Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-03-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Har haft mycket kontakt med vårdcentralen via jobbet och dom skrev till psykiatrin men det ansågs inte vara allvarligt nog så det hände inget mer.

Ska ha ett möta med min terapeut och personalchef om ett par veckor så ska se om man kan få gå ner i tid.

edit: Börjar få fetingångest inför nattskiftet nu

Låter som en bra idé att försöka få gå ner i tid. Är man lite introvert till sin läggning så behöver man mer återhämtning efter sociala (påtvingade) interaktioner eftersom det suger mer energi än man får.
Blir ju bättre för arbetsgivaren också med lite mer förutsägbar frånvaro så att säga.

Kortare arbetstid börjar dyka upp lite varstans.

http://www.dn.se/ekonomi/jobb-karriar/har-jobbar-vardpersonalen-80-procent-med-full-lon/
Citera
2017-03-13, 20:06
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Låter som en bra idé att försöka få gå ner i tid. Är man lite introvert till sin läggning så behöver man mer återhämtning efter sociala (påtvingade) interaktioner eftersom det suger mer energi än man får.
Blir ju bättre för arbetsgivaren också med lite mer förutsägbar frånvaro så att säga.

Kortare arbetstid börjar dyka upp lite varstans.

http://www.dn.se/ekonomi/jobb-karriar/har-jobbar-vardpersonalen-80-procent-med-full-lon/

Hoppas jag får det, för man kan väl bli nekad?
Citera
2017-03-13, 22:02
Medlem
Citat:
Hoppas jag får det, för man kan väl bli nekad?

Ja, men om det är en vettig arbetsgivare så kanske dom tänker lite på att personalen skall må OK också.
Deltidssjukskrivning kan väl vara ett alternativ också.
Citera
2017-03-14, 16:17
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja, men om det är en vettig arbetsgivare så kanske dom tänker lite på att personalen skall må OK också.
Deltidssjukskrivning kan väl vara ett alternativ också.

Får prata med han och se vad han säger.
Om man går ner i tid, jobbar man färre dagar då eller bara kortare arbetspass?
Citera
2017-03-14, 21:52
Medlem
Citat:
Har ett bra jobb med bra kollegor. Jag är ändå alltid tyst på jobbet och pratar typ aldrig om ingen frågar mig något. Är helt enkelt inte intresserad av folks privatliv som dom babblar om dagar i ända och jag är dålig på att låtsas bry mig.

1/10 gånger är jag glad/pigg på jobbet men oftast blir jag som en zombie så fort jag kommer dit.

Jag jobbar kanske en månad i taget sen sjukskriver jag mig eftersom jag blir mentalt utmattad av alla intryck och att hela tiden oroa mig om vad andra tänker om mig. Har varit på en del samtal med chefen om detta och jag går även i terapi genom jobbet men det blir inte bättre.

Är samtidigt rädd att förlora jobbet om jag sjukskriver mig för ofta men det känns inte som att jag kan sluta sjukskriva mig med jämna mellanrum. Känns som jag behöver det.

Någon som varit/är i samma sits? Kan man gå ner i tid och bara jobba typ 3 dagar i veckan?

Du är inte ensam min vän. Allt handlar om att vara stark psykiskt. Bry dig bara om dig själv så kommer du långt.
Citera
2017-03-14, 22:21
Medlem
lucifersatans avatar
Skulle alla som du vara sjukskrivna så skulle Sverige inte gå runt. Sverige har många invandrare som går på bidrag, de sjuka måste jobba för att försörja invandringen. Man blir inte sjukskriven för depression eller social fobi längre. Självklart kan du gå ner i tid men då får du mindre i lön också. Jävla skitsamhälle som prioriterar bort de sjuka.
Citera
2017-03-15, 18:59
Medlem
Känner igen mig.
Nu försöker jag stå ut så gått det går ett år till eller så, sen ska jag säga upp mig och antagligen även flytta ut på landet så långt ifrån andra människor det går.

Drömmer om att kunna stiga upp på morgonen och bara njuta av livet. Något som jag absolut inte kan göra nu. Kan knappt ens sova på nätterna pga hur andra människor påverkar min vardag.
Kanske är det mig det är fel på. Kanske finns det en annan lösning utan att behöva fly från civilisationen och proppa sig full med en massa mediciner. Men just nu känns det inte så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in