Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-11, 22:33
  #1
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Söndagen bjuder på damernas klassiska tremil i kollen med blott 44 startande och tio länder till start. Blir garanterat mycket skandinavisk i toppen.

Charlotte Kalla, Anna Haag, Evelina Settlin, Sofia Henriksson, Maria Nordström och Linn Sömskar ställer upp för Sveriges del.

Loppet startar 12:00.

Startlista: http://medias3.fis-ski.com/pdf/2017/...17CC2268SL.pdf
2017-03-11, 22:41
  #2
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
Kul också att se Rainbowias favorit von Siebenthal samt även Stadlober (fick jag dem i fel ordning nu, hmmm )

Visst är det kul Jag är dock lite försiktig i tipsen denna gång. Kan Nathalie slå sin 10e plats från den klassiska masstarten i VdF är jag nöjd, alternativt flåsa valfri landslagsnorska eller landslagsfinska i nacken i 28km

Hoppas även starkt på Kalla imorgon.
2017-03-12, 00:15
  #3
Medlem
Kalla har inte varit på pallen i tremilen sedan premiären 2008. Fast den gången var det intervall, och pallen var befriad från norskor. Fyra fjärdeplatser inkl. VM har hon samlat sedan dess. Vore väl skönt att bryta den trenden.
2017-03-12, 09:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kalla har inte varit på pallen i tremilen sedan premiären 2008. Fast den gången var det intervall, och pallen var befriad från norskor. Fyra fjärdeplatser inkl. VM har hon samlat sedan dess. Vore väl skönt att bryta den trenden.

2015 Blev Kalla ändå VM 3a på 30 km k... Gäller bara få bra skidor för henne och dom andra svenskorna nästan alla herrar verkar varit missnöjda
2017-03-12, 09:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
2015 Blev Kalla ändå VM 3a på 30 km k... Gäller bara få bra skidor för henne och dom andra svenskorna nästan alla herrar verkar varit missnöjda

man kan ju hoppas på bra skidor herrarna hade ju dåligt, av tv-bilderna så såg man ju att burman hade kasst glid i varje fall.

Vad tror alla hur loppet kommer att se ut?

Jag är nästan rädd att björgen kommer att defilera, banan i kollen är så hård så det finns verkligen chans att gå ifrån.
2017-03-12, 09:53
  #6
Medlem
Vossevangens avatar
Tror at Astrid U Jacobsen fortsatt er sulten etter en blandet sesong.
Kollen er Astrids hjemmebane.

Ingvild F Østberg er nok også sugen på å vise seg frem.

Kerttu Niskanen er nok sterkt inspirert idag ...
__________________
Senast redigerad av Vossevangen 2017-03-12 kl. 09:57.
2017-03-12, 09:58
  #7
Medlem
Jaha, vem skall förhindra att det inte blir nordiska mästerskapen topp 10 idag? Stadlober, Kowalczyk och Sedova kanske?

Annars hoppas jag Kerttu Niskanen idag skall få med sig ett bra individuellt lopp från denna säsong. Skulle vara dags för Sofia Henriksson att åka lite bättre också.
2017-03-12, 10:07
  #8
Medlem
Ostrobothnias avatar
Är det kallare idag?
2017-03-12, 10:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Jaha, vem skall förhindra att det inte blir nordiska mästerskapen topp 10 idag? Stadlober, Kowalczyk och Sedova kanske?

Annars hoppas jag Kerttu Niskanen idag skall få med sig ett bra individuellt lopp från denna säsong. Skulle vara dags för Sofia Henriksson att åka lite bättre också.

Jag tror du räknade upp dom, kanske nån fler ryska kan vara med?

tror det kommer att vara en norge finsk dag, med en svenska som kan vara med.
__________________
Senast redigerad av Thincan 2017-03-12 kl. 10:13.
2017-03-12, 10:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Är det kallare idag?
Vet ej, men ser ut att vara dimmigt idag. Lovat +2 C vid start.
2017-03-12, 11:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Är det kallare idag?
Mye tyngre føre i dag ettersom det har vært plussgrader i hele natt.
2017-03-12, 11:21
  #12
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Mye tyngre føre i dag ettersom det har vært plussgrader i hele natt.
mm, känns som hemmaplansfavör.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback