2017-03-11, 19:52
Bannlyst
Hejsan! Jo jag är 15 år och upptäck att jag inte alls gillar killar längre. Eller har nog aldrig gjort det om inte pojkvännerna i 2an räknas . Jag är långt in i garderoben och vet inte hur jag ska komma ut ur den. Jag har redan uteslutit att bara säga det rakt ut, eftersom att jag tycker att det typ är pinsamt. Jag vet inte hur mina tjejkompisar kommer att reagera det kanske tror att jag gillar dem eller nåt.

Jag tror att det bästa sättet är att jag blir tillsammans med en tjej då blir det rätt uppenbart. Men då kommer vi till nästa fråga hur hittar jag någon? Jag kan tänka mig vem som helst! Verkligen vem som helst det kan va en äldre eller yngre men helst någon som är ute ur garderoben och kanske lite erfaren .
Har ni några bra tips på hur man kan hitta någon och hur man kommer ut ur garderoben? Berätta gärna era lesbiska historier om ni har några .
Citera
2017-03-11, 21:11
Medlem
Katthoarderns avatar
använd Yellow
Citera
2017-03-11, 21:34
Medlem
74209821290s avatar
qruiser.com kan du leta på
Citera
2017-03-11, 23:19
Medlem
Tjejer har allt för allt i hela världen.. Du kan bara sitta på röven å få allt du vill.
Citera
2017-03-12, 01:22
Medlem
Som tur är är det i Sverige idag väldigt accepterat att vara homosexuell, speciellt för tjejer. Jag tror inte någon kommer reagera starkt om du bara säger det. Jag tycker dock det känns ganska meningslöst att göra det om du ändå inte hittat någon.
"Jag är lesbisk."
"Okej, så du har en flickvän då eller?"
"Näe det är väl nästa steg antar jag."
Blir lite konstigt. Se till att hitta någon, sedan berättar du för folk hur det är.
Citera
2017-03-12, 02:06
Medlem
just do it. Att vara lesbisk är inget att skämmas över. Du är född sådan.
Citera
2017-03-12, 07:27
Medlem
valter-eggons avatar
Du kan nog avvakta lite med att kategorisera dig själv några år till. Jag vet inte vilken relation du har till dina vänner, men du kanske kan säga lite svävande att du nog skulle kunna tänka dig att prova sex med en tjej.

Du anar inte hur många tjejer som är binyfikna/bisexuella.... Det skulle nog inte uppröra särskilt många.
Citera
2017-03-12, 20:16
Medlem
rejmans avatar
Hett tips är att inte göra det till en stor grej för dig själv och för andra. Dom flesta kommer inte reagera på det sättet du tror utan snarare "Aha, jasså där ser man ".
Dina riktiga vänner kommer ju att acceptera dig för den du är, det är inte såååå stor grej att vara lesbisk nuförtiden faktiskt.
Kan dock tänka mig att det kan bli blandade reaktioner från föräldrarna, beroende på hur öppna de är och hela den biten.
"Alltså den en sak jag måste berätta för dig [nån nära vän].."
-Öhm ok, vad är det?
"Jag har inte vågat säga det innan men, jag gillar tjejer, jag är lesbisk.."
-Haha va? Allvar?
"Ja "
-Nämen!! Varför har du inte sagt något? +1000andra frågor.

Reagerar någon negativt med "fan va äckligt", "öööööö fyfan" osv så för du vara förberedd på det. Vi alla tycker olika, men respektera att dom är lite efter i utvecklingen och att du är starkare än dom.
"Det är inget konstigt att vara lesbisk, punkt slut."
Citera
2017-05-26, 23:27
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttisguttis
Hejsan! Jo jag är 15 år och upptäck att jag inte alls gillar killar längre. Eller har nog aldrig gjort det om inte pojkvännerna i 2an räknas . Jag är långt in i garderoben och vet inte hur jag ska komma ut ur den. Jag har redan uteslutit att bara säga det rakt ut, eftersom att jag tycker att det typ är pinsamt. Jag vet inte hur mina tjejkompisar kommer att reagera det kanske tror att jag gillar dem eller nåt.

Jag tror att det bästa sättet är att jag blir tillsammans med en tjej då blir det rätt uppenbart. Men då kommer vi till nästa fråga hur hittar jag någon? Jag kan tänka mig vem som helst! Verkligen vem som helst det kan va en äldre eller yngre men helst någon som är ute ur garderoben och kanske lite erfaren .
Har ni några bra tips på hur man kan hitta någon och hur man kommer ut ur garderoben? Berätta gärna era lesbiska historier om ni har några .

Först och främst är det viktigt att veta om du verkligen är "lesbisk".

Många tjejer och kvinnor kan tänka sig och gillar tjejsex men mer som en typ av onani.
Och det behöver ju inte vara fel i sig att experimentera med detta utan att binda sig till att tillhöra en viss typ av sexuell läggning.

Många kvinnor som "bara" är lesbiska är det ofta för att de har något personligt problem som ofta baserar sig på trauma i barndomen vilket gett upphov till sexuell dysfunktion i relation till män. Män är de enda som kan göra en kvinna havande och därmed inse vad som egentligen skulle ge varaktig lycka i livet.

Om du bara är 15 år gammal tycker jag du ska akta dig noga för att säga att du är "lesbisk".

Experimentera på egen risk men glöm inte att du har hela livet framför dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in