Citat:
Ursprungligen postat av
Gainsallday
Ät mindre.
Dock har jag själv problem med att få en plattmage när jag styrketränar hårt och måste få i mig 200 gram protein per dag.....
Det som är trist är att du kan bli "stor" utan tren . Men du kan inte vara stor och slimmad samtidigt som "natty" .
Så man får välja om man vill vara stor och inte ha magmuskler eller liten och ha magmuskler.
Ett tips mannen.
Lyssna inte på vad trollen på YouTube säger.
De flesta av dom snackar bara en massa skit, baserat på falska rykten och avundsjuka.
Men nu över till trådstarten.
Nu har vi ju kommit fram till att det är ett underskott av kalorier som behövs för att gå ned i vikt.
Plattmagen som många eftersträvar innebär dock att man får justera kosten ytterligare än att bara äta mindre.
Tar jag mig sj som exempel så kan jag inte äta precis vad jag vill även om jag ligger på underskott.
Om målet är ett sexpack så är det strikt kost för mig som gäller.
Inget bröd, pasta eller vitt ris (lite ris går bra men inga mängder).
I stället blir det en low carb diet i stället med fokus på fett och protein. Kyckling, fisk, grönsaker, nötter osv.
Det är vad som funkar för mig, men vi är ju alla olika.
Men jag vill gå in lite på det som ngn annan nämnde tidigare i tråden.
Hormonerna är super viktiga för viktnedgång. Har man en obalans någonstans så kan det vara omöjligt att bli av med fettet på magen.
Det räcker med att man är stressad för att kortisolet ska skena i höjden, och då kommer hullet på magen som ett brev på posten.
Sover du dåligt också så kommer HGH nivåerna ej att vara inom optimal gräns för bla viktnedgång.
Tänk gärna på detta om ni har svårt att bli av med fläsket.