2010-01-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb

En gång när vi satt ute på en balkong hör vi en unge säga "Mamma, brinner det där nere" (vilket såklart var grannen ovanför) och efteråt hör vi minst 4 brandbilar och en polisbil samt en ambulans åka förbi utanför och stanna inte allt för långt ifrån. Hälften av alla som var där då flög iväg i panik upp i skogen och trodde det var knas ;D Vilket det inte var. (det där var iofs ingen konstig inbillning, men det var roligt ändå då så många sprang till skogs)

Och nu när jag skulle komma till dom roliga historierna har jag glömt rubbet, men jag återkommer.
Släng in en egen berättelse här så kanske man kan få sig ett skratt innan kvällen är över. =)

lol , en gång stog jag säkert en kvart och stirrade på ett mycket vackert litet träd i en lekpark. träded var fullt med vita små knoppar, detta var på våren, och alla små ungar som gick förbi mig, stirrade på mig och undrade vad fan jag gjorde (tror dom vart lite rädda också för den skumma snubben som står och stirrar på ett träd). efter det så har jag tittat på det där trädet varje gång jag gått förbi där.
Citera
2010-01-10, 15:10
Medlem
Raktuppianuzs avatar
Kommer ihåg en tidig morgon efter någon fest när jag och två vänner käkade på donken efter en gås.
Vi satt och åt, så gick det in någon riktigt sketchy lirare med en lång rock/kappa och solglasögon som på en gammal deckare liksom.
Snubben glider fram till oss lite smooth sådär, tar bort glasögonen och frågar "taxi?"
Asgarvade rakt i hans ansikte i runt 5 minuter.
Inte så kul egentligen när man tänker tillbaks, men fan vad jag garvade när det hände.
Citera
2010-01-10, 20:39
Medlem
B-lagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maatew
Jag och nårgra polare var på en lekplats, satte oss i gungorna och börja
gunga, (haha ganska självklart), iallfall, jag får världens spel, och börja
skratta hysteriskt till det, var nog de mesta underbaraste jag gjort, gunga
luta sig till baka, (typ som du ligger ner) och kolla på stjärnorna.

Haha låter nice, måste provas i sommar.

Man är ju ofta med om den här när man säger nånting till folk:
"Ja, precis....... eller vah?"

Haha, rätt skoj nu iaf, är rätt redigt stukad
Senast redigerad av B-lagare 2010-01-10 kl. 20:44.
Citera
2010-01-10, 20:51
Medlem
B-lagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kötbullen
Jag och min kompis skulle se på film, fjorton suger blev det, fråga mig inte varför. Under menyerna så blev den text man markerade lite mörkare och dom andra ljusare, och min polare som var bäng trodde att man valde scen där de ljusare var.

Efter några minuter så utbrast han "VAD FAN ÄR DET HÄR? JAG VILL STARTA FILMEN MEN MAN VET INTE VILKEN DET BLIR, ALLT FÖRUTOM 1 SAK BLIR JU MARKERAT!!"

Lite svårt att förklara, men jag tror aldrig att jag har skrattat så mycket

Efter en 10 minuter så var filmen igång iaf

Haha, jag tycker du förklarar utmärkt, man får bara tänka efter lite , jag fattar och tycker det där var skrattvärt
Citera
2010-01-11, 03:47
Medlem
jag och en polare hade precis mötts vid en cykelväg brevid skogen(det var vintertid), så tar jag fram en pipa färdig meckad och rökte tillsammans med honom. när vi väl rökt klart cyklade vi iväg bänga, så efter ett tag cyklar jag framför honom en bit så råka jag vurpa med cykeln för att det var så halt, gjorde inte illa mig de var mjuk landning. så började han skratta för att han tyckte det såg så fult ut, jag reser på mig borstar av snön och vi cyklar vidare. jag var framför honom igen så hör jag han vurpa, så vänder jag mig om så ligger han där och har tok ont i armen. instant karma eller va det heter ^^ haha
Citera
2010-01-11, 11:39
Medlem
Olga-Reets avatar
Igår skulle jag röka en på en HELT öde parkering mitt i skogen, flera kilometer från närmaste hus. Jag satt i bilen, hade allt i knät och skulle precis börja mecka. Då hörde jag en tjejröst som lät ganska bitchig, hon sa "Hur går det?". Jag kollade upp i panik, inte en själ i närheten. Helt öde. Jag blev skiträdd!

Flydde i panik därifrån fort som fan! I stället åkte jag till en annan skog nästan en mil bort, rullade och rökte där. Innan på kvällen hade jag rökt med två kompisar men jag var själv nu och rullade en som var ganska så stor för mig ensam. Jag blev så snurring så jag fick ta en paus på 10 minuter efter halva gåsen innan jag rökte klart. Tror ni fan inte att direkt när jag släckte fimpen med skon när jag var klar så hörs samma tjejröst igen; "Hallå går det bra?"

Fortfarande helt öde runt mig i den plötsligt mörka skogen som jag inte tänkte på innan. Det blev en snabb flykt till. Igår var det hur läskigt som helst, men nu känns det bara roligt.
Citera
2010-04-29, 15:40
Medlem
Voldos avatar
Dags för en bump! Synd att en rolig tråd som denna ska gå i graven?

