• 1
  • 2
2017-03-25, 17:31
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Inget västland skriver ut Alpra utan recept. Eller, såhär; jag har svårt att se det. Det är en narkotikaklassad medicin, med all rätt, och bör i ett civiliserat land inte säljas bredvid c-vitaminen på pressbyrån. I Danmark är VC-läkarna dock ganska liberala till bensodiazepiner vad jag förstått från en dansk kompis så enklare är det där iaf enligt denna utsago.

Dock, om du nu hamnar i en situation då du blir betrodd med Alpra igen - i Sverige eller utomlands, kommer en brasklapp i alla lägen. Medicinen är ett fantastiskt verktyg för dig men varken en terapeut eller en läkare kan få dig till att bruka denna ansvarsfullt om du själv inte ämnar att göra det. Medicinen är ett verktyg. En universiell lösning är det inte. I slutändan måste alla, friska som sjuka, arbeta för värdena i livet för de kommer aldrig gratis. Ge fasiken i att punda sönder verktygen nästa gång utan använd dem befogat iom din sjukdom men sträck dig mot högre värden i livet genom arbete; precis, åter igen, som även mentalt friska personer får göra.

Metaforiskt kan man säga att vissa kan ta sig till jobbet utan rullstol, vissa med. Du tar dig till jobbet med rullstol - dvs. med medicin. Men om du i nedförsbacken ner till jobbet släpper bromsen på rullstolen för att det är så jävla kul att fara utför som en vildbatting kan du fara in i en stolpe sen så behöver du en permobil nästa gång - eller värre.

Ok, tack för svar, bra skrivet du också, alprazolam brukar hjälpa mot min ångest, men jag får aldrig i livet det utskrivet pga att jag är ung och har missbruik i journalerna, får inte tag i det på gatan heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in