Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-30, 18:38
  #145
Medlem
snillet_1s avatar
Wilbachers småbittra semesterrapporter är verkligen roliga. Plus schnitzeln igår!
Citera
2018-01-30, 18:46
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Wilbachers småbittra semesterrapporter är verkligen roliga. Plus schnitzeln igår!

Håller helt med, garvade när han muttrade "Vafan är det med er? Ta en drink och chilla för fa-an" åt de störande bubbelpoolsbesökarna.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Lyssnade på ett gäng avsnitt efter att ha haft en typ 3 år lång paus från dessa två. Insåg dock relativt direkt att jag inte klarar av någon av dem. Framförallt inte Wilbacher som jag som person hatar och avskyr allt vad han står för. Han är en sån karikatyr av en Italien-vurmare som man tror endast skulle kunna vara en skriven karaktär.

Hans snack om gulasch och schnitzel, hans inflikningar när det snackas om mat och vin är så jävla skitnödiga. Det är så oerhört viktigt för honom att han får ställa en tom dum fråga angående vin eller mat för det är det han OCKSÅ vill att folk ska tänka att han kan. Han är som en parodi på sig själv i all sin förutsägbarhet.

Känns som du har missuppfattat konceptet och upplägget med podden. De är två karaktärer och det käbblas mellandom för att skapa en dynamik. Är inte så kul att lyssna på två nyhetsankare som för fram sina tankar och analyser. Det krävs ett större djup än så för att få en podcast lyssningsbar. För att få den mer livfull och "rolig" så behövs det annat än bara fotboll som till exempel hans resa, och anekdoter från hans unga vuxna liv i Italien etc.

Uppenbarligen har de, framförallt Willbacher lyckats framhäva sin karaktär så pass bra att folk inte märker det och istället stör sig på det.
__________________
Senast redigerad av divadude 2018-01-30 kl. 18:50.
Citera
2018-02-05, 20:55
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Lyssnade på ett gäng avsnitt efter att ha haft en typ 3 år lång paus från dessa två. Insåg dock relativt direkt att jag inte klarar av någon av dem. Framförallt inte Wilbacher som jag som person hatar och avskyr allt vad han står för. Han är en sån karikatyr av en Italien-vurmare som man tror endast skulle kunna vara en skriven karaktär.

Hans snack om gulasch och schnitzel, hans inflikningar när det snackas om mat och vin är så jävla skitnödiga. Det är så oerhört viktigt för honom att han får ställa en tom dum fråga angående vin eller mat för det är det han OCKSÅ vill att folk ska tänka att han kan. Han är som en parodi på sig själv i all sin förutsägbarhet.

Får intrycket av att han är rätt korkad. Pubertala resonemang och svårt att uttrycka sina reflektioner på ett vettigt sätt. Gapar och skränar också emellanåt på ett mycket störande sätt. Det som gjorde att jag lade denna podcast på is.
Citera
2018-02-13, 10:49
  #148
Medlem
Glantons avatar
Jaha.....

Själv tycker jag podden är riktigt bra. Dom har ett skönt flow, hittar rätt balans mellan att vara överens/icke överens. Ofta ganska roliga skämt. Framförallt Wilbachers smygande bittra gubbighet som sakta men säkert kommer krypande.
Måndagsavsnitten när de analyserar helgens matcher är oftast top notch. Likaså med gästprogrammen där dom oftast lyckas få i princip varenda gäst att bli intressant. Vissa torsdagsprogram kan visserligen vara lite tomgång då det kanske inte finns så mycket att snacka om alla gånger.
Citera
2018-02-20, 19:11
  #149
Medlem
yooiis avatar
Den blåsta grabbigheten slog rekord när de idag pratade om West Bromvich-fyllekväll i Spanien.

