2017-04-26, 12:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenRygg
Har du sett filmen själv? Eller utgår du från den info media släppt? Jag bara undrar, då du så säkert uttalar dig om innehållet.
Jag utgår från icke-svensk medias beskrivning. Eftersom svensk media silar mygg och sväljer elefanter regelmässigt.
Citera
2017-04-26, 12:26
Medlem
Kodasks avatar
Hon ser ju riktigt drogad ut, knappt något motstånd..
Citera
2017-04-26, 12:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Hon råkade ut för den mest ironiska händelsen i hela sitt liv när hon blir mördad och mest sannolikt våldtagen. Undrar vad hon tänkte om sina telningar när hon fördes bort? Att det är ytterst sannolikt med våldtäkt är ju att dessa negrer knullar allt med ett hål i - och skulle det nu vara ett "beställningsmord" från den kongolesiska staten, varför skulle de då INTE våldta allihop - detta är ju kutym och gör de inte detta i videon som blir den inte trovärdig... En vit, snygg, kvinna i sina bästa år som ej skulle vara våldtagen (då man ändå skulle mörda henne), jaråsåatt...

Tror det finns mycket på videon som man klippt bort.
Citera
2017-04-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kodask
Hon ser ju riktigt drogad ut, knappt något motstånd..

Har du sett filmen?

Kasta upp länken då.
Citera
2017-04-26, 12:42
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2laatu
Som videon beskrivs så snappar den ena erfarna FN observatören snabbt upp att gruppen de möter upp är nervösa och han ifrågasätter varför de är beväpnade.

Detta leder ju tankarna till att det var ett planerat möte med någon lokal grupp som ”lovat” visa bevis på de massavrättningar som någon i den Kongolesisa makthierarkin genomför i regionen.

Väl på plats möts de upp av en grupp som lejts för att mörda dem och filma händelsen iklädda rebellutrustning eller så rör det sig om någon rebell enhet som mutats till att göra det.

Som sagt så verkar det ha varit ett planerat mord och således har nog ingen våldtäckt eller annat genomförts.

Precis, motivet fanns hos FARDC, sannolikt lokalt. Nyckelorden är "nervösa", "planerat möte", "ingen våldtäkt", men övertydligt teatralisk partering av huvudet från kroppen. Plus film finns.

Men jag tror inte på mutor eller lejda, utan på infiltration av rebellgrupp som lurats till det, eftersom några lyckades "smita" med hjälp av lokal polis efter att de gripits. Självklart får infiltratörer gå straffria, officiellt "lyckades smita".
Citera
2017-04-26, 12:54
Medlem
wwrs avatar
Så här har jag förstått läget:
Z o S misstänkte att regeringesarmén hade utfört massaker. Zs anhöriga misstänker regeringen för morden.
Regeringen läcker en film för en liten grupp utvalda journalister. Fimen visar att soldater iklädda någon gerillagrupps färger är ansvariga för morden.

Naturligtvis kan jag inte bevisa det. Men nog tror jag att filmen är bluff. (Jag tror inte heller att regeringen "lurat" någon att mörda någon annan. "Ta på er era uniformer och mörda dessa vitingar så filmar vi det hela." Det går väl ingen på)

Jag kan inte bevisa det. Men jag tror filmen är bluff.
Citera
2017-04-26, 13:21
Medlem
Oavsett vad så måste hon ha förstått faran när hon (enligt media) påpekade en rad kedjor där man förmodligen smugglade ut guld.

Är man i Afrika och helt plötsligt börjar avslöja smugglare så bör man ju lämna landet först. Allt annat är rent ovett eller extremt "älska världen så ordnar det sig".

Men hon verkade ju ha haft rätt i vilka som smugglade guld.
Citera
2017-04-26, 13:38
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Oavsett vad så måste hon ha förstått faran när hon (enligt media) påpekade en rad kedjor där man förmodligen smugglade ut guld.

Är man i Afrika och helt plötsligt börjar avslöja smugglare så bör man ju lämna landet först. Allt annat är rent ovett eller extremt "älska världen så ordnar det sig".

Men hon verkade ju ha haft rätt i vilka som smugglade guld.
De försökte strypa fiendens vapenleveranser och nu framkommer att de även försökte stoppa guldsmugglare.
Den här historien blir bara värre och värre.
Och FN skickar ut en miljöpartist och en kyrkligt aktiv (som brukade förklara Afrikas historia för rebelledare så att rebelledarna förstod att de hade fel och inte behövde kriga) på moppe.
Vad håller FN på med?
Citera
2017-04-26, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
De försökte strypa fiendens vapenleveranser och nu framkommer att de även försökte stoppa guldsmugglare.
Den här historien blir bara värre och värre.
Och FN skickar ut en miljöpartist och en kyrkligt aktiv (som brukade förklara Afrikas historia för rebelledare så att rebelledarna förstod att de hade fel och inte behövde kriga) på moppe.
Vad håller FN på med?

Håller helt med. FN och eventuellt inblandade politiker i Sverige borde ställas inför rättegång för att ha fört henne rakt mot döden.

Helt galet att någon fortfarande tror en blond kvinna kan åka till Afrika och förändra nånting där :O
Citera
2017-04-26, 14:47
Medlem
ModerRotas avatar
Någon som sitter på still bilder som går att analysera?

Att det är klippt i videon tyder på att det är någon som vill dölja något. Identiteter förmodligen.
Citera
2017-04-26, 14:51
Medlem
Svammels avatar
Mycket snack i tråden om video hit o video dit, folk verkar vara experter på denna video men inte en kotte kan visa en länk .
Citera
2017-04-26, 17:43
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Positivt att hon inte blev våldtagen även om det är en klen tröst i sammanhanget.

Hur vet du det?
Huvudet saknas väl, det kanske pågår fortfarande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in