• 2
  • 3
2018-04-24, 20:24
Medlem
Håll dig ifrån SSRI. Finns inget värre rävgift.
Citera
2018-04-25, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antooox
Hej! Jag har fortfarande muskelryckningar varje dag mer eller mindre, mest i fötterna men brukar rycka någon gång per minut någonstans i kroppen. Jag har nu dragits med detta i 14 månader och läkarna hittar inget fel, så jag vet inte riktigt. Jag testade magnesium också men det fungerade inte för mig.

Låter som dy tydligt lider av benign fasciculation syndrome. Konstigt att inte läkarna tagit upp detta om inga andra symptom finns hos dig.

har haft mindre ryckningar i låret idag så hoppas det är på väg att klinga av.
Citera
2023-05-07, 03:14
Medlem
Skriver här då jag känner igen mig. Har också muskelryckningar, utspritt, kan vara i ögat, i nacken, halsen typ SCM muskeln, sidan av halsen, ryggen, låret, underarmen, axlar, armen osv.

Kan även känna viss yrsel och tung känsla i huvudet. Och ibland rycker jag till rejält när jag ska sova några gånger. Även lockkänsla i öronen ibland och tryck över bihålor, känns det som iallafall. Och tryck över bröst/bröstrygg ibland.

Förstår inte vad det beror på, är de stress, ångest oro? Visst har jag känt av det förut, men inte alls samma vis nu. Mer lugn och inte orolig.

Men det fortsätter ändå, har aldrig riktigt fått ordentlig paus från jobbet heller.

Sedan kan jag uppleva ett ”tryck” över huvudet/nacken. Det gör inte ont, men mer en tryckande/bultande känsla nästan. Och även trång i halsen ibland, som en klumpkänsla. Ibland känns det som att jag vill rapa och trycka ut luft.

Knastrar ibland när jag försöker stretcha nacken försiktigt. Upplever ingen smärta, mer obehag/olustig känsla.

Får även ibland en ”krypande” känsla i nacke/bakhuvud. Är noga med kost nu, tränade mycket förut, men just nu tränar jag 1-2 ggr i veckan och ska försöka öka.
Senast redigerad av Jnewj 2023-05-07 kl. 03:36.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in