Uppfriskande med rattfylla, tydligen.
Citera
2018-02-23, 20:43
  #150
Medlem
Glantons avatar
Wow.
Den här tråden måste leda flashbackligan: ”Tråden med mest moralpanik och präktiga användare”.
Citera
2018-02-24, 16:48
  #151
Medlem
sebastian_s avatar
Jag tycker de är oväntat svaga på mästerskapen. 94 sitter ju såklart som en smäck och 90 för wilbacher. Men deras 96 berättande var inget särskilt och de har svårt att få till det gällande de flesta andra mästerskapen. Märkligt tex att de inte tog upp hur slutspelet 1996 såg ut, med tanke på vilken kontrast mot 94 det var.

https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_1996

Citat:
The knockout stages were characterised by negative, defensive play; as a result, only nine goals were scored in the seven games and four of the matches were decided on penalties.

Jag hoppas att om de gör avsnitt med mästerskapstema att de bjuder in gäster som är bra på att lägga ut texten.
Citera
2018-02-25, 00:01
  #152
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Wow.
Den här tråden måste leda flashbackligan: ”Tråden med mest moralpanik och präktiga användare”.

Det har inte så mycket att göra med moralpanik. Snarare hur kul det egentligen är att lyssna på andra berätta om sina fyllehistorier. Det vill säga inte alls. Ungefär på samma sätt som att lumparhistorier är värdelösa för de som inte deltog själva.

Jag lyssnar bara sporadiskt på Tutto Ballutto, just för att det är för mycket trist fyllesnack och en påklistrad jargong, men senast gillade jag avsnittet med Jiloan Hamad. Så kvaliteten är inte alltid grabbigt dålig - de har sina förtjänster också.
Citera
2018-02-25, 00:14
  #153
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tycker de är oväntat svaga på mästerskapen. 94 sitter ju såklart som en smäck och 90 för wilbacher. Men deras 96 berättande var inget särskilt och de har svårt att få till det gällande de flesta andra mästerskapen. Märkligt tex att de inte tog upp hur slutspelet 1996 såg ut, med tanke på vilken kontrast mot 94 det var.

https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_1996



Jag hoppas att om de gör avsnitt med mästerskapstema att de bjuder in gäster som är bra på att lägga ut texten.

Nu har jag inte lyssnat på senaste, men vad var det som inte satt med 96?

Det mästerskapet är väl förövrigt ett av de mest "bortglömda" mästerskapen ur ett svenskt perspektiv. Beror nog på baksmällan efter 94 i och med att Sverige inte kvalade in.
Citera
2018-02-25, 00:21
  #154
Medlem
snillet_1s avatar
Ganska obetydlig grej men en sak som har stört mig länge är Gustens sätt att dela ut smeknamn i realtid som inte alls är vedertagna. Han gör det väldigt ofta med olika kända personer. Stenis och så var det nåt annat än "Glenn" han gav Strömberg senast. Glenne? Svårt att höra. Det absolut löjligaste exemplet var ju när han kallade den förra landslagsläkaren i svenska landslaget, Magnus Forssblad, för "Mankan". Seriöst?
Citera
2018-03-01, 10:10
  #155
Medlem
Har varit bortrest ett tag så undrar om jag har missat utlottningen dom hade under musikhjälpen? Har ni hört något om den? Det skulle ju vara en del priser som lottades ut.
Citera
2018-03-01, 17:23
  #156
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nu har jag inte lyssnat på senaste, men vad var det som inte satt med 96?

Det mästerskapet är väl förövrigt ett av de mest "bortglömda" mästerskapen ur ett svenskt perspektiv. Beror nog på baksmällan efter 94 i och med att Sverige inte kvalade in.
Vad satt egentligen? "jag minnns poposrskys mål". "england vann sin grupp och åkte ur på straffar". Och det var det. Ok låten också,den är riktigt bra.

Ja som jag skrev, det är ju lite intressant ur det perspektivet för att det var raka motsatsen till vm 94. Inga mål,inget sverige och tråkigt engelskt sommarväder. De borde kunna göra en finurlig vinkel på ett sådant mästerskap.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback