2017-03-30, 19:22
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgViking
Går inte att punktmarkera fettförbränningen hur svårt är det att förstå? Helt ologiskt. Kaloriunderskott är det som gäller. Man förlorar fett överallt på kroppen. Sen får man givetvis träna magen också så man har något att visa upp.. alltså vältränade muskler. Varför skulle man annars gå runt med platt mage om man ändå bara ser ut som ett pojkvasker i fysisk mening.
Man kanske har en kulmage och inte tycker det är asroligt? Samtidigt som andra kroppsdelar har proportionellt sett mindre fett. Du måste väl hålla med om att en platt mage, oavsett mängden muskler, är mer attraktiv än en tjock mage? Jag tycker inte alls TS frågeställning är konstig. Utan jag tror det är vanligt att fettet inte fördelar sig jämnt över hela kroppen av genetiska skäl. Men om det sen inte är fysiskt möjligt att punktförbränna fett, så får man väl helt enkelt förhålla sig till det och använda knepen som redan givits.
Citera
2017-03-30, 19:41
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gainsallday
Ät mindre.

Dock har jag själv problem med att få en plattmage när jag styrketränar hårt och måste få i mig 200 gram protein per dag.....

Det som är trist är att du kan bli "stor" utan tren . Men du kan inte vara stor och slimmad samtidigt som "natty" .

Så man får välja om man vill vara stor och inte ha magmuskler eller liten och ha magmuskler.

Ett tips mannen.
Lyssna inte på vad trollen på YouTube säger.
De flesta av dom snackar bara en massa skit, baserat på falska rykten och avundsjuka.

Men nu över till trådstarten.
Nu har vi ju kommit fram till att det är ett underskott av kalorier som behövs för att gå ned i vikt.
Plattmagen som många eftersträvar innebär dock att man får justera kosten ytterligare än att bara äta mindre.
Tar jag mig sj som exempel så kan jag inte äta precis vad jag vill även om jag ligger på underskott.
Om målet är ett sexpack så är det strikt kost för mig som gäller.
Inget bröd, pasta eller vitt ris (lite ris går bra men inga mängder).
I stället blir det en low carb diet i stället med fokus på fett och protein. Kyckling, fisk, grönsaker, nötter osv.
Det är vad som funkar för mig, men vi är ju alla olika.

Men jag vill gå in lite på det som ngn annan nämnde tidigare i tråden.
Hormonerna är super viktiga för viktnedgång. Har man en obalans någonstans så kan det vara omöjligt att bli av med fettet på magen.
Det räcker med att man är stressad för att kortisolet ska skena i höjden, och då kommer hullet på magen som ett brev på posten.
Sover du dåligt också så kommer HGH nivåerna ej att vara inom optimal gräns för bla viktnedgång.
Tänk gärna på detta om ni har svårt att bli av med fläsket.
Citera
2017-03-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Man kanske har en kulmage och inte tycker det är asroligt? Samtidigt som andra kroppsdelar har proportionellt sett mindre fett. Du måste väl hålla med om att en platt mage, oavsett mängden muskler, är mer attraktiv än en tjock mage? Jag tycker inte alls TS frågeställning är konstig. Utan jag tror det är vanligt att fettet inte fördelar sig jämnt över hela kroppen av genetiska skäl. Men om det sen inte är fysiskt möjligt att punktförbränna fett, så får man väl helt enkelt förhålla sig till det och använda knepen som redan givits.

Nej jag håller inte med. Har man större mage så har man mer massa på resten av kroppen. Män i min familj har den klassiska kulmagen. Oavsett så får man gå ner i vikt för att framhäva muskler så är det bara. Jag har fått bort min kulmage men inte för syns skull. Ska springa tough Viking o behöver därför väga mindre för att orka förflytta mig genom helvetet. Dock inget som jag bryr mig om men så har jag synliga magmuskler. För att jag har legat på kaloriunderskott en längre tid.

Hur trändigt det än är att "träna" och banta o dittan o dattan så kommer folk med samma frågor hela tiden trots all information som delats med under en himla massa år. Folk är lata och söker genvägar hela tiden. Viktiga är att man inte är så jävla ytlig o ska se snygg ut för någon annans skull. Träna och ät därefter så kommer resultaten med tiden.
Citera
2017-03-30, 20:59
Medlem
alirahimis avatar
jag dansade väldigt intensivt under en månad. gick ner jättemycket i vikt. fick platt mage.

sit ups hjälper inte. jogga?

att dansa hjälpte mig. då dansade jag i tre timmar varje gång, nästan varje dag. och hoppa runt och hade mig mycket stod inte bara stilla och vicka på rumpan.
Citera
2017-03-30, 21:12
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alirahimi
jag dansade väldigt intensivt under en månad. gick ner jättemycket i vikt. fick platt mage.

sit ups hjälper inte. jogga?

att dansa hjälpte mig. då dansade jag i tre timmar varje gång, nästan varje dag. och hoppa runt och hade mig mycket stod inte bara stilla och vicka på rumpan.

Ett underskott av kalorier är fortfarande ett måste, oavsett träningsform.
Citera
2017-03-30, 21:18
Medlem
alirahimis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ett underskott av kalorier är fortfarande ett måste, oavsett träningsform.

ja man kan ju inte äta en massa chips hela tiden
Citera
2017-03-30, 21:29
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
ja man kan ju inte äta en massa chips hela tiden

Du kan äta vad du vill så länge du håller koll på kalorierna.
Citera
2017-03-30, 21:33
Medlem
alirahimis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Du kan äta vad du vill så länge du håller koll på kalorierna.

har hört det med men jag menade typ en chipspåse om dagen tex
Citera
2017-03-30, 22:38
Medlem
Citat:
har hört det med men jag menade typ en chipspåse om dagen tex

Ca 1500 kcal i en sådan. Förutsatt att detta understiger ditt kaloribehov kan du givetvis kränga en sådan också och tappa kilon. Näringssammansättningen kan å andra sidan diskuteras.
Citera
2017-03-30, 22:47
Medlem
alirahimis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Ca 1500 kcal i en sådan. Förutsatt att detta understiger ditt kaloribehov kan du givetvis kränga en sådan också och tappa kilon. Näringssammansättningen kan å andra sidan diskuteras.

ja går säkert att äta massa chips om dan men jag äter hellre ordentligt med mat istället för chips
Citera
2017-03-30, 22:51
Medlem
Citat:
ja går säkert att äta massa chips om dan men jag äter hellre ordentligt med mat istället för chips

Det var väl ingen som hävdade något annat. Poängen framgick redan: kaloriunderskott gäller för viktnedgång, oavsett kost.
Citera
2017-03-30, 22:57
Medlem
alirahimis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Det var väl ingen som hävdade något annat. Poängen framgick redan: kaloriunderskott gäller för viktnedgång, oavsett kost.

håller med dig om det men ska man äta en påse chips om dan får man nog dra ner ganska rejält på andra håll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in