• 1
  • 2
2017-03-12, 11:39
Medlem
Varför sitta o tycka synd om sig själv? Gör något åt situationen.
Är du ful? Bli rolig då.
Styrketräna, skaffa en personlighet, bli intressant.

Att sitta hemma o grina att världen är emot dig kommer inte gynna dig på något sätt.
Le lite o var glad istället så kommer det ordna sig.

Man är sin egen lyckas smed.
Citera
2017-03-25, 22:28
Medlem
wodelars avatar
Din problembild stämmer in på mig också. Utlösande faktorer har förmodligen varit olika former av mobbning (bl.a. i militärtjänstgöringen) och att jag aldrig har fått någon uppskattning.
Har inte fått någon diagnos utan bara en massa setralin. Funkar bra mot stress och prestationsångest. Biverkningarna är ökad aptit och minskad sexlust.
Jag har enligt mig själv en kombination av högfungerande autism/Aspergers syndrom/bdd/apati
Trivs med att vara en enstöring och jag har fritidssysselsättningar som uppväger de negativa symtomen som främst skapas av lönearbetet. Frågan är dock om jag någonsin kommer att bli av med den psykiska ohälsan.
Senast redigerad av wodelar 2017-03-25 kl. 22:33.
Citera
2017-03-26, 12:38
Medlem
smellyproofs avatar
Utseendet ändras för alla genom åren. I din ålder är man ful. När du är 25 kanske du ser manligare ut. Börja träna osv finns mycket du kan göra. Självförtroende att bygga upp.
Citera
2017-03-26, 15:30
Medlem
Ja låter som det är kört. Folk som har sådana problem brukar aldrig komma ifrån det. Finns inget du kan göra direkt. Om tråden handlar om att få svar som säger att du är "söt" så har du redan fått det. Det kommer inte att hjälpa dig. Du är fortfarande den du är.
Citera
2017-03-26, 18:07
Medlem
AdFontess avatar
Jag skulle säga att de flesta människor har inte tid för sånt, att titta på andra och "skratta". Det är inte det man tänker på, man tänker på studier/arbete/vad som ska göras/fritid.

Min erfarenhet är de som gör så, har ofta en skruv lös i huvudet och är missnöjda. I hela mitt liv har bara träffat på ett fåtal som njuter av att titta på andra för att sen göra narr av nåns utseende, och det är inte många människor som fungerar på det viset.
Citera
2017-03-27, 20:05
Medlem
enlevandemans avatar
Livet är absolut inte kört bara för att du eller andra tycker du är ful. Vad vill du göra, vad vill du ha, vad vill du bli? Ingenting är omöjligt och den enda som sätter krokben för dig är du själv. Sluta ha en sådan negativ inställning om dig själv. Har det någon gång blivit bättre för någon med en sådan inställning?

Fortsätter du i de negativa banorna är livet kört för dig, men skärper du till dig och fixar en positiv attityd om dig själv och andra så kan det bara bli bättre.
Citera
2017-03-27, 20:20
Medlem
alirahimis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiinKz
Är kille på 19 år nu, och förlorat ALL hopp. Har ifrån min barndom fått kommentarer angående att jag är ful, vette fan vad jag ska ta mig till längre. Hoppade av gymnasiet och lagdes in på psyk (mot vilja) i cirka ett halv år när jag var 17. Efter det har jag bara suttit hemma och önskat att jag vaknar upp i en annan kropp eller aldrig vaknar igen. Just nu har jag kontakt från boendestöd. Jag sitter även på terapi en gång i veckan, lider av BDD. Inget funkar... Insett att jag kommer få leva själv pågrund så sjukt ful man är, kan känna hur folk skrattar inombords och blir äcklade när jag går nära. Mitt utseende har förstört mitt liv och vet ej vad jag ska ta mig till längre fan... lider även av smått social fobi. Vad fan gör man när man är så ful att man inte ens kan leva ett normalt liv?

hoppet är det sista som lämnar en.

på vilket sätt är du ful?
vad med dig själv gillar du inte?

har också kännt mig ful men gör inte det längre. Jag tror inte någon är ful.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in