Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-22, 15:33
  #1
Avstängd
kninsed445s avatar
Putin är en ärorik karl, vad tycker ni om honom?

Citat:
The first 45 countries, in terms of highest birth rates (out of a recognised 223) are located on the African continent. These are closely followed by Middle Eastern and Asian countries, with Europe, dwindling far behind (Monaco is in last place.) Some may say that slowing birth rates are beneficial for an over-populated world, however this is simply a picture of averages. Generally speaking, countries with actual overpopulation are not seeing a slow down, and birthrates in European countries in particular are being propped up by migrant births. This has obvious repercussions on the future cultural make up and stability of former European nation-states.
Russia, having suffered a disasterous demographic situation in the 1990s and the early 2000s, has taken considerable steps to improve the situation - so much so, that it now claims the lowest infant mortality rate in Europe, and an almost-zero rate for women's deaths in childbirth.

https://www.youtube.com/watch?v=DVk1_LBlqQs
Citera
2017-03-22, 15:56
  #2
Medlem
Riddarhusets avatar
Jag tycker Putin verkade trevlig när han pratade med sjuksköterskorna!!??
Eller jag missat någon poäng?
Citera
2017-03-22, 16:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
Putin är en ärorik karl, vad tycker ni om honom?



https://www.youtube.com/watch?v=DVk1_LBlqQs
Putin blir allt mer lik Stalin och är en figur att se upp med. Vad gäller den citerade texten så har den åtminstone ett allvarligt sakfel, nämligen att födelsetalen inte skulle minska i överbefolkade länder. Det gör de lyckligtvis, men däremot är det helt rätt att situationen är fortsatt katastrofal i Afrika, Afghanistan och några länder till.

Ett land som verkligen kan kallas överbefolkat är väl Bangladesh, där är fertiliteten nu nere på 2,12 barn / kvinna. Indien ligger på 2,45 vilket visserligen är väl högt men ändå långt bättre än de dryga 5 som gällde in på 70-talet, Indonesien har 2,28, Iran 1,91, Vietnam 1,7 för att ta några exempel.
Citera
2017-03-22, 16:55
  #4
Avstängd
kninsed445s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jag tycker Putin verkade trevlig när han pratade med sjuksköterskorna!!??
Eller jag missat någon poäng?

Jag förstår att du ogillar Putin, hur känns det att vara en bra goy?

Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Putin blir allt mer lik Stalin och är en figur att se upp med. Vad gäller den citerade texten så har den åtminstone ett allvarligt sakfel, nämligen att födelsetalen inte skulle minska i överbefolkade länder. Det gör de lyckligtvis, men däremot är det helt rätt att situationen är fortsatt katastrofal i Afrika, Afghanistan och några länder till.

Ett land som verkligen kan kallas överbefolkat är väl Bangladesh, där är fertiliteten nu nere på 2,12 barn / kvinna. Indien ligger på 2,45 vilket visserligen är väl högt men ändå långt bättre än de dryga 5 som gällde in på 70-talet, Indonesien har 2,28, Iran 1,91, Vietnam 1,7 för att ta några exempel.

Helt otroligt, ni ska fokusera er på Erdogan och Turkiet. Men ni är hellre muslimer i framtiden än talar ryska.
Citera
2017-03-22, 17:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
Helt otroligt, ni ska fokusera er på Erdogan och Turkiet. Men ni är hellre muslimer i framtiden än talar ryska.
Tack, jag föredrar att slippa bägge. De har stora likheter.
Citera
2017-03-22, 17:06
  #6
Medlem
Riddarhusets avatar
Skulle du kunna förklara trådens agenda. Har ännu ej lyckats skönja syftet.
Citera
2017-03-22, 17:09
  #7
Medlem
Valsus avatar
Jag och mina barn är Sveriges framtid.. förstår inte vad problemet är om befolkningen faktiskt ökar i Europa ?
Citera
2017-03-22, 18:57
  #8
Avstängd
kninsed445s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Tack, jag föredrar att slippa bägge. De har stora likheter.

Men varför är Putin något negativt? Han är emot islamism.

Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Jag och mina barn är Sveriges framtid.. förstår inte vad problemet är om befolkningen faktiskt ökar i Europa ?

Lever du i ett samhälle där SMR styr? Då är du räddad men annars inte. Putin säkrar familjen och de vitas rättigheter. Tror du att SionistDemokraterna ska göra det?

Undrar bara, menar inget illa.
Citera
2017-03-22, 19:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
Men varför är Putin något negativt? Han är emot islamism.
.
Ja, och det är väl en positiv sak. Sedan finns det mycket negativt med Putin, exempelvis att han allt mer etablerar sig som de facto diktator, än inte formellt - ännu. Hans krig i Ukraina och annektering av Krim, vilket Ryssland erkände 1994 var en del av Ukraina, visar också att det inte går att lita på honom.
Citera
2017-03-22, 19:47
  #10
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Världens överbefolkning botas i vilket fall inte av ökad Europeiskt barnafödande.

En nuke över Afrika, en i Indien och en över Kina skulle varit det enda möjliga.
Citera
2017-03-22, 20:05
  #11
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kninsed445
Men varför är Putin något negativt? Han är emot islamism.



Lever du i ett samhälle där SMR styr? Då är du räddad men annars inte. Putin säkrar familjen och de vitas rättigheter. Tror du att SionistDemokraterna ska göra det?

Undrar bara, menar inget illa.

Du har fått för dig att han skulle vara för andra nationer än Ryssland.. han letar USA-rollen i världsherraväldet. Om det involverar vita eller inte skiter han fullständigt i.

https://www.henrymakow.com/upload_images/putin-jews.jpg
Citera
2017-03-25, 01:56
  #12
Avstängd
kninsed445s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Ja, och det är väl en positiv sak. Sedan finns det mycket negativt med Putin, exempelvis att han allt mer etablerar sig som de facto diktator, än inte formellt - ännu. Hans krig i Ukraina och annektering av Krim, vilket Ryssland erkände 1994 var en del av Ukraina, visar också att det inte går att lita på honom.

Krim tillhör Ryssland, det var judarna som gav bort den. Om Krim inte skulle vara en del av Ryssland så skulle turkar använda området som en proxy-ö, det finns tatarer där som sålde kristna som slavar.

Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Du har fått för dig att han skulle vara för andra nationer än Ryssland.. han letar USA-rollen i världsherraväldet. Om det involverar vita eller inte skiter han fullständigt i.

https://www.henrymakow.com/upload_images/putin-jews.jpg

Han är iaf inte en judisk lakej som är för Islam som USA, eller?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback