Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Ja, men är bilen svårstartad redan nu så är battriet antaligen inte det bästa. Du borde egentligen ha ett sådant batteriskydd som bara öppnar när generatorn är på dvs spänningen över ca 12.7 volt volt. Den bryter inom någon minut efter att man stängt av motorn. Har själv letat efter en sådan för en annan tillämpning men de är svårt att hitta i butik här i Sverige.
Alltså svårstartad på så vis att det tar lite längre tid än jag är van vid.
Hade tidigare en Volvo V70 och nu tar det kanske en sekund längre innan bilen startar.
Jag hade velat ha så att den håller igång i en halvtimme eller så, så telefonen blir lite laddad även när jag inte kör men ändå inte köra slut på batteriet.
Citat:
Ursprungligen postat av
sommarlov
Att totalt ladda ur ett blybatteri förstör det lätt, därför är även ett enkelt skydd lämpligt.
Men hur länge satt telefonen där egentligen?
Bilbatteriet kanske håller på att ge upp?
Körde med bilen i tisdags och lördag lunch så var det så pass slut att jag kunde låsa upp bilen och testa två gånger att starta (dock hände inget alls), därefter var det så slut att jag inte kunde öppna bagageluckan.
Telefonen var fulladdad redan i tisdags och den var släckt skärm, inget simkort, inget som körs i bakgrunden, ingen wifi/BT.
Kanske ska kolla batteriet...