2005-12-26, 15:14
Administrator
admins avatar
Att alla människor inte förespråkar yttrandefrihet är kanske ingen nyhet. Att vissa vill stoppa Flashback forum och delar av forumet är heller ingen nyhet.

Forumet har försökt stängas ned ett flertal gånger under åren, och försöken lär knappst upphöra. Det senaste debattämnet är “Urban Exploration”.

Några småpåvar har fått för sig att detta är “deras” forum, och att ämnet inte ska vara tillgängligt för allmänheten. Ett elit-forum för de utvalda, och resten ska bort. Trams!

Flashback ska vara ett öppet forum, och kunskap utbytes genom att man kan diskutera saker fritt.

När ett gäng pubertala småligister försöker förstöra forumet genom att posta trams och ovidkommande nonsens så är detta enbart ett försök till att stänga forumet på Flashback.

Flashback tror på dialog och åsiktsfrihet. Den som önskar förrändring diskuterar detta. Man börjar inte flooda forumet med trams, och sedan efteråt hoppas på att någon ska lyssna. Det kanske fungerar på lekskolan, men Flashback är riktad mot en äldre målgrupp och här fungerar det inte.

Personer som är delaktiga i dessa dumheter kommer istället att plockas bort med omedelbar verkan. Om personen agerat seriöst tidigare kommer inte att förrändra mina beslut. Jag har viktigare saker att göra än att föra dialog med wannabees som skriker efter uppmärksamhet. Postar man trams så åker man ut. Enkelt!

Det tar inte speciellt mycket tid, och samtidigt rensar vi forumet från undermålig kvalitet.

admin
2005-12-26, 15:25
Medlem
Tack admin! Du gör ett jävligt bra jobb!

( Och ja, till alla som kanske undrar, så är förstås enda anledningen till att jag berömmer admin, att jag vill bli moderator. Så slipper ni påpeka det. )
2005-12-26, 15:25
Medlem
klåfingrigs avatar
Litar på att du bannat rätt personer nu bara
2005-12-26, 15:26
Medlem
johnny_viciouss avatar
jag måste erkänna att jag är lite splittrad inför detta men det kanske beror på att jag inte har någon som helst koll på vad som händer i ue-forumet. kanske är det här den bästa lösningen men det känns lite lustigt att banna användare som är nyttiga bara för att det reagerar mot "invasionen"..fast som sagt, jag är ju inte insatt så osvuret är bäst..
2005-12-26, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erzon
Tack admin! Du gör ett jävligt bra jobb!

( Och ja, till alla som kanske undrar, så är förstås enda anledningen till att jag berömmer admin, att jag vill bli moderator. Så slipper ni påpeka det. )
Ett mycket bra jobb

(Och jag har sett att somliga tror jag är en rövslickare för att bli moderator men då vet ni inte speciellt mycket om mig )
2005-12-26, 15:27
Medlem
mankers avatar
Blir de IP:bannade också? för annars är det väl ingen större vits då de kommer hålla på tills de tröttnar?

är ju som för några månader sedan och vad han nu hette som skulle flooda hela FB och blev lite av en klassiker. bannades väl men kom tillbaka och fortsatte ett bra tag

Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
(Och jag har sett att somliga tror jag är en rövslickare för att bli moderator men då vet ni inte speciellt mycket om mig )

räcker med att du moddar på efb >=(
2005-12-26, 15:31
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
jag måste erkänna att jag är lite splittrad inför detta men det kanske beror på att jag inte har någon som helst koll på vad som händer i ue-forumet. kanske är det här den bästa lösningen men det känns lite lustigt att banna användare som är nyttiga bara för att det reagerar mot "invasionen"..fast som sagt, jag är ju inte insatt så osvuret är bäst..
inga nyttiga är bortplockade, se som plockats bort har aktivt deltagit genom sitt eget nick eller genom skapade smurfar för detta ändamål.

allt är noga genomgående och genom att plocka bort även deras seriösa användare kan de inte vara kvar här och göra om det konspirera med varandra via pm och fortsätta tramset, för klart är att några stycken tyckte det var skojjigt att förstöra, och vill man förstöra för flashback har man gett upp rätten till sitt användarkonto här.
2005-12-26, 15:35
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Blir de IP:bannade också? för annars är det väl ingen större vits då de kommer hålla på tills de tröttnar?

Vi har IP-bannat ett flertal användare också. Bannlyste precis tre IP.

admin
2005-12-26, 15:37
Medlem
Jag har knappt kollat i UE-forumet, men minns fiveone5 som en vettig, otramsig användare från t ex grafittiforumet. Känns väldigt konstigt att han blivit bannad.
2005-12-26, 15:38
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
inga nyttiga är bortplockade, se som plockats bort har aktivt deltagit genom sitt eget nick eller genom skapade smurfar för detta ändamål.

allt är noga genomgående och genom att plocka bort även deras seriösa användare kan de inte vara kvar här och göra om det konspirera med varandra via pm och fortsätta tramset, för klart är att några stycken tyckte det var skojjigt att förstöra, och vill man förstöra för flashback har man gett upp rätten till sitt användarkonto här.

känns som en ganska sund inställning nu när jag får förklarat lite bättre för mej. en fråga dock: jag läste ett inlägg av "tibet" (numera en av de bannade) där han skrev att anstormningen mot ue berodde på någon artikel i Aftonbladet? vad var det för artikel?

edti: länken till inlägget: http://www.flashback.org/showpost.php?p=3436827&postcount=9
2005-12-26, 15:41
Medlem
Får jag uttnyttja den här tråden och föreslå att det låsta subforumet på UE avvecklas nu när nästan alla som tillförde saker där är bannlysta? Det kommer inte uppstå några nya diskussioner där.
2005-12-26, 15:42
Bannlyst
På vilka grunder bannlystes fiveOne5?

På vilka grunder bannlystes sonar? För att han förde en seriös diskussion här i Flashbacktråden som ni vägrat bemöta argumenten för, för att ni inte kan? För att ni är en jävla elitistmaffia som inte kan föra dialog med era egna användare eller ta åt er av kritik.

Tro fan att folk blir missnöjda.

Det sprids mängder med information på Flashbacks UE-forum som hotar rikets säkerhet. DET ÄR ETT JÄVLA FAKTUM. Men ni lyssnar fortfarande inte. Det är grovt jävla kriminellt att ni hostar dom trådarna, dom borde tas bort eftersom ni säger att ni följer svensk lag.
Hur ska ni ställa er till det nu då? Är era moderatorer superintelligenta som kan allt om allt som diskuteras där? Ni har fortfarande inte svarat på den frågan. Det är egentligen ert problem men vi användare har försökt föra en dialog och allt ni gör är att sparka på oss.
Fyfan för er, frihet my ass. Jävla diktatoriskt fittforum är vad det är. Användares åsikter är INGET värda, det bevisar ni ju dagligen

Förväntar mig att ni bannar mig nu, har ju precis som andra ni bannat yttrat jobbiga åsikter ni inte kan bemöta.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in