Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 08:47
  #25
Medlem
Glantons avatar
Gillar Tutto balutto mer och mer.
Visst, det är lite F & F känsla. Men inte så det tar över själva fotbollsdelen, snarare kryddar det hela en aning. Väldigt roligt när Wilbacher enligt sig själv har "en jävla piss-sommar" när han ändå tillbringat den med sin fru/flickvän och sina barn samt fruns föräldrar i skärgården. Även F1 diskussionen var rolig.
Det flamsas dock aldrig över så det blir tröttsamt. Fakta är också att när Wilbacher börja snacka om serie-A, då är det ofta väldigt intressant.
Citera
2017-08-11, 20:10
  #26
Medlem
Vilodags avatar
Fantastisk podd!

Började lyssna i början av sommaren och är nu riktigt förtjust i Tutto Balutto. Till och med lyssnat på några tidigare avsnitt i efterhand.

Roligt när Wilbacher svävar ut/lackar ur på grejer, samtidigt som Gusten är fantastisk i sin lite mer sansade ställning. Eurotalk följer jag också men där kan det bli lite väl mycket svammel och gästerna är inte så intressanta då de ofta helt kommer ur diskussionen (om det inte är Niva som tar över helt och hållet...)

I Tutto är gästerna mycket mer intressanta då de får tid att diskutera och Gusten & Wilbacher är så öppna.
Citera
2017-08-15, 20:15
  #27
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Gillar Tutto balutto mer och mer.
Visst, det är lite F & F känsla. Men inte så det tar över själva fotbollsdelen, snarare kryddar det hela en aning. Väldigt roligt när Wilbacher enligt sig själv har "en jävla piss-sommar" när han ändå tillbringat den med sin fru/flickvän och sina barn samt fruns föräldrar i skärgården. Även F1 diskussionen var rolig.
Det flamsas dock aldrig över så det blir tröttsamt. Fakta är också att när Wilbacher börja snacka om serie-A, då är det ofta väldigt intressant.
Jag förstår inte hur han vågar. "sitta på en klippa och äta kräm" eller vad han sa
Citera
2017-08-15, 20:18
  #28
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilodag
Fantastisk podd!

Började lyssna i början av sommaren och är nu riktigt förtjust i Tutto Balutto. Till och med lyssnat på några tidigare avsnitt i efterhand.

Roligt när Wilbacher svävar ut/lackar ur på grejer, samtidigt som Gusten är fantastisk i sin lite mer sansade ställning. Eurotalk följer jag också men där kan det bli lite väl mycket svammel och gästerna är inte så intressanta då de ofta helt kommer ur diskussionen (om det inte är Niva som tar över helt och hållet...)

I Tutto är gästerna mycket mer intressanta då de får tid att diskutera och Gusten & Wilbacher är så öppna.
Vad jag kan ogilla är att det blir lite sommarpratarna över det hela. Det ska vara en podd om fotboll, inte en podd om folk som jobbar med fotboll. De borde variera de nya gästerna med återkommande som direkt kan komma in i veckans aktuella händelser utan att först ha en timmes faktaruta.
Citera
2017-08-15, 20:34
  #29
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad jag kan ogilla är att det blir lite sommarpratarna över det hela. Det ska vara en podd om fotboll, inte en podd om folk som jobbar med fotboll. De borde variera de nya gästerna med återkommande som direkt kan komma in i veckans aktuella händelser utan att först ha en timmes faktaruta.
Det är ju nästan det som jag uppskattar mest när de har gäster. Analyser av matcher, trupper, tränare etc får man nog av från annat håll så det är skönt att grotta ner sig i gästerna istället.
Citera
2017-08-16, 01:10
  #30
Medlem
snillet_1s avatar
Förstår inte riktigt varför intervjun med Nordstrand hyllas så på sociala medier. Rätt ointressant enligt mig, men jag har heller aldrig varit intresserad av henne eller funnit henne snygg eller så. Men inte sade hon så mycket intressant i övrigt för det?

I så fall fann jag Johanna Frändén mycket intressantare trots samma ingångsvärde för egen del (förutom snygghetsgraden, föredrar helt klart Skara-tjejen där ).
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2017-08-16 kl. 01:14.
Citera
2017-08-16, 19:05
  #31
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Det är ju nästan det som jag uppskattar mest när de har gäster. Analyser av matcher, trupper, tränare etc får man nog av från annat håll så det är skönt att grotta ner sig i gästerna istället.
Om det tränare,spelare och annat så håller jag med. Men för ofta är det någon journalist eller "pöler" eller vad de nu heter som berättar om när de spelade st eriks cupen när de var 12 år.

