• 3
  • 4
2025-05-11, 18:38
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Får Pontus Rasmussons morsa-vibbar av hennes mamma.
Se det här klippet:
https://youtu.be/1Dr_TJnCiV0?si=O73V_qs3Z7F63Ow5
Inget sunt förhållande och verkar inte bry sig om att dottern långsamt dör framför hennes ögon.
”Naturligt smal” yeah right…

Tvångsvård som i LPT finns inte i USA eller? All vård kostar ju pengar där…så en person kan officiellt svälta sig själv till döds utan att omhändertas?

Jag vet inte juridiken bakom LPT (eller deras motsvarighet, misstänker det skiljer sig från stat till stat där.) . Men hon HAR tvångsvårdats en gång, hon såg lite friskare ut efteråt. Men det varade inte länge.
Eugenia är nog ett hopplöst fall...och som sagt verkar inte hennes mor eller far vara riktigt okej i skallen de heller (tror hennes far knullat henne som barn...men det är bara teorier) Varken hennes föräldrar eller hon själv verkar ju vilja hon skall ta tag i sina problem, och då känns det ju ganska kört.
Citera
2025-05-11, 19:01
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Jag vet inte juridiken bakom LPT (eller deras motsvarighet, misstänker det skiljer sig från stat till stat där.) . Men hon HAR tvångsvårdats en gång, hon såg lite friskare ut efteråt. Men det varade inte länge.
Eugenia är nog ett hopplöst fall...och som sagt verkar inte hennes mor eller far vara riktigt okej i skallen de heller (tror hennes far knullat henne som barn...men det är bara teorier) Varken hennes föräldrar eller hon själv verkar ju vilja hon skall ta tag i sina problem, och då känns det ju ganska kört.
Så viss vård pröjsas av skattebetalarna ändå? Men typ livsviktiga bypass-hjärtoperationer måste man betala själv, annars avlider man?
Jag förstår att du inte har svaret, det var inte menat som en fråga utan mer ett bittert konstaterande…

Ja det är sorgligt, men hon är så jävla söt
Om hon bara hade lagt på sig några kilon…
Riktigt charmig!
Hennes rum ser för övrigt ut som en fjortonårings trots att hon snart är medelålders… 😮
Citera
2025-05-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
En människa som väger 27 kilo? Sjukt att tända på.

Tycker du är elak gentemot henne som kallar det sjukt.
Citera
2025-08-15, 02:43
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Fick upp ett inlägg av denna Eugenia på instagramfeeden. Aldrig hört talas om henne innan och är inte heller en person som kollar pro-ana/thinspo-material. Vart chockad över synen. På klippet gjorde hon piruetter på Disneyland, där knäna var bredaste delen av hela benet.

Riktigt illa berörd faktiskt. Då har jag ändå sett en del gore, brutala FUPar, livestreamade terrordåd och annat elände.

Fattade som att hon var streamer eller nåt? Hoppas verkligen inte hon har unga följare... Ville inte kolla in profilen för mycket eller googla namnet, med risk att paja algoritmen till mer anoreximaterial.
Citera
2025-08-15, 22:43
Moderator
evilhoneys avatar
Kändisskvaller --> Youtubers, vloggare och andra videokreatörer
/Moderator
Citera
2025-08-15, 22:51
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
jag tycker att Youtube inte ska lägga sig i vad deras användare gör så länge det inte bryter mot deras regler.

Att bara tycka att Youtube ska följa sina egna regler är ju att skjuta frågan framför sig, för då uppstår ju direkt följdfrågan om du anser att Youtube bör ha egna regler mot anorektiker eller inte?
Citera
2025-08-16, 00:08
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Kreatörer har inte lagt upp någon video på 9 månader.

Jag föreslår att man kollar på våran svenska version istället: (FB) Skvaller om Jewels'n'Issy - Konstig youtube familj

Hon har varit aktiv på tiktok till nyligen, eller ja, några månader sedan. Hon bröt regler och fått varningar innan (troligen avkläddhet och aktivt utövande av anorexia), men den här gången blev hon av med hela pengastödet, dvs ca 20 000 svenska kronor per lajv och hon körde dagligen. Vad jag förstår har tiktok inte backat och detta är en permanent åtgärd.

Hon blev väl sur och sitter hemma och svälter i tystnad istället. Efter hon blev sjuk på en lajv så körde hon några korta lajv utan att röra sig, kanske beroende på att hon troligen nästan dog, eller för att hon inte fick röra sig för att detta var utövande (att bara vara anorektisk får man vara i bild, men börjar man flaxa omkring kan det ses som träning).

Helt galet att hon var så populär och fick så mycket pengagåvor genom att bara sitta och vara utmärglad.

Nu får inte folk det de ville, att hon skulle dö lajv och de skulle vara de som såg det.

För dem som inte sett henne, några sekunder är nog:

https://www.youtube.com/shorts/FyJdkAFpjso

Då använder hon ändå filter för att INTE se ut som ett offer...

De som vill frossa lite har rätt mycket att välja på som är gammalt. Själv är jag lite fascinerad över hur man har kunnat bara glida med sin rika familj, inte gått i skolan, saknar all allmänbildning och uppenbart dels är född med en störning, dels har en helt galen morsa (hon satte fast EC i en bilbarnstol under hela hennes första år i livet).
Citera
2025-08-16, 10:20
Medlem
moralhoras avatar
Ärligt talat så är det ett under att hon har överlevt så här länge. Jag måste ha först sett henne för kanske fem-sex år sedan och trodde hon var nära döden då. Anorexia är väl en av de dödligaste mentala sjukdomarna och hennes inre organ kan inte må speciellt bra i dagsläget.
Citera
2025-08-17, 00:42
Medlem
Hon måste ju få till sig näring på något vis, inte en chans att hon skulle överleva så länge annars. Kanske kör vitamin och näringsdropp.
Svårt att ta sig ur en ätstörning för gemene man, men för henne är det ju inkomstkälla och fame. Stackare
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in