2017-03-14, 20:26
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Varför bussar man inte hundar på dem eller skjuter med gummikulor? Är det förbjudet? (Allvarligt menad fråga.)

Eftersom den svenska poliskåren är en samling cucks som blir bortjagade av ungdomar med träpinnar.

Gummikulor? Skjuta skarpt är den enda lösningen.
Citera
2017-03-14, 20:27
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Eftersom den svenska poliskåren är en samling cucks som blir bortjagade av ungdomar med träpinnar.

Gummikulor? Skjuta skarpt är den enda lösningen.
Ok, men får polisen göra det jag frågade om?
Citera
2017-03-14, 20:27
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Någon som vet vem och varför?

Ingen ungdomsgård (som dom kan bränna ned)?
Citera
2017-03-14, 20:29
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Varför bussar man inte hundar på dem eller skjuter med gummikulor? Är det förbjudet? (Allvarligt menad fråga.)
Gummikulor vet jag inte men hundar bör ju vara lagligt.

Men. Det är även lagligt för polisen att slå med batong och gripa dem men det verkar inte vara intressant.
De verkar istället tycka att det är bättre att springa därifrån och avvakta tills det lugnat sig.
Citera
2017-03-14, 20:32
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ok, men får polisen göra det jag frågade om?

Klart de får. Polisen får nyttja våld, exempelvis släppa sina hundar på dem, för att underlätta eventuella gripanden. De begår brott och förstör egendom. Men polisen kommer inte göra någonting, eftersom de är rädda för att situationen ska eskalera till genuina upplopp som följd.
Citera
2017-03-14, 20:32
Medlem
Skafferns avatar
Länk till Träckpressen
http://www.expressen.se/nyheter/ungd...-polispatrull/
Citera
2017-03-14, 20:43
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Gummikulor vet jag inte men hundar bör ju vara lagligt.
Hundar gör väl mer skada än gummikulor?
Citera
2017-03-14, 20:51
Medlem
Citat:

Gummikulor likt vattenkannoner och tårgas är förbjudet för svenska polisen att använda._

När det gäller hundrar är det ofta svårt att kraftsamla dem på kort notis i tillräckligt stort antal utan det måste vara mer planerade grejer typ matcher etc.
Citera
2017-03-14, 20:53
Medlem
Internhumors avatar
Sverige, top-10 (?) landet på OECD-rankingen presterar igen en tråkig tisdagskväll. Landet går som tåget enligt flera källor. Varenda socioekonomisk indikator pekar rätt i detta avlånga land.

"Nu bygger vi landet och samhällsbygget!"

Enligt Ekurrien ska ett dagis ha blivit utsatt för en viss åverkan. Oklart i vilken omfattning. På vägen ska en busshållplats också ha blivit sönderslagen. Bussarna är försenade i området efter att en buss fastnat efter att föraren har försökt att ändra riktning.
Citera
2017-03-14, 20:58
Medlem
Citat:
Länk till Träckpressen
http://www.expressen.se/nyheter/ungd...-polispatrull/

Enligt SVT var ju orsaken till stenkastningen "bråk mellan ungdomar och polis" men här kan vi ju läsa att det var ett regelrätt överfall och att polisen blev ditlockad i och med ett falsklarm om misshandel.

Dessutom bekräftar vittnen att ligisterna hade tillhyggen.

"Ungdomsgänget var beväpnade med påkar och stenar, enligt vittnet."
Citera
2017-03-14, 21:10
Medlem
Citat:
Om man använde Paintballs blev busarna märkta. Vad jag vet dödar man ingen med sådana kulor.
Citera
2017-03-14, 21:22
Medlem
Extacy89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Om man använde Paintballs blev busarna märkta. Vad jag vet dödar man ingen med sådana kulor.
Varför inte helmantlade dumdum kulor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in