Gällande analyser av aktuella händelser kan man få det på andra platser men jag vill ha det ur en tutto balutto vinkel.
Citera
2017-09-02, 00:09
  #32
Medlem
snillet_1s avatar
Svårt att inte tolka Wilbachers 'rant' gentemot jargongen kring silly season-deadlinen som en pik mot Sportbladets gubbar. Brenning (Sjögren) och några andra är ju de som verkligen har tjatat mest om Redknapp, Lord Bendtner osv.

Jag håller med honom (Thomas) för övrigt.
Citera
2017-09-02, 20:05
  #33
Medlem
Ambivalens_s avatar
Jag gillade att Willbacher tog upp detta, men han var ganska vag med vad han egentligen ville kritisera och vem. Det känns som han ej satt fingret på det än.

Jag har också väldigt svårt för Lord Bendtner-humorn som ofta återkommer i sillytider.
Där sitter "journalister", vars jobb faktiskt är att läsa upp det som poppar upp i twitterflödet, och ser ner på individer som faktiskt anstränger sig och skapar något eller bjuder på sig själva eller som har det svårt (kastar jag sten i Flashbacks glashus nu?).

Det är ofta en svår gräns mellan att skratta med någon och åt någon, men jag tycker både Expressen och Aftonbladet gått långt över gränsen, och speciellt i Sillytider. T.ex. drev båda över den gränsen när de jobbade med Tancredi Palmeri. Känslan var att det verkligen såg ner på honom (förutom Wilbacher). Jag minns när någon nobody på Expressen ställde en höhö-fråga till Tancredi mitt i Silly om vilken som var hans favoritfilm med Ingmar Bergman samtidigt som två andra medelålders- mediemän satt och skrattade i studion, och Tancredi gav ett seriöst, initerat svar (han har läst filmkunskap tidigare och hyser stor respekt för Bergman). Avd. när man skrattar åt en clown som står över en själv. Sen skrev ju Brenning explicit att Tancredit var en "clown" med uppenbar negativ ton, varpå Tancredi svarade på twitter. Så det var ju uppenbart att Tancredi tog åt sig.

Noa med flera journalister har ju gått ut hårt mot hur fans uppträder mot fotbollsspelare i sociala medier, men kanske borde de se om sitt eget hus också, för de driver en agenda där fotbollsspelare ses som omänskliga clowner man kan säga vad man vill om och skratta åt hursomhelst.

"Det finns något x i att..." Ännu ett Filip-fomulering som Gusten ständigt använder. Nu ska de prata om att fylla globen i 20 avsnitt med. Synd att de ska hålla på med den skiten för fotbollsmedia behöver lite självsanering.
Citera
2017-09-06, 19:00
  #34
Medlem
F.Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Förstår inte riktigt varför intervjun med Nordstrand hyllas så på sociala medier. Rätt ointressant enligt mig, men jag har heller aldrig varit intresserad av henne eller funnit henne snygg eller så. Men inte sade hon så mycket intressant i övrigt för det?

I så fall fann jag Johanna Frändén mycket intressantare trots samma ingångsvärde för egen del (förutom snygghetsgraden, föredrar helt klart Skara-tjejen där ).

Lite sen på bollen men håller med, förstår inte hajpen. Första timmen av asnittet kändes som en arbetsintervju, bara bombarderade Frida med frågor som hon inte ville/kunde svara på och när de inte fick de svaren de var ute efter klämde Wilbacher upp med nån halvkul anekdot. Nja.. sådär var det.

Däremot avsnittet med Jesper Hofman lyssnade jag på inför PL starten som var riktigt kul. Han verkar vara en skön lirare och de tre hade en bra dynamik.
Citera
2017-09-07, 00:46
  #35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Costello
Lite sen på bollen men håller med, förstår inte hajpen. Första timmen av asnittet kändes som en arbetsintervju, bara bombarderade Frida med frågor som hon inte ville/kunde svara på och när de inte fick de svaren de var ute efter klämde Wilbacher upp med nån halvkul anekdot. Nja.. sådär var det.

Även socialt tveksamt att komma dit svettig och äcklig efter en löprunda som tydligen passade bra att ta till intervjun.
Citera
2017-09-09, 13:11
  #36
Medlem
Intervjun med Nordstrand blev väl framförallt en halvmesyr på grund av att Frida själv var uppenbart obekväm i situationen. Lät måttligt road utav Gusten och Thomas anekdoter (som ju har starka drag av grabbighet i sig vilket gör att jag tror att hennes nyktra approach eventuellt grundar sig i nån slags feministisk integritet), svarade på ett korrekt och icke-bjussigt sätt, gick ju otroligt mycket igång på det där med att kolla fotboll spartanskt på nån IP...

Helt klart ett av deras sämre gästavsnitt jämte Pavlidis och Wenström.

Backe, Axén, Frändén och Birro var dock 5 plus för att använda deras lingo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback