Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 06:21
  #13
Medlem
glidan10s avatar
Tv 4 var det länge sedan man slutade titta på.....
Citera
2017-03-09, 07:46
  #14
Medlem
Lisalits avatar
Är det måhända en ren provokation från Tv4 i hopp om lite extra reklam?

Bortsett från deras val att ha med henne, och övrig jurys (framförallt Bards) samtycke, undrar jag vad hon tänks tillföra? Hur är hon kvalificerad att döma en talangtävling? Eller något alls för den delen?
Citera
2017-03-09, 08:43
  #15
Medlem
Busstations avatar
Om jag fattat rätt ska alltså en människa som saknar all form av talang och begåvning just sitta och bedöma andra personer på just detta? Allvarligt, har denna människa någonsin skapat något av värde?
Citera
2017-03-09, 08:53
  #16
Moderator
Siegfrids avatar
Medier och journalistik --> Tv-serier och tv-program
/Moderator
Citera
2017-03-09, 09:09
  #17
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Om jag fattat rätt ska alltså en människa som saknar all form av talang och begåvning just sitta och bedöma andra personer på just detta? Allvarligt, har denna människa någonsin skapat något av värde?

Svar: nej. Hon förkroppsligar bara den absurda pk-andan som progressivt har förstört Sverige till oigenkännlighet. Människor har blivit avrättade för mindre.

Hon är så obehagligt ful dessutom att jag mår illa.
Citera
2017-03-09, 09:44
  #18
Medlem
Varför ska de prompt ha in henne.
Det finns 10 milj invånare.
nöjessverige styrs av inbördes beundran?
Citera
2017-03-09, 10:50
  #19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
...nöjessverige styrs av inbördes beundran?

Ja, så har det varit länge. Det är i och för sig inte konstigare än att det brukar vara så i alla branscher. En inre krets som värnar om varandra.

Rent generellt sett måste jag totalt såga varenda människa som ens gitter se på sådan humorskit som kablas ut i samtliga svenska kanaler. Att någon sedan ens orkar engagera sig i program som Let's Dance, Idol ....etc...är obegripligt.

Jag är inte det minst överraskad över att hon hittat skydd någonstans bland all denna smörja. Hela humor-Sverige är ju obehagligt inställsamma. Jag kan tycka att Kakan är ett uppköp om man jämför med sådana som Schyffert, Batra och Betnér. Inställsamma hycklare.
Citera
2017-03-09, 11:29
  #20
Medlem
Kobolds avatar
Vadå "rätt"? Ge oss kriterierna för vad som är rätt! Om TV4 och produktionsbolaget tror sig kunna tjäna en hacka på detta, är det inte rätt ur ekonomisk synvinkel? Rösta med dina ögon och vägra se programmet om du tycker att det är fel.
Citera
2017-03-09, 15:53
  #21
Medlem
Hossejns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Vadå "rätt"? Ge oss kriterierna för vad som är rätt! Om TV4 och produktionsbolaget tror sig kunna tjäna en hacka på detta, är det inte rätt ur ekonomisk synvinkel? Rösta med dina ögon och vägra se programmet om du tycker att det är fel.

Självklart ska de få välja att använda vilka programledare de själva vill. Målet är trots allt inte att skapa någon utbildningstelevision. De vill tjäna pengar.

Förhoppningsvis inser folk att de inte har lust att sitta och titta och lyssna på vem som helst.
Vad synd att Bard inte säger ifrån
Citera
2017-03-09, 16:00
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ja, det känns verkligen som om Bard säljer ut & urholkar sitt varumärke på detta.


Bard gillar att nörda in sig på en nisch och talar bara när han har ett överläge i rutan. Smart får man väl säga men det säger en del om honom som nyfrälst på filosofin.

Nu är inte talang idol men nära inpå och är det inte lite opportunism kring Bard, han lämnade musiken för filosofin? När han pratar om Freud hos Malou så namedroppar han freudianska begrepp som om han nyss kommit på det för första gången (och tyvärr plagierar forskning ibland när han återger kulturteorier och vetenskapliga undersökningar).

Jag menar att det här gänget är på ung. samma nivå, med Bard med lite mer erfarenhet och förarbete. De riktigt klippska jobbar bakom ridån eller är för skarpa för populärkulturen.
Citera
2017-03-09, 16:27
  #23
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Jag kan inte bry mig mindre då jag knappt vet vem kvinnan är. Det är väl inte heller särskilt förvånande.



Den stora frågan är varför du kollar på TV öht? Såvida du inte håller med den agendan du pratar om. Vill vi ha en förändring får vi faktiskt ta och bevisa det också, tro inte att det kommer ske av sig självt.
Jag ser bara på den store ledarens tal på tv
via chromecast.
Citera
2017-03-09, 23:50
  #24
Medlem
AngryHorses avatar
TV4-Talang lär väl då sponsras av AUDI och Comviq när deras hatande kelgris Kakan får vara med.
Vad får en frisk människa att vilja ha med en dylik person att göra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback