Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-24, 18:07
  #1
Medlem
att män också mår dåligt av total avsaknad av sexliv mm. och att vi därför kanske ibland tar oss till vissa ytterligheter som inte är helt socialt acceptabla?

Jag förstår allvarligt talat inte hur det är tänkt att man skall kunna leva med en manlig sexdrift och bara undertrycka den hela tiden, i alla år, på jobb, högskola, gymnasium och what not.

En dag så gör man tillslut något dummt. Det blir lätt så.

Då blir man polisanmäld, men är det realistiskt att tro att någon kommer kunna leva helt utan sex i hela sitt liv och bara vara okej med det? Jag menar, vi kämar ju om så mycket annat, löner och status och att lyckas med karriären, det är ju bara rävspel hela tiden.

Klart att de blir en del rävspel när det gäller manlig -> kvinnlig interaktion också.

Tror feministerna på allvar att det skall gå att totalt döda manlig sexualtiet?
Tror staten på allvar att jag inte skall köpa en hora om jag är sexuellt frustrerad och inte har knullat på över ett år?
Vad fan tror de egentligen?
__________________
Senast redigerad av banankaka12 2017-03-24 kl. 18:12.
Citera
2017-03-24, 18:48
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Vad för saker är det som vi pratar om här som inte är socialt acceptabla?
Citera
2017-03-24, 18:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad för saker är det som vi pratar om här som inte är socialt acceptabla?

Typ köpa horor och ta sexuella initiativ om man är ful.
Det jag undrar är hur någon kan att detta inte kommer att hända?
Även om t.ex. köp av sexuella tjänster är olagligt så kommer det ändå att hända.
__________________
Senast redigerad av banankaka12 2017-03-24 kl. 18:52.
Citera
2017-03-24, 18:51
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Typ köpa horor och ta sexuella initiativ om man är ful.
Det är socialt accepterat att ta sexuella initiativ trots att man är ful. Köpa horor också egentligen, det är ju en rent moralisk fråga.
Citera
2017-03-24, 18:53
  #5
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Typ köpa horor och ta sexuella initiativ om man är ful.

Flytta utanför ankdammen Sverige, så är det ingen som bryr sig. Horköp ses som OK i största delen av världen.
Citera
2017-03-24, 18:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är socialt accepterat att ta sexuella initiativ trots att man är ful. Köpa horor också egentligen, det är ju en rent moralisk fråga.

Nej det är inte okej vad jag fröstår. Är man en ful jävel skall man lixom dö nån stans i ett hörn. Inte synas inte höras, och inte göra nånting.

Och köp av sexuella tjänster är väldigt tabu.
__________________
Senast redigerad av banankaka12 2017-03-24 kl. 18:56.
Citera
2017-03-24, 18:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Flytta utanför ankdammen Sverige, så är det ingen som bryr sig. Horköp ses som OK i största delen av världen.

Jag vill gärna tro att det bara är det här skitlandet.
Vi hade tur som föddes här, rent ekonomiskt, men vi hade också en jävla otur socialt, eftersom sverige typ är ett nyviktorianskt imperium.
Citera
2017-03-24, 18:57
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Nej det är inte okej vad jag fröstår. Är man en ful jävel skall man lixom dö nån stans i ett hörn.
Inte synas inte höras, och inte göra nånting.

Och köp av sexuella tjänster är väldigt tabu.
Det där är bara något du har fått för dig. Är man ful och vare sig kul, trevlig eller smart så får man ju inse vilken "nivå" av kvinnor man kan ragga på.

I Sverige är det möjligtvis tabu men inte i större delen av övriga världen. Det är liksom lagligt i många länder.
Citera
2017-03-24, 18:58
  #9
Medlem
singularitets avatar
Du kan åka utomlands och ligga med prostituerade och du behöver inte bry dig vad andra tycker om det. Dom har inte med det att göra. Du kan ligga med prostituerade i Sverige också. Det är helt okej.
__________________
Senast redigerad av singularitet 2017-03-24 kl. 19:00.
Citera
2017-03-24, 18:59
  #10
Medlem
Intotherainbows avatar
I en fri värld är ingen skyldig dig någonting någongång och i en fri värld bygger nästan allt på frivillighet.

Vill du ha en tjej att ligga med precis när du vill? Jaha, jobba för det då.
Gick det inte bra? Nehepp, vad ska vi andra göra åt det då? Ta ditt personliga ansvar, jobba hårdare och håll käften.

Vad fan tror du själv egentligen, Att sex ska ramla ner från himlen utan att du själv behövde anstränga dig? Så fungerar det inte.
Citera
2017-03-24, 19:03
  #11
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
I en fri värld är ingen skyldig dig någonting någongång och i en fri värld bygger nästan allt på frivillighet.

Vill du ha en tjej att ligga med precis när du vill? Jaha, jobba för det då.
Gick det inte bra? Nehepp, vad ska vi andra göra åt det då? Ta ditt personliga ansvar, jobba hårdare och håll käften.

Vad fan tror du själv egentligen, Att sex ska ramla ner från himlen utan att du själv behövde anstränga dig? Så fungerar det inte.

Fast i en värld där allt bygger på frivillighet finns ingen sexköpslag som den svenska. Den är tvärtom ett hån mot allt vad frivillighet heter.
Citera
2017-03-24, 19:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
I en fri värld är ingen skyldig dig någonting någongång och i en fri värld bygger nästan allt på frivillighet.

Vill du ha en tjej att ligga med precis när du vill? Jaha, jobba för det då.
Gick det inte bra? Nehepp, vad ska vi andra göra åt det då? Ta ditt personliga ansvar, jobba hårdare och håll käften.

Vad fan tror du själv egentligen, Att sex ska ramla ner från himlen utan att du själv behövde anstränga dig? Så fungerar det inte.

Jag har ju jobbat på ganska mycket annat i livet, kanske inte rätt saker.

Jag har en bra utbildning.
Jag har en fet lön.
Jag har snygga kläder.
Det mesta man kan köpa för pengar är inte ett problem

Däremot är jag inte väldeffad, det är väl det jag skulle kunna jobba mer på,
även om jag kommit en bra bit vad beträffar styrka så är jag allt för glad i öl
för att kunna få en platt mage i dagsläget.

Frågan är dock om man måste vara perfekt för att kunna komma någon stans.

Jag förstår att marknaden är som den är, och har jag inte det som marknaden efterfrågar så fack mig.

Men skall de vara förbjudet att göra inviter, vara en jobbig "försäljare" av mig själv eller att köpa tjänster för pengar när det nu inte funkar med att imponera med min magruta.

Det är ju det. Det ÄR FAN INTE OKEJ att vara något annat än perfekta grabben, och alla kan fan inte vara perfekta.

Jag är född med fula tänder, klart jag kunde fixa dem, klart jag kunde gå ned i vikt, förminska min näsa, förstora min kuk, ändra min röst, Men hur jävla långt skall man behöva gå?
__________________
Senast redigerad av banankaka12 2017-03-24 kl. 19:13.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback