korta ned skoltiden så de inte hinner med så mycket flum.
Citera
2017-03-25, 20:05
Medlem
SugaredThoughtss avatar
För egen del tror jag Sverige skulle må bättre av att förbjuda såval islamska som kristna skolor.
Citera
2017-03-25, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria

...Ämnet har kommit upp på agendan därför att de muslimska skolorna i Sverige inte följer grundläggande svenska värderingar och ständigt får anmärkningar från skolinspektionen. För att få slut på detta vill man därför förbjuda alla religiösa friskolor, även kristna sådana med gott renomme. Man följer någon sorts likavärdesprincip. Förslaget har ens aldrig varit på tapeten förrän de senaste åren.

Hade man förbjudit religiösa friskolor för tretti år sen, hade jag samtyckt. Nu säger jag nej. Sverige ska inte förändras genom yttre tryck, vi ska förändras inifrån, av egen kraft...

På sätt och vis är det bra. De kristna i Sverige lär sig en läxa. Så här går det när de själva fjäskar gentemot muslimerna.
Citera
2017-03-25, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
På sätt och vis är det bra. De kristna i Sverige lär sig en läxa. Så här går det när de själva fjäskar gentemot muslimerna.

Håller med. Majoriteten av troende kristna i frikyrkor är för massinvandringen och vill hjälpa flyktingar. Varit aktiv i 2 olika.
Citera
2017-03-25, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Utmärkt kommentar! hittills har vi inte sett nån kristen organisation eller parti opponera sig mot islams härjningar i landet så det stämmer bra det du skriver.Dessutom har kristna hittat på en massa dumheter och verkar ha tappat de grundläggande kristna värderingarna . Påven t ex är ute och tvättar muslimska fötter och visar sitt rätta ansikte.Den svenska s k biskopen har allahuakbar som sin jag vet inte vad och avslöjar sig som en kollaboratör.Bara inte staten ger muslimerna ensamrätt till friskolor lär det här förbjudet vara ganska positivt.
Citera
2017-03-25, 20:35
Medlem
En sak till:Så länge bibeln innehåller gamla testamentet som ju är judisk/muslimskt får inte det avses vara en kristen bok.
Citera
2017-03-25, 20:36
Medlem
Frikyrkor i Sverige tjänar Islams intressen. Vet en kyrka (Inte Svenska kyrkan) som gjorde allt de kunde för att några afghaner som "konverterat" skulle få stanna.
Citera
2017-03-25, 20:50
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasTvilling
Det är en del av anledningen till att muslimer släpps in.
Det är det dom vill. Förbjuda Jesus. Allt som händer i världen händer för att folk som tror på Jesus ska dödas eller förbjudas.

Du verkar ha rätt dålig koll.

Du vet om att även muslimer tror på Jesus frid vare med honom.

Det finns ingen riktig muslim som inte tror på Jesus frid vare med honom.

Han är en av alla de profeter som muslimer tror på även Mose, Abraham och de flesta personer i bibeln återfinns i koranen frid vare över dem alla.

Så nej det finns ingen riktig muslim som vill förbjuda Jesus frid vare med honom och det finns heller ingen riktig muslim som vill döda någon för att de tror på Jesus frid vare med honom isåfall hade man behövt döda sig själv eftersom alla muslimer tror på Jesus frid vare med honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in