Citat:
Ursprungligen postat av
annf
Jag gillar LCHF, absolut. Jag klarar hålla min vikt på det, men det känns som jag måste ligga på underskott och även bygga muskler för att bli av med mage/bröst.
Och om jag nu ska ligga på 2000 kalorier om dagen, det klarar jag inte med LCHF.
Vispgrädde, ost och annat jag äter mycket av gör att jag ligger på ett stort intag av kalorier. Skulle jag ligga runt 2000 med LCHF skulle jag behöva gå väldigt hungrig.
Tror jag behöver deffa och äta tillex. kvarg till frukost, och äta lite mer kolhydrater och kanske mycket grönt som mättar?
Första halvåret låg jag nog mellan 50-100g kolhydrater om dagen, senaste halvåret ligger jag nog mellan 2-20 gram kolhydrater om dagen. Ofta blir det så lite som 2-5, säkert 4-5 ggr i veckan.
Någon som har tips på bra upplägg med 2000 kalorier om dagen? Alltså tips på mat.
Tack.
Minska fettet och öka proteinet bara . Fortfarande LCHF. Tallriksmodellen kan du utgå från.
För att förtydliga. Det är inte meningen att du ska använda för mycket vispgrädde eller ost eller mycket av någon annan fettkälla i LCHF. Du behöver max 1g fett per kilo kroppsvikt. Resten av kalorierna bör du ta i kolhydrater eller protein. Därav är tallriksmodellen bra utgångspunkt om du vill bli mätt på 2000 kcal. Grönsaker...