2017-03-20, 12:34
Medlem
Välkomna!

Detta är den kur jag planerar att genomföra om 3-4 månader. När jag väl startar kuren så kommer jag att uppdatera här i tråden hur allt går. Jag vill kritik och idéer på hur jag kan förbättra upplägget. Alla är välkomna att yttra sig. Anledningen till att jag använder AAS är att jag vill nå mitt genetiska max snabbare och på lång sikt även nå en liten bit över denna nivå. Jag är väldigt medveten om att jag just nu är på en nivå där jag kan utvecklas bra utan AAS men jag vill ändå använda AAS. Kan tillägga att jag inte ska köra bara en kur. Detta är alltså ingen desperat grej jag gör som en impuls utan jag vill kura fler gånger. Älskar träningen.

Statistik
Dessa stats kommer jag ha när jag drar igång kuren:
Ålder: 25
Längd: 183 cm
Vikt: ca 88 kg
Kroppsfett: max 20%. Tror jag kommer ha 17% när jag kliver på kuren.
Jag vill klara att utföra följande övningar med dessa vikter:
Bänkpress med hantlar: 10 reps x 3 set på 32 kilos hantlarna
Militärpress med hantlar: 10 reps x 3 set på 25 kilos hantlarna
Knäböj: 10 reps x 3 set på 80 kg
Marklyft: 10 reps x 3 set på 80 kg
Tidigare kurer: Inga
Träningserfarenhet: Tränat sedan 15 års ålder på gym, har som sagt dock haft uppehåll ofrivilligt i ett år och är sedan februari 2017 tillbaka på gymmet. Har två år med seriös träning i bagaget.

Mål med kuren
Öka minst 5 kg i muskelmassa och minska i kroppsfett.

Kuren
Jag har tänkt använda följande preparat i följande doseringar under kuren: 1 ml (250 mg/ml) Testosterone Enanthate E5D och Arimidex 0,5 mg ED. Det motsvarar en dos på 375 mg Testosteronenantat per vecka. Kuren blir 8 veckor lång. Jag väljer att använda Arimidex eftersom jag vill minska i kroppsfett och förebygga gynokomasti. Jag har mycket kroppsfett och det ökar risken för östrogena biverkningar som bekant.

Under kuren har jag tänkt att äta så att jag ligger på energibalans. Jag tror det är ett smart val eftersom jag redan nu väger ganska mycket och har mycket kroppsfett. Jag kan alltså med detta utgångsläge ändra min kroppssammansättning genom att minska i fett och öka i muskler. I slutet av kuren kommer jag ha ungefär samma kroppsvikt som när kuren började. Jag räknar på min förbränning genom ett datorprogram och äter därefter, jag rör inte på mig lika mycket alla dagar.

Jag äter nu och kommer under kur att äta 3,7 gram protein per kilo kroppsvikt och dag. Nästan allt detta är animaliskt protein. När det gäller fett så kommer jag under kur hålla nere på det mättade fettet för att hålla kolesterolet under kontroll. Jag kommer äta 1 g fett per kilo kroppsvikt och dag. Resten av energin kommer utgöras av kolhydrater och dessa kommer främst att vara potatis, fullkornspasta, fullkornsbröd och lite frukt.

Jag äter frukost, lunch och middag samt två mellanmål. Mellanmålen är 40 g vasslepulver och ca 40 g osaltade jordnötter.

Jag sover minst 8,5 h varje natt och är alltid utvilad när jag vaknar. Detta gör jag såklart även nu innan kuren. Jag sover på dyngets rätta timmar och nattjobbar ej.

Väger all mat på gramvåg och låter sedan ett program i min dator räkna ut hur mycket jag ätit (kcal, protein, kolhydrater, fett, mättat fett).

Träningen under kur kommer att se ut så här: Dag 1 tränar jag pressövningar och kondition (30 min kondition). Dag 2 tränar jag Knäböj, Marklyft, sit-ups, vader och kondition (45 min kondition). Dag 3 tränar jag dragövningar. Dag 4 så börjar jag om och kör pressövningar och kondition igen.

Pressövningarna jag kör är bänkpress (plan bänk/lutande uppåt/lutande nedåt), flyes, militärpress, lyft med hantlar åt sidan för side delts, tricepsisolation stående i kabeldrag. Dragövningarna jag kör är latsdrag, rodd, isolation av lats, en övning för rhomboideus samt baksida axlar i kabeldraget, en övning för övre trapezius samt bicepscurls. Jag kör 10 set i varje övning i dragpasset, 7 set i varje övning i ben- och magpasset och 7 set i varje övning i presspasset. Jag försöker vara relativt stark i ryggen och få en bra hållning för att förebygga axelskador. Min träning ser ut ungefär så här idag.

