Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-16, 02:43
  #1
Medlem
Har aldrig haft morgonrock, hur eller när bär man det egentligen?

Är det efter man duschat? Är det inte badlakan man använder efter man duschat? Så jag förstår inte riktigt då jag aldrig haft det.
Citera
2017-03-16, 02:58
  #2
Medlem
Oyveys avatar
Soft att vandra omkring i en morgonrock efter man har duschat och är lite fuktig fortfarande så man kan torka helt eller om man ska på toa mitt i natten och man är lite frusen av sig. Dessutom går det att vandra omkring i morgonrock när man inte orkar ta på sig kläder.
Citera
2017-03-16, 04:03
  #3
Medlem
EghtLeggeds avatar
Om man bor tillsammans med andra och tycker att ens pyjamas är lite för utmanande så är det lättare att ta på sig en morgonrock än att ta på sig kläderna.
Citera
2017-03-16, 04:05
  #4
Medlem
EghtLeggeds avatar
Jag tror till och med att någon på mitt boende stal min morgonrock för att den var så populär. Fast då skulle jag ju ha sett personen med min morgonrock på sig :P.
Citera
2017-03-16, 04:08
  #5
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oyvey
Soft att vandra omkring i en morgonrock efter man har duschat och är lite fuktig fortfarande så man kan torka helt eller om man ska på toa mitt i natten och man är lite frusen av sig. Dessutom går det att vandra omkring i morgonrock när man inte orkar ta på sig kläder.
Jag tror det är skillnad på morgonrock och badrock. Typ badrock har samm material som en handduk.
Citera
2017-03-16, 04:46
  #6
Medlem
l0mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Jag tror det är skillnad på morgonrock och badrock. Typ badrock har samm material som en handduk.
Tror det är skillnad på dem? Dem har samma material som en handduk? Vad är då skillnaden ??
Lägg alla dina svar i ett och samma inlägg till nästa gång också....@EghtLegged

OnT: Som ovanstående säger så brukar jag sätta på mig badrocken efter jag har duschat för att torka till lite "extra"
Citera
2017-03-16, 07:39
  #7
Medlem
Lacerdas avatar
Vad kul att du tog upp det. Någon gång läste jag en studie om att majoriteten av morgonrocksanvändare under 50 år är homosexuella. Personligen har jag ingen aning om vad plaggen är nyttiga för. När man är klar i badrummet så tar man handduken. Kom till en annan insikt, inte bara lär det vara en majoritet bögar, även slöfockar!
Citera
2017-03-16, 08:32
  #8
Medlem
Morgonrock är för såna som runkar hela dagarna och vill kunna ta en rökpaus utomhus.
Citera
2017-03-16, 08:35
  #9
Medlem
Blueobservers avatar
Morgonrocken är det optimala plagget när man ännu inte har klätt på sig, inte vet vad man ska klä på sig än, eller att sätta på sig när man kommer hem från jobbet och inte längre pallar känna känslan av hårda jeans. Då sätter man på sig morgonrocken. Och ja det är skillnad mellan en badrock och en morgonrock då badrockar ofta är gjorda av typ froté, som en handduk, medan en morgonrock ofta är gjord i ett mjukare material som påminner mer om en mjuk filt. Älskar min morgonrock.
Citera
2017-03-16, 08:42
  #10
Medlem
Vintertid är det skönt att ta på sig en morgonrock när man stiger upp ur sängen. Sitta och mysa med frukost och tidningen innan duschen.
Citera
2017-03-16, 08:46
  #11
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Morgonrock är för såna som runkar hela dagarna och vill kunna ta en rökpaus utomhus.
Helt rätt. Det var ju också med detta argument som den blev så populär vid lanseringen.
Citera
2017-03-16, 08:53
  #12
Medlem
Det är som en rökrock för icke-rökare!

Skämt åsido har nog morgonrockens roll tagits över idag av mysbyxans. Åtminstone jag glider ner i mina slitna, svarta adidas så fort jag kommer innanför dörren. Efter dusch torkar jag mig sen direkt byxor på igen. Finns liksom ingen tid att använda morgonrock däremellan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback