• 1
  • 2
2017-03-10, 03:48
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Är 19 år, vad kan jag göra?

Bit ihop och håll dig väl med nära och kära så du slipper bli vräkt eller riskerar att svälta ihjäl.

Psykvården och socialen i det här landet är ett jävla skämt och totalt empatilöst.

Har närstående som fått uppleva det och det har fått mig att ifrågasätta om det ens är värt att betala skatt till samhället som det fungerar idag. Är du vit så är du ingenting enligt rådande politik.
Citera
2017-03-13, 11:12
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Men när man inte över huvudtaget kan komma i kontakt med en psykolog, då lär ju problemet bara bli värre. Jag har väntat i mer än 6 månader just nu utan att få en tid.
En möjlig orsak till att du aldrig får kontakt m psykolog kan vara för att det f.n finns många med typ, akut.. psykologiska traumen - jag tror att de prioriteras. Många har multipsykologiska trauman och som alltid är det efter att ha bitit ihop länge, väl kommer till Sverige, först då kommer behovet-av-psykolog och konsultfimornas planeringskalendrar är helt fullbokade.

Barnen, så traumatiserade att de inte kunde och rätt ofta inte kan varken sitta still, idrotta utan visar sig vara uttröttade, de.. prioriteras , och deras föräldrar, och vänner , och kusiner, osv.

Återstår förnedringskontor för dig och dem som inte checkas av att ha varit i någon slags massiv yttre tromb eller någon slags komet som attakerat dig, som evidensbaserat kan ses att påverka människan övertydligt , för man kan ju inte bara leva efter att ha behövt leva i ickefedliga-länder.

Så, att försöka slänga ihop nåt inom 10 minuter för dem som inte "förblöder" om de inte får sin massiva hjälp, som de uutlovades att få.. (via politisk aktivism)

Dvs, du ska ha pengarna eller gärna gå och dö. 100% säker på detta, Diskrimineringsombudsmannalagen ihop med religionsfrihetslagen har sett till att det-ska-få-kosta att hålla sig vid liv, så enkelt är det.

Du måste lära dig trolla faktiskt.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-03-13 kl. 11:16.
Citera
2017-03-13, 12:37
Medlem
Zokals avatar
När du söker hjälp så måste du överdriva, och ljuga tyvärr.

För att dem skulle ta mig allvarligt så fick jag ljuga och överdriva som fan.
Att mina symptom gör mig handikappad, kan itne söka jobb, kan inte betala för mig själv, kommer bli vräkt. Blir jag vräkt blir jag hemlös, och då kommer jag återvisa till DIG (Läkaren som hade isf vägrat hjälpa mig)

Osv.

Ha absolut 0% samvete när du träffar en läkare. Dem är lata, och vägrar tänka utanför boxen.
I dagens läge måste man nästan diagnostisera sig själv för att få någon hjälp.

Häng in där!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in