Kosttillskott
Dessa tillskott tar jag idag och kommer även att ta under kur: MM Sports Joint Support, Nyponpulver 19 gram per dag, Omega 3, Star Nutrition Only One Advanced, 50 mikrogram D-vitamin, Star Nutrition MSM Advanced, L-leucin.

PCT
Efter sista injektionen med Testosteron så väntar jag 9 dagar innan jag påbörjar PCT enligt nedan:
Dag 1-20: HCG 2000 IU EOD, Clomid 50 mg två gånger per dag, Nolvadex 20 mg två gånger per dag.
Dag 21-30: Clomid 50 mg 2 gånger per dag, Nolvadex 20 mg 2 gånger per dag.
Dag 31-45: Nolvadex 20 mg 2 gånger per dag.

Frågor
Ska jag ta kreatin monohydrat under kur?

Hur mycket HCG ska jag ta efter en sådan här kur tycker ni (mitt förslag kommer från boken Anabolics)?

Tycker ni Arimidex-dosen är lagom sett till dosen AAS och min höga kroppsfettprocent vid kurens början?

Tycker ni det är rätt av mig att lägga mig på energibalans sett till mitt mål med kuren och min stora mängd kroppsfett?

Vänliga hälsningar
ABCD
Citera
2017-03-20, 12:39
Medlem
GladiatornsKamps avatar
Jag tror inte du kommer klara 5kg muskler på 8 veckor test e 250mg e5d, om du har så höga förväntningar får du öka dos och kurlängd.
Citera
2017-03-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladiatornsKamp
Jag tror inte du kommer klara 5kg muskler på 8 veckor test e 250mg e5d, om du har så höga förväntningar får du öka dos och kurlängd.

Jag är ju på en låg nivå så tyckte inte det var orimligt. Men säg 4 kg då.
Citera
2017-03-20, 15:07
Medlem
EVF111s avatar
Det är en väldigt hög dos arimidex att börja på. Jag är väldigt känslig och kör 0.33mg EOD på samma dos du planerar. Dessutom tycker jag fortfarande 8v är för kort kurlängd på enanthate
Citera
2017-03-20, 15:37
Medlem
Spliffmeisters avatar
För kort kurlängd, för mycket adex. Din PCT är helt åt helvete..
Citera
2017-03-20, 15:52
Medlem
Jag väljer att öka kurens längd till 12 veckor eftersom det tar flera veckor innan testosteronnivåerna har stigit till sin peak under en kur med test e.
Citera
2017-03-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
För kort kurlängd, för mycket adex. Din PCT är helt åt helvete..

Hej! Alltid kul med starka åsikter Jag ökar kurlängden till 12 veckor, inser att det är mycket bättre. Adexen är nog för hög, ja. Vad gäller PCT:n så är detta det PCT-program som enligt boken Anabolics har störst vetenskapligt stöd och är mest pålitligt, jag tror därför att det är bra även om vissa inte känner igen sig i det.
Citera
2017-03-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EVF111
Det är en väldigt hög dos arimidex att börja på. Jag är väldigt känslig och kör 0.33mg EOD på samma dos du planerar. Dessutom tycker jag fortfarande 8v är för kort kurlängd på enanthate

Tack för svar! Jag ändrar mig och kommer inte använda Arimidex alls utan kör Nolvadex om östrogena biverkningar skulle uppstå. Ändrar kurens mål till att enbart öka i muskelmassa och inte förlora fett. Deffa får jag göra innan kuren. Testosteronet får sin fulla anabola effekt när östrogen nivåerna inte är i botten.
Citera
2017-03-20, 15:59
Medlem
Spliffmeisters avatar
Boken Anabolics har jag aldrig hört talas om men om jag säger såhär: tycker du det är logisk att göra hjärt och lungräddning på något som redan är dött?
Citera
2017-03-20, 16:02
Medlem
Citat:
Boken Anabolics har jag aldrig hört talas om men om jag säger såhär: tycker du det är logisk att göra hjärt och lungräddning på något som redan är dött?

Dött är fel ord... Min egenproduktion av testo kommer vara låg/nedstängd i slutet av kuren men den har goda förutsättningar att komma tillbaka.

Om du inte har hört talas om den boken så undrar jag om du har läst på någon annanstans än här på forumet?
Citera
2017-03-20, 16:04
Medlem
Spliffmeisters avatar
Lycka till med din kur! Varför ökar du inte på med ett par 1000 IE HCG till när du ändå är i farten?
Citera
2017-03-20, 16:21
Medlem
Citat:
Lycka till med din kur! Varför ökar du inte på med ett par 1000 IE HCG till när du ändå är i farten?

Jag känner ironin här. Följer som sagt bara protokoll. Kan tillägga att i en vetenskaplig studie på detta PCT-program så hade alla deltagare i studien helt fått sin egenproduktion av testosteron återställd efter 45 dagars PCT. Innan PCT hade deltagarna genomgått en 12 veckors kur med hög dos testo/deca durabolin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in