Jag, min flickvän och tre andra vänner satt ute häromdagen i den härliga vårsolen och hade "picknick" på en gräsplätt. Picknicken bestod utav - fin bruning, daimtårta, öl, och cola.

Efter flertalet gåsar ligger jag och filosoferar på filten, tänker på allting mellan himmel och jord. I mitt stekta tillstånd blir jag sugen på en cigarett, men mina ögon fastnar istället på paketet där det står något i stil med "Sluta röka? Ring vår sluta röka linje *nummer*" Pang, där fick jag min snilleblixt!
Stekt och busig likt en sjuåring busringer jag alltså till denna hjälplinje och driver med en go tant som heter Birgitta. Jag uppger mig att heta Peter och försöker så gott jag kan prata med en risig Norrländsk dialekt.

Jag drev med Birgitta i fem minuter och efter jag lagt på kommer jag på att det vore oerhört roligt med en inspelning av detta spektakel, då detta var så hysteriskt roligt.

I mitt tillstånd lyckades jag spela in det andra samtalet - som f.ö kom till Birgitta igen!
Jag lyckades byta samtälsämne från nikotin till hasch, vilket jag sa att jag rökte då och då efter jag skött lantbruket. Jag spelade dum och frågade henne vilka risker cannabis kan bidra med, och det var så förbannat roligt.

Dialog:
Jag: Jag måste erkänna att jag röker hasch då och då! Då måste jag blanda ut haschet med tobak, hur gör jag då om jag vill sluta röka?
B: Ska du inte försöka få hjälp med ditt haschmissbruk?
Jag: Jag vill inte påstå att jag är någon missbrukare, jag röker då och då för att lugna nerverna.
B: Men du måste sluta med cigaretterna, trappa ner.
Jag: Men hur ska jag då göra när jag vill röka hasch?
*massa skitsnack*
B:Jag tror också att du behöver sluta med ditt hasch.
*skitsnack*
Jag: Du verkar ju vara en allmänbildad kvinna, finns de några nackdelar med hasch?
B: Jaa, nackdelarna är ju att man blir beroende av mer å mer hasch, om man inte får det då så blir man lätt agressiv.
Man behöver mer och mer för att dämpa, man tappar kontrollen och brusar upp. Man gör saker man egentligen inte vill längst där inne.

Jag: Det enda jag hört om hasch är att det är någon form utav inkörs(mummel) till andra droger?
B: Inkörsportal till tyngre droger ja.
Jag: Finns det då någon risk att jag kanske börjar med kokain? För det vill jag ju verkligen inte göra.
B: Jaa, det är klart att det finns. Om det är någon som bjuder dig någon dag.
Jag: Kommer jag att ta det då?
B: Ja, det kan tänkas att du gör det då. Det är det som är faran med hasch.
Jag: Så jag kan alltså bli sugen på att testa något så farligt som kokain bara för att jag röker hasch?
B: Ja, aa, jaa, ja. Du kan det ifall att du någon dag kommer i sällskap med någon som säger "Peter, ta och prova det här!" Så kanske du fastnar i det.
J: Vänta, ska bara ta en shotgun!

I samma skede som jag säger den avslutande meningen börjar min kompis som ska ge mig shotgunen gap flabba och jag får nästan hela gåsen inspottad i halsen.

Äh, det var förbaskat roligt under tiden iallafall!

Edit: Tror att jag hittat hennes blogg!
http://birgittarydberg.wordpress.com/tag/sluta-roka-linjen/
Senast redigerad av Voldo 2010-04-29 kl. 15:52.
Citera
2010-04-29, 15:51
Medlem
Voldos avatar
Bah, skulle ändra, inte citera. Mod radera!
Citera
2010-04-29, 17:26
Medlem
MissTeheran2009s avatar
Jag käkade en gång åtskilliga nävar med pistagenötter oskalade. Var kraftigt stekt och trodde att det var vanliga jordnötter ändå tills jag faktiskt tittade ner i godispåsen
Citera
2010-04-29, 17:29
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Var ute med polare och bestämde oss för att dra in på ICA. När vi väl är inne och har handlat allt så ser vi ett fetto som vi inte kunde sluta garva åt. Inte bara hans fetma men hans andetag var kraftigare än vinden.

Men när vi har handlat allt så var han precis framför oss och vid utgången så snubbla han
Citera
2010-04-30, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Barbroo
Var ute med polare och bestämde oss för att dra in på ICA. När vi väl är inne och har handlat allt så ser vi ett fetto som vi inte kunde sluta garva åt. Inte bara hans fetma men hans andetag var kraftigare än vinden.

Men när vi har handlat allt så var han precis framför oss och vid utgången så snubbla han
Haha
Citera
2010-04-30, 01:55
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldo
Dags för en bump! Synd att en rolig tråd som denna ska gå i graven?

Jag, min flickvän och tre andra vänner satt ute häromdagen i den härliga vårsolen och hade "picknick" på en gräsplätt. Picknicken bestod utav - fin bruning, daimtårta, öl, och cola.

Från Willys?

OnT: fantastisk story! Busringningen är humor helt i